Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن حسینی امروز در مراسم بهره برداری از طرح آبرسانی به روستاهای گنبد کاووس گفت: بهره برداری از سه حلقه چاه آب آشامیدنی با دبی ۷۵ لیتر برثانیه در راستای اجرای طرح آبرسانی به گنبدکاووس و شهر‌ها و روستا‌های نوار مرزی در روستای "ایگدر علیا" از توابع بخش مرکزی این شهرستان آغاز شد.

اوگفت: برای عملیات اجرایی حفر، تجهیز، برق رسانی و اتصال این سه حلقه چاه آب به شبکه انتقال آب آشامیدنی شهر گنبدکاووس در مجموع ۱۶۲ میلیارد ریال از منابع ملی و استانی وزارت نیرو و نیز مصوبات سفر ۱۳ اسفند سال قبل رییس جمهور به گلستان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته حسینی منابع آبی تجدیدپذیر گلستان ثابت، اما جمعیت استان همواره رو به رشد است و برای بهره وری بهینه از منابع موجود آبی چاره‌ای جز مدیریت مصرف و صرفه جویی آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و آشامیدنی نداریم.

حسینی درباره طرح‌های آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های نوار مرزی گلستان گفت: اصل این طرح با تکمیل سد نرماب مینودشت محقق خواهد شد و با تکمیل آن، آب شرب ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت مناطق شرقی استان تامین می‌شود.

او می‌گوید: بخشی از این طرح در حوزه شهرستان گنبدکاووس قرار دارد و شامل احداث خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره و حفر ۲۰ حلقه چاه آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: تاکنون بخشی از خطوط انتقال آب به نوار مرزی انجام شده است و با حفر سه حلقه چاهی که امروز به بهره برداری رسید هفت حلقه چاه از ۲۰ حلقه چاه پیش بینی شده برای این طرح حفر و بهره برداری شده است.

او گفت: با افرایش اعتبارات شرکت آب منطقه‌ای بویژه پس از سفر رییس جمهور به گلستان امیدواریم ظرف سه سال آینده اقدامات خوبی در تکمیل سد نرماب و طرح آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های نوار مرزی استان انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: اهتمام دولت بر تکمیل هر چه سریعتر سد نرماب و بهره برداری از آن است.


مهدی دهرویه فرماندار گنبد کاووس هم در این مراسم گفت: گنبدکاووس از منابع آبی مطمئن محروم است و نیاز به اعتبارات ویژه برای رفع کمبود‌های آب آشامیدنی دارد.


او گفت: فرمانداری گنبدکاووس با همکاری برخی دستگاه‌های متولی در حال تدوین برنامه برای مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و شُرب در شهر‌ها و روستا‌ها است تا مشکلات و کمبود‌ها به حداقل برسد.

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان هم در این مراسم گفت: مجوز شیرین سازی بخشی از آب دریای خزر با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای و سازمان حفاظت محیط زیست در مراحل نهایی است.

حیدریان گفت: شیرین سازی آب چند حلقه چاه آب شور واقع در نواحی شمالی گنبدکاووس هم که مجوز آن هفته گذشته با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال صادر شد، به زودی با تعیین پیمانکار و در قالب خرید تضمینی آب آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح آبرسانی حفر چاه آب شرب شیرین سازی آب دریا شهر ها و روستا ها بهره برداری آب آشامیدنی حلقه چاه آب نوار مرزی شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم که مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت و آبادانی روستاها گام بردارد، جهاد آبرسانی در ۱۰ هزار روستا در کشور آغاز و این مهم به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به روستای کهن‌دژ افزود: بهسازی و محوطه‌سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ و همچنین نصب و راه‌اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کارهایی است که در محل آبگیر انجام شده.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای یک هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون‌سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و… دانست.

کریمی عنوان کرد: این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تأمین آب شرب اهالی روستای کهن‌دژ اجرا شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: روستای کهن‌دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود ۱۰۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

کد خبر 6089482

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • فراهم شدن فرصت ویژه برای تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات در گنبدکاووس از صداوسیما
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • بازگشایی محور گنبدکاووس به کلاله حد فاصل پل بایلر
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است