Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@12:19:16 GMT

ادعاهای نخست‌وزیر اسرائیل علیه ایران

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۱۵۸۰

ادعاهای نخست‌وزیر اسرائیل علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز :

نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه خداحافظی با روزنامه نیویورک تایمز، مدعی شد ایران «در حال تخطی از ملزومات اساسی» معاهده منع اشاعه تسلیحات اتمی(ان‌پی‌تی) است و تلاش کرده است به طور مستقیم و با به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین(پهپاد) به فلسیطین اشغالی حمله کند.

ادعای نقض پیمان ان‌پی‌تی در حالی از سوی رژیم صهیونیستی مطرح می‌‎شود که این رژیم با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین زرادخانه‌ تسلیحات اتمی و چندین کلاهک هسته‌ای در خاورمیانه، همواره از ملحق شدن به ان‌پی‌تی سر باز زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنت در این مصاحبه با تشریح «دکترین اختاپوس» خود در قبال تهران برای ضربه زدن به سر آن به جای بازوچه‌ها، مدعی شد، «ایرانی‌ها از طریق نیروهای نیابتی یا به طور مستقیم به ما حمله می‌کنند، در ایران بهای آن را خواهند پرداخت».

او در ادامه ادعاهای ضد ایرانی‌اش مطرح کرد: معلوم است این افراد(ایرانی‌ها) آسیب‌پذیرتر از چیزی هستند که نشان می‌دهند.

گفت‌وگوی بنت با نیویورک تایمز در بحبوحه انحلال کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) انجام شده است که اولین گام به سمت پنجمین انتخابات سراسری این رژیم طی حدود چهار سال گذشته است.

لایحه انحلال کنست پس از شور مقدماتی، امروز پنجشنبه در قرائت نخست و روز دوشنبه آینده نیز در قرائت دوم و سوم به رای گذاشته خواهد شد.

شامگاه دوشنبه رسانه‌های عبری اعلام کردند، نفتالی بنت، نخست وزیر و یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی اسرائیل؛ درمورد ارائه لایحه انحلال کنست و برگزاری انتخابات ظرف روزهای آتی توافق کردند.

نفتالی بنت و یائیر لاپید اعلام کردند که لایحه انحلال پارلمان را به رای‌ خواهند گذاشت و از آن به بعد، تا روشن شدن سرنوشت سیاسی اسرائیل و برگزاری انتخابات که پنجمین انتخابات سراسری در چهار سال گذشته است، یائیر لاپید، نخست وزیر خواهد بود.

طبق این توافق که یک تحول مهم سیاسی به شمار می‌رود و رسانه‌های اسرائیلی آن را "یک درام سیاسی بسیار مهم" توصیف کردند، با تصویب لایحه پیشنهادی، نخست وزیر فعلی اسرائیل جای خود را با یائیر لاپید، وزیر خارجه عوض می‌کند؛ به این معنا که بنت، به عنوان وزیر خارجه و لاپید، نخست وزیر موقت تا زمان برگزاری انتخابات خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نفتالی بنت اسرائیل رژیم صهیونیستی یائیر لاپید نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار روز سه شنبه در اورشلیم با هدف چاپلوسی و جلب رضایت مقامات صهیونیستی به همتای اسرائیلی خود یسرائیل کاتز گفت که فرانسه قصد دارد در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در ماه مه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران پیشنهاد کند.

وزیر امور خارجه فرانسه که همواره از حامیان حملات اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بوده، در این دیدار ضمن لفاظی علیه ایران گفت: «ما با تمام توان خود در نشست ماه آینده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال تحریم‌های هسته‌ای، موشکی و پهپاد‌ها علیه ایران تلاش خواهیم کرد تا ثابت کنیم که فشار‌ها در حال افزایش است». 

مقامات همچنین در مورد "تلاش‌ها برای جلوگیری از به رسمیت شناختن کشور فلسطین" گفتگو کردند.

طبق گزارش کانال ۱۲، تقریباً در همان زمان، وزیر امور خارجه فرانسه به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توصیه کرد که "حمله اسرائیل به رفح ایده بدی است و چیزی را حل نمی‌کند. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس