Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل حیدری آزاد روز پنج شنبه در نشست مشترک معدن داران و مدیران دستگاه های اجرایی تکاب افزود:  باوجود چندین معادن فعال سنگ نرخ بیکاری در منطقه زیاد است که باید با همکاری و مشارکت معدن داران جبران شود.

وی با بیان اینکه کارگروه معدن جهت ساماندهی فعالیت ها و نحوه مشارکت معادن در توسعه شهرستان تشکیل می شود، اظهارکرد: معادن فعال سنگ در تکاب باید با راه اندازی واحدهای فرآوری و صنایع جانبی درآمد منطقه و ایجاد اشتغال را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار تکاب ادامه داد: مشارکت معادن در توسعه شهرستان باید پروژه محور باشد و طرح های عمرانی که براساس نیازهای اصلی روستاها  پیش بینی می شود، مورد توجه قرار گیرد.



حیدری آزاد با تاکید بر اینکه معادن در توسعه و پیشرفت تکاب مشارکت و نقش آفرینی کنند، اضافه کرد: از حضور سرمایه گذاران در تکاب استقبال می کنیم و ادارات در راستای فعالیت کارآفرینان و سرمایه گذاران و فعالیت قانونی معادن ممانعت و مانع تراشی نکنند.

وی با بیان اینکه عمل به مسوولیت های اجتماعی از الزامات قانونی معادن است، افزود: مسوولیت اجتماعی معادن تعهد وجدانی، قانونی و اخلاقی در برابر روستاییان، محیط زیست، منابع طبیعی و آیندگان است، از این رو معادن منطقه نباید از عمل به آن غافل شوند.

تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و علاوه بر ۲ معدن بزرگ طلا ۷۵ معدن سنگ دارای پروانه دارد که ۲۵ واحد از آنها فعال است.

هم اینک ۲هزار و ۸۷۷ نفر در بخش های معادن و صنایع معدنی تکاب مشغول به کار هستند و در حدود ۹ هزار نفر نیز در این شهرستان در سامانه های شغلی به عنوان بیکار ثبت نام کرده اند.

برچسب‌ها تکاب مهاباد بیکاری آذربایجان غربی جهش تولید معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکاب مهاباد بیکاری تکاب مهاباد بیکاری آذربایجان غربی جهش تولید اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار

دریافت 41 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تخریب‌های وسیع در شاهوار، تأمین کننده آب و زیستگاه وحوش تاکنون مسئولان کشوری فراوانی را به شهرستان شاهرود کشانده است امروز شاهوار میزبان معاون سازمان حفاظت از محیط زیست بود.

گله‌های کل و بز در این فیلم به خوبی دیده می‌شود. انفجارهای معدنی سبب شده بود تا مدت‌ها این کل و بزها از منطقه فراری باشند حالا بعد از تعطیلی موقت معدن آرامش به منطقه تاحدودی بازگشته است اما دغدغه و نگرانی بزرگ مردم این است که این معدن هرگز به صورت کامل بسته نشده است مطالبه مردم تعطیلی کامل معدن مخرب شاهوار است زیرا این منطقه مهمترین تأمین کننده آب و حیات در شهرستان شاهرود است.

کد خبر 6094977

دیگر خبرها

  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است