Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در دیدار «لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه دو کشور گفتگو و تبادل نظر شد.

طرفین ضمن اظهار رضایت از روند رو رو به رشد روابط و تأکید بر لزوم تسریع در توافقات صورت گرفته در دیدار رؤسای جمهور دو کشور در سفر جناب رئیس‌جمهور به مسکو و همچنین مسئولین عالی اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی زمینه‌های افزایش مبادلات بازرگانی، تسریع در اجرای طرح‌های مشترک اقتصادی، تسهیل سرمایه‌گذاری، همکاری برای مقابله مؤثر با تحریم‌های غیرقانونی بویژه در بازار انرژی، و توسعه دامنه همکاری‌های بانکی و مالی از دیگر موضوعاتی بود که وزرای خارجه در خصوص آن تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه همچنین با مرور تحولات منطقه‌ای در قفقاز جنوبی، افغانستان، یمن، سوریه و فلسطین، راجع‌به برگزاری نشست آتی سه کشور همسایه و کشورهای قفقاز جنوبی و نشست رؤسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران در چارچوب روند آستانه در تهران هماهنگی کردند.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به مخالفت روسیه با حملات اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه و اماکن غیر نظامی سوریه، بر لزوم حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید کرد.

«لاوروف» حمایت کشورش از احیای برجام براساس توافق سال ١٣٩۴ بدون هرگونه اضافه و کاهش را اعلام کرد.

همچنین وزیر امور خارجه روسیه گزارشی از آخرین وضعیت تحولات اوکراین ارائه و تأکید کرد برخی کشورهای غربی در راستای پیشبرد سیاست خود مبنی بر یکجانبه‌گرایی از اوکراین سوءاستفاده کرده و درصدد تضعیف روسیه از این طریق هستند.

ارتقای همکاری‌های ایران با سازمان‌ها و مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شانگهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و بریکس از دیگر محورهایی بود که وزرای خارجه راجع‌به آن گفتگو کردند. طرف مقابل بر حمایت کشورش در این زمینه نیز تأکید کرد.

کد خبر 5522016

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان بریکس امور خارجه ایران تهران افغانستان اتحادیه اقتصادی اوراسیا قفقاز جنوبی مجلس شورای اسلامی هیئت دولت صحن مجلس حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف ایران انقلاب اسلامی ایران دولت سیزدهم سیدابراهیم رئیسی مجلس سید محمد حسینی بهرام عین اللهی علی بهادری جهرمی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند

از روزنامه جونگانگ دیلی، خبرگزاری رسمی کره شمالی از تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه صنعت پهپادی ایران انتقاد کرد درحالیکه علت اعمال تحریم‌ها پاسخ تهران به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است.

به‌تازگی واشنگتن اشخاص و نهاد‌هایی که مدعی است با برنامه پهپادی ایران مرتبط هستند را تحریم کرده است.

خبرگزاری کره شمالی نوشت که اقدام نظامی ایران ناشی از حملات بی‌پروای اسرائیل است درحالیکه آمریکا حقایق را به گونه‌ای منحرف می‌کند که ایران را مسئول وخامت اوضاع منطقه نشان دهد.

این رسانه رسمی پیونگ یانگ تاکید کرد: رفتار بی‌ملاحظه ایالات متحده یک اقدام خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که حاکمیت ایران را نقض می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند نیرو‌های مسلح ایران و اراده مردم برای حفظ حاکمیت و عزت کشور را در هم بشکند.

هفته گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را در فهرست تحریم‌های تازه قرار داد درحالیکه مدعی است آنها نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های وزارت دفاع ایران ایفا می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود