Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین مراسم که عصر پنجشنبه برگزار شد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: برای عملیات اجرایی حفر این سه حلقه چاه آب، تجهیز، برق رسانی و اتصال آن به شبکه انتقال آب آشامیدنی شهر گنبدکاووس در مجموع ۱۶۲ میلیارد ریال از منابع ملی و استانی وزارت نیرو و نیز مصوبات سفر ۱۳ اسفند سال قبل رییس جمهور به گلستان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمحمد حسینی افزود: استان ۲ میلیون نفری گلستان ۲.۵ میلیارد مترمکعب منابع آب تجدیدپذیر دارد که سرانه هر شهروند این استان شمالی هزار و ۲۵۰ مترمکعب است که در مقایسه با استان‌های همجوار بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه منابع آبی تجدیدپذیر گلستان ثابت است اما جمعیت استان همواره رو به رشد می‌باشد، اضافه کرد: برای بهره‌وری بهینه از منابع موجود آبی چاره‌ای جز مدیریت مصرف و صرفه جوی آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و آشامیدنی نداریم.

حسینی به طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای نوار مرزی گلستان هم اشاره کرد و گفت: اصل این طرح با تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت محقق خواهد شد که با تکمیل آن آب شرب ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت مناطق شرقی استان تامین خواهد شد اما بخشی از این طرح در حوزه شهرستان گنبدکاووس است که شامل احداث خط انتقال و مخزن ذخیره و حفر ۲۰ حلقه چاه آب می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: تاکنون بخشی از خطوط انتقال و ساخت مخزن انجام شده و با حفر سه حلقه چاه فعلی که امروز به بهره برداری می‌رسد، هفت حلقه چاه از ۲۰ حلقه چاه پیش بینی شده آن حفر شده است.

وی گفت: با افرایش اعتبارات شرکت آب منطقه‌ای بویژه پس از سفر رییس جمهور به گلستان امیدواریم ظرف سه سال آینده اقدامات خوبی در تکمیل سد نرماب و طرح‌ آبرسانی به شهرها و روستاهای نوار مرزی استان رقم بخورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان هم در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های شرکت آب منطقه‌ای در حفر سه حلقه چاه آب و اضافه شدن ۷۵ لیتر آب در ثانیه به شبکه آب آشامیدنی شهر گنبدکاووس و برخی روستاهای این شهرستان گفت: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای جهت خدمت به مردم بالاخص نواحی مرزی و روستاهای کمترتوسعه یافته دارد.

سیدمحمدرضا سیدالنگی افزود: متاسفانه به سبب برخی غفلت‌ها و کم کاری‌ها در گذشته مردم نواحی مرزی گلستان بالاخص در شمال گنبدکاووس جزو کم برخوردارترین مردم از نعمت‌های الهی بویژه آب شرب هستند و این جای تاسف دارد.

وی اضافه کرد: اهتمام دولت به تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت است که آب آشامیدنی ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت شرق استان گلستان را تامین خواهد کرد و تا آن زمان برخی طرح‌های آبرسانی را نیز به‌طور همزمان در دست انجام دارد.

سیدالنگی همچنین با گله مندی از بالا بودن سرانه مصرف آب در گلستان و ضرورت مدیریت مصرف آن توسط خانوارها گفت: اکنون سرانه جهانی مصرف آب در شبانه روز ۱۵۰ لیتر و سرانه کشوری آن ۲۵۰ لیتر است اما این سرانه در گلستان بالای ۴۰۰ لیتر می‌باشد.

به گفته وی، نقش زنان در مدیریت مصرف آب در خانواده مهم است و همه افراد جامعه باید در مدیریت مصرف آب همکاری لازم را داشته باشند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

برچسب‌ها گنبدکاووس شرکت آب منطقه ای گلستان آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس شرکت آب منطقه ای گلستان گنبدکاووس شرکت آب منطقه ای گلستان آبرسانی شرکت آب منطقه ای مدیریت مصرف آب آشامیدنی حلقه چاه آب مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان

تیم هنرستان بهاران گنبدکاووس و تیم‌های هنرستان‌های بعثت ۱ و ۲ گرگان به ترتیب عنوان نخست این رقابت‌ها را کسب کردند.

محمدتقی قلی نژاد معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در اولین استارت آپ ویکند دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان (گام) به میزبانی هنرستان کشاورزی شهید رجایی گنبدکاووس گفت: پاییز پارسال مرحله اول این رویداد علمی با ۵٠٠ ایده دانش آموزی دو بخش شرق و غرب گلستان برگزار شد.

وی با عنوان اینکه در این مرحله ۱۴ تیم از ۱۳ هنرستان استان با ۱۵٠ هنرجو رقابت کردند، گفت: بیشتر ایده‌های دانش آموزان در بخش کسب و کار است تا در آینده این ایده‌ها به محصول و اشتغال تبدیل شود.

مسابقات استارت آپ ویکند دانش آموزی هنرستان‌های پسرانه استان گلستان نیز دو هفته آینده به میزبانی هنرستان کشاورزی شهید رجایی گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • فیلمبرداری «دست خدا» آغاز شد/ روایتی سینمایی از تصمیم زن عروسک‌فروش
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان