Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان فرماندار گلپایگان گفت: آزمایش‌ها در حال انجام است تا منشا اصلی طعم و بوی بدِ آب شرب مشخص شود که به نتایج خوبی رسیدند، اما هنوز به‌صورت قطعی نتایج و علل این مشکل را اعلام نکردند.

محمد رضا عسگریان، امروز(پنجشنبه،۲ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه،‌ اظهار کرد: در سفر استاندار اصفهان به گلپایگان دو جلسه کار گروه عمرانی و کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاونین استاندار برگزار شد و پس از بازدید استاندار از پروژه‌های مختلف شهرستان نهایتا در جلسه شورای اداری ۴۲ موضوع تصویب شد که به ثمر نشستن آن نیازمند پیگیری لازم از طرف مجموعه اداری شهرستان است، سعی ما بر این است که در حداقل بازه زمانی این مصوبات اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: دو هفته بعد از سفر استاندار به گلپایگان شاهد سفر رئیس جمهور به استان اصفهان بودیم. در این راستا طی مکاتبه‌ای پروژه‌های مورد نیاز را به استان ارسال کردیم، اما باید پروژه‌هایی را اعلام می‌کردیم که اولا ردیف اعتبار داشته و مجوزهای لازم را پیش از این کسب کرده باشد. همچنین  پروژه‌ها باید حداقل ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد تا بهره‌برداری از آنان در حداقل  بازه زمانی به سرانجام برسد. 

به گزارش ایسنا، فرماندار گلپایگان گفت: تاکنون هیچ نامه رسمی به فرمانداری مبنی بر اینکه سهم اعتباری شهرستان از سفر ریاست جمهوری  چقدر است اعلام نشده است. همچنین با توجه به آیتم‌های مذکور و از آنجا که پروژه فاضلاب گلپایگان تنها حدود ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با پیگیری‌های نماینده و فرمانداری توانستیم برای این پروژه اعتباراتی را در سفر ریاست جمهوری به استان در نظر بگیریم.

وی گفت:جاده گلپایگان، دهق طرح ملی و ردیف اعتباری ندارد و یا کمربندی‌های شهرستان اصلا طرحی ندارند، میزان اعتبار تخصیصی سفر ریاست جمهوری برای پروژه‌های اعلامی هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده است، اما دفتر فنی استانداری عددی را که به ما ابلاغ کرد نزدیک به ۴ هزار میلیارد ریال است. 

عسگریان افزود: یکسری از پروژه ها به صورت کلی در استان دیده می‌شود مانند روکش آسفالت جاده‌های شریانی استان یا رینگ‌های کمربندی‌های استان و... که در این بخش هم شهرستان از اعتبارات سهم می‌برد، اما هنوز مشخص نشده که بدانیم به چه میزان است. یکسری اعتبارات هم در قالب تسهیلات است که در اختیار صنایع و ستاد تسهیل قرار می‌گیرد که اعتبارات خوبی در این بخش برای گلپایگان در نظر گرفته شده و اکنون منتظر ابلاغ آن هستیم. تلاش می‌کنیم حقی از شهرستان از بین نرود تا عدالت در توزیع اعتبارات را شاهد باشیم. 

وی یادآور شد: برای کیفیت آب شرب اخیرا پنجمین جلسه مربوطه را در تهران با حضور شرکت آب نیرو، آبفای استان و کارشناسان مربوطه برگزار کردیم. در این راستا آزمایش‌ها در حال انجام است تا منشا اصلی طعم و بوی بدِ آب شرب مشخص شود که به نتایج خوبی رسیدند، اما هنوز به صورت قطعی نتایج و علل این مشکل را اعلام نکردند.

فرماندار گلپایگان ادامه داد: تکنولوژی سد کوچری به صورتی است که خروجی آب شرب و کشاورزی در یک سطح قرار دارد  و اگر خروجی آب کشاورزی از قسمت تحتانی سد انجام می‌شد به احتمال زیاد به این مشکلات بر نمی‌خوردیم. تقاضا کردیم که راهکاری را در پیش بگیرند تا ماندگی آب در قسمت تحتانی کمتر شود. 

عسگریان تصریح کرد: شرکت آب نیرو یک بند را جلوی سد کوچری احداث و پمپ‌هایی را بر روی آن نصب کرد تا درصدی از آبی که قرار است در اختیار کشاورزان قرار گیرد از قسمت تحتانی سد خارج شود و در این بند قرار گیرد و از این بندها به سمت بندهای کشاورزی رود که با این روش  آب از قسمت تحتانی خارج می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سیستم هوا دهی تصفیه‌خانه فعال شده است که با این دو اقدام درصد قابل توجهی از مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آب شرب استانی شهرستانها قسمت تحتانی پروژه ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت

مجید قنبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به هفته معلم تاکید کرد: به مناسبت هفته گرامی داشت مقام معلم آئین معنوی غبارروبی گلزار شهدا و در تمام مدارس شهرستان میامی اعم از شهری و روستایی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری از مدارس روستایی در شهرستان میامی در طول دولت سیزدهم رفع شده است، تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته دغدغه تفکیک جنسیتی مردم روستای فرومد به واسطه کمبود فضای آموزشی خوشبختانه انجام و کلاس بندی‌های جدیدی در مدرسه این روستا صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش میامی با بیان اینکه ایجاد زمین ورزشی تایکو در روستای فرومد، در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح گذاشته که که با همکاری دهیاری و شورا شاهد اجرای آن هستیم.

قنبریان با بیان اینکه مطالبات مردمی و دغدغه دانش آموزان روستاهای شهرستان میامی موضوع مهم امتحانات نهایی بود، گفت: در فرومد حوزه امتحان نهایی وجود نداشت و این دشواری‌هایی را برای دانش آموزان به دنبال می‌آورد که خوشبختانه این مشکل برای ۱۱ دانش‌آموز این روستا حل شده است.

وی با بیان اینکه در روستای عباس آباد با پیگیری‌های انجام شده، زمین چمن آماده سازی و در ماه‌های آتی به بهره برداری کامل خواهد رسید، ابراز کرد: مجموعه ورزشی انقلاب میامی نیز با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی تکمیل و چمن آن نیز اجرایی شده است برای روشنایی و سرویس بهداشتی این ورزشگاه همچنین ۳۹۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که شاهد اجرای کامل این طرح خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش میامی با بیان اینکه مجموعاً ۹ میلیارد ریال برای مجموعه ورزشی انقلاب هزینه می‌شود، گفت: این زیرساخت، فرصت خوبی را برای نوجوانان و دانش آموزان شهرستان مهیا می‌کند تا بتوانند فعالیت‌های ورزشی داشته باشند.

قنبریان با بیان اینکه بعد از ۳۳ سال خانه معلم در شأن فرهنگیان میامی بازسازی شده و در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: خانه ورزش عباس آباد با پیگیری شورا و دهیار بخش خصوصی تکمیل و افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه دغدغه دانش آموزان نردین برای امتحانات نهایی و تردد به رضوان نیز خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده حل شد و حالا در شهرستان میامی بر خلاف سال‌های قبل سه حوزه امتحان نهایی خواهیم داشت.

مدیر آموزش و پرورش میامی با بیان اینکه رشته انسانی نیز در نردین راه اندازی شده است، گفت: این موضوع هم در زمره مطالبات مردم بود که محقق شد.

قنبریان از افتتاح مدرسه سه کلاسه نردین، دو کلاسه شریف آباد و نمازخانه مدرسه کلاته اسد نیز خبر داد و بیان کرد: خوابگاه امیر کبیر و مدرسه حضرت فاطمه (س) در رضوان کلنگ زنی و برای تکمیل آن هشت میلیارد تومان نیز اعتبار گذاشته شده است.

قنبریان بیان کرد: برای زمین چمن مدرسه شهید طاهری میامی نیز ۲۰۰ میلیون جذب شده در هفته‌های آتی شاهد پهن کردن چمن آن خواهیم بود تا دانش آموزان بتوانند از آن بهره بگیرند.

کد خبر 6094352

دیگر خبرها

  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند
  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • پیگیری مستقل شدن دو بخش لواسانات و رودبار قصران
  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند