Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین رونمایی از دیوارنگاره "شمس‌الشموس" ظهر امروز با حضور جمعی از مدیران شهری، هنرمندان و مردم در ایستگاه مترو شهید کلاهدوز برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست، سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه به مناسبت ۲۳ ذی‌القعده و روز زیارت مخصوص حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام از این اثر هنری رونمایی به عمل آمد، گفت: به منظور تکریم و تعظیم شعائر دینی و مذهبی و در راستای هویت بخشی به ایستگاه‌های مترو، این اثر هنری در قالب کاشی چهار رنگ در ابعاد دو در پنج متر مربع طراحی و نصب گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمد نقیب تصریح کرد: برای نصب این اثر ارزنده که متبرک به نام نامی ثامن‌الحجج حضرت امام رضا علیه السلام می‌باشد، از مشارکت شهروندان استفاده شده‌ است.

 وی دلیل انتخاب ایستگاه متروی شهید کلاهدوز برای نصب دیوارنگاره "شمس‌الشموس" را این‌طور عنوان کرد: ایستگاه متروی شهید کلاهدوز در واقع به عنوان ابتدای مسیر عبوری زائران حرم مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام به سمت شهر مشهد مقدس انتخاب گردید و از همین‌جا و در این روز مبارک از زائران بارگاه مطهر رضوی التماس دعا داریم.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، در آیین رونمایی دیوارنگاره "شمس الشموس" چند تن از هنرمندان کشور از جمله عنایت بخشی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر، هادی جان‌فدا عضو هیئت‌رییسه مجمع شاعران اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و جمعی از مدیران شهرداری حضور داشتند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مترو ، شهرداری تهران ، امام رضا (ع)

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مترو شهرداری تهران امام رضا ع شمس الشموس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟

به گزارش همشهری آنلاین، خط ۱۰ که نیمه شمالی تهران را پوشش می‌‎دهد از مناطق ۲۱ و ۲۲ در غرب تهران شروع می شود و به فلکه سوم تهرانپارس می رسد و در طول مسیر مناطق ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ را هم پوشش می دهد.

محمد علی پاشا زانوسی، مدیر پروژه پیمانکار شرکت بین الملل عمران سریر در این بازدید آخرین وضعیت خط ۱۰ مترو را تشریح کرد و گفت: «اکنون در کارگاه ایستگاه تبادلی و تقاطعی با خط ۶ مترو (Y۱۰-Z۶ ) هستیم که این ایستگاه ۱۴۲ متر طول دارد. حدود ۹۰ هزار متر مکعب احجام و ۳۴ هزار متر مکعب هم بتن ریزی پیش بینی شده و این ایستگاه یک تونل فرعی به طول ۱۹۰ متر دارد که در حال حفاری است.»

فرشاد نامی مشاور پروژه کارگاه متروی میدان المپیک هم وضعیت کارگاه میدان دهگده المپیک را تشریح و عنوان کرد: «پروژه تجهیز کارگاه میدان دهکده المپیک (منطقه ۲۲) از سال ۱۴۰۰ شروع شد و اکنون در حال حفاری شمع‌های سازه نگهبان هستیم. بعد از حفاری شمع‌ها با روش تاپ‌داون سازه نگهبان ایستگاه و تراز آن را شروع می‌کنیم.»

شاهرخ حیدری مدیر پروژه مهندسین مشاور شرکت بهرو هم در این بازدید به وضعیت ایستگاه میدان اتریش اشاره و عنوان کرد: «در طراحی این ایستگاه باتوجه به زمین‌های موجود و همکاری شهرداری مناطق عمق خط را کاهش دادیم و این امر می‌تواند دستاوردهایی اعم از کاهش هزینه و افزایش سرعت اجرا داشته باشد. عمق ایستگاه میدان اتریش ‌۲۱ متر و تراز ریل آن ۱۸ متر است. حدود ۵۰ درصد ایستگاه به تراز کف رسیده و سریعا بتن ریزی شروع می‌شود.»

به گفته حیدری تی بی ام از ایستگاه دریاچه به سمت ایستگاه میدان اتریش در حال حرکت است و به زودی ایستگاه به مرحله ای می رسد که تی بی ام از آن عبور می کند و به محض عبور دستگاه سایر فعالیت‌ها می‌تواند انجام شود.

او در پایان تاکید کرد: «برنامه بهره برداری ما از ایستگاه حدوداً ۳۰ ماهه است و ایستگاه میدان اتریش که جزء ایستگاه‌هایی است که در فاز اول و سال ۱۴۰۴ بهره برداری می شود.»

کد خبر 848677 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مترو خط ۱۰ شهردارى تهران تهران مترو تهران

دیگر خبرها

  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد