Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:24:51 GMT

تبلیغ در دین وظیفه همه افراد جامعه است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۷۷۰۸

تبلیغ در دین وظیفه همه افراد جامعه است

ایسنا/گیلان امام جمعه بندرانزلی گفت: تبلیغ در اسلام و برای دین وظیفه همه افراد جامعه است و همه در این زمینه مسئولیت داریم.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در مراسم سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: تبلیغ دین کار انبیای الهی است و ما نیز در این راه وظایف خاصی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بر خلاف آنچه تصور می شود تبلیغ دین فقط کار روحانیون و سازمان تبلیغات اسلامی نیست، افزود: روایات خاص و عام مختلفی در این زمینه وجود دارد و تبلیغ در اسلام و برای دین وظیفه همه افراد جامعه است و همه در این زمینه مسئولیت داریم.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه در سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) همچنین روایات متعدد به این مسئله اشاره شده، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود مومن کسی است که با سلاح و زبانش در راه دین مجاهدت می کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم فرموده خداوند در امر تبلیغ دین مستقیما حسابرسی می کند، تاکید کرد: لذا این وظیفه سنگین بر عهده آحاد جامعه است مخصوصا آنهایی که وظیفه مستقیم با امر تبلیغ دارند.

حجت الاسلام شمس الدین افزود: اگر کوتاهی کنند سر و کارشان با خداوند متعال است و پروردگار آنها را مجازات می‌کند زیرا در اثر تبلیغ در طول تاریخ انبیا الهی آمدند و تلاش کردند و جهاد کردند.

تقوای در عمل؛ از مولفه‌های موفقیت در امر تبلیغ

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین موسی علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: پیامبران با خطابه و بیان در جهت راهنمایی نوع بشر به سوی سعادت الهی آمدند و این سنت حسنه از سوی خداوند به پیامبرانش ابلاغ شده و امروز این ابلاغ به مبلغین و مبلغات رسیده است که احیاگر اسلام باشند.

وی با اشاره به اینکه تداوم و استمرار در امر تبلیغ بسیار مهم است، افزود: در مقابل دشمن هم در کارش تداوم دارد البته در این کار امدادهای غیبی و همراهی مردم با اسلام و نظام این توطئه‌ها را خنثی می کند.

حجت الاسلام علیپور با بیان اینکه کار دشمن معطوف بر ناامید کردن است، تصریح کرد: در واقع تبلیغ و ابلاغ دین استمرار و تداوم می خواهد.

وی با بیان اینکه دومین مورد در امر تبلیغ تقوای در عمل است، گفت: گاهی اوقات می‌خواهیم خودمان را معروف کنیم نه دین را،  اگر اولیای الهی در امر تبلیغ موفق شدند به دلیل اخلاص در عمل و تقوا بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: تقوا یعنی بازدارنده در برابر گناهان و تنها چیزی که بین ما و اولیای الهی حائل می شود گناه است.

حجت الاسلام علیپور با تاکید بر اینکه موفقیت در تبلیغ قطعا تقوای در عمل را می‌خواهد، گفت: تقوای در  عمل را سرلوحه کارمان قرار دهیم تبلیغ همیشه حرف زدن و سخنرانی نیست بلکه باید در عمل نیز به آن چه می گوییم پایبند باشیم و رمز موفقیت پیامبران نیز این بود که در عمل مردم را به دین دعوت می کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها بندر انزلي سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی امر تبلیغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود

ایسنا/مازندران مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما حوزه فرهنگ است و این بخش نیاز به باغبانی دارد،گفت: با آمار و ارائه عدد و ارقام نمی‌توان مشکلات این حوزه را مرتفع کرد.

 محمد مهدی شریف‌تبار امروز، ۸ اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بابل با بیان اینکه در این برهه از زمان باید دقت کنیم ماموریت اصلی ما چیست و بر همان مبنا حرکت کنیم، اظهار کرد: امروزه فعالیت سازمان تبلیغات در عرصه‌های مختلف خدماتی، تشکیلاتی، توانمندسازی، تبیین و توجیه، آموزش و عرصه حضور در میدان نقش مثبتی برای نظام دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه بابل پایلوت همه اقدامات فرهنگی بخاطر ظرفیت ارزنده و پیشینه فرهنگی است، یادآور شد: ایجاد تشکل نهضت پیشرفت بانوان از جمله این ظرفیت‌هاست.

شریف تبار با اشاره به اینکه کار جوان سازی در سازمان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: وجود انجمن‌های تبلیغی و جامعه مبلغان جریان‌ساز از جمله حوزه تاثیرگذاری است که در سازمان تبلیغات تشکیل شد.

وی با قدردانی از حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل تصریح کرد: امام جمعه بابل همواره حامی فرهنگ و فعالان فرهنگی است.

در این مراسم از زحمایت حجت الاسلام رضا جعفرزاده قدردانی و حجت الاسلام حسین اکبرزاده بعنوان رئیس سازمان تبلیغات شهرستان بابل معارفه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • کارگران از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست