Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: یک واحد گلخانه‌ سبزی و صیفی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع در روستای شهر آشوب از توابع بخش حسن آباد شهرستان اقلید به بهره برداری رسید.

او با اشاره به حاشیه سفر فریبرز عباسی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به شهرستان اقلید طرح مذکور به بهره برداری رسیده گفت: برای راه اندازی این گلخانه سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریالی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقان پور با بیان اینکه گلخانه سبزی و صیفی حیدر شهبازی سالیانه ظرفیت تولید بیش از ۴۵۰ تن محصولات گلخانه‌ای را دارد، گفت: این طرح از سال ۱۳۹۹ آغاز شد که تا کنون ۷۶ میلیارد ریال از ۱۲۶ میلیارد ریال تسهیلات مصوب از محل صندوق توسعه ملی به مجری طرح پرداخت شده است.

او گفت: این گلخانه برای ۲۲ نفر به صورت دائم و برای ۴۴ نفر به صورت فصلی اشتغالزایی می‌کند که به نوبه‌ی خود بسیار با اهمیت و حائز توجه خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: عباسی در سفر به شهرستان اقلید از طرح‌های مختلف بخش کشاورزی به خصوص طرح آبیاری نوین کلاسیک ثابت در روستای دهنو بخش سده به مساحت ۲۱۵ هکتار و طرح آبیاری تلفیقی نواری و بارانی در سطح ۲۵ هکتار در روستای شهرآشوب نیز بازدید کرد.

در مراسم افتتاح طرح گلخانه‌ی سبزی و صیفی موصوف علاوه بر معاون وزیر و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مسلم صالحی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی و سید محمود رضا طباطبایی مدیر آب و خاک امور فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی فارس نیز حضور داشتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی افتتاح گلخانه شهرستان اقلید جهاد کشاورزی سبزی و صیفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمدباقر اسفندیاری از توزیع 530 تن کود شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون به کشاورزان شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: این مقدار کود شیمیایی توسط کارگزاری ها بین کشاورزان منطقه توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: طی این مدت 383 تن کود ازته، 85 تن فسفاته و 62 تن کود پتاسه به کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه کاهش حاصلخیزی خاک از مهمترین مشکلات زمین های کشاورزی است، تصریح کرد: یکی از روش های بهبود این زمین ها، افزایش حاصلخیزی با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی است.

 

این مسئوول خاطرنشان کرد: کشاورزان از مصرف کودهای شیمیایی به صورت بی رویه خوداری کرده و سعی کنند، مصرف کودها را بر اساس آزمون خاک، برگ و میوه و مشاوره با کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

 

اسفندیاری از باغداران خواست برای اخذ راهنمایی های لازم در بخش کشاورزی به کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی و این مدیریت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد