Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد وحیدنیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهزیستی در صورت تامین منابع می‌تواند در سایر دعاوی مرتبط با زوجین نیز مداخله کند چراکه این سازمان زیرساخت های لازم تخصصی، ظرفیت پاسخ‌دهی در مراکز مشاوره در تمام شهرستانهای کشور و ظرفیت سامانه‌ای گردش کار مشاوره‌های خانواده را دارا است.

وی تصریح کرد: مداخله روان شناختی در طلاق توافقی مداخله سخت است و پیچیدگی های خاص خود را دارد چون ۲ طرف برای طلاق توافق کرده‌اند اما در طلاق‌های یکطرفه، حداقل یک طرف به دنبال ترمیم روابط است و می‌توان مداخلات تخصصی بهتری انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فعالیت ۱۱۷۰ مرکز مشاوره در کشور برای زوجین در آستانه طلاق

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به موضوع مشاوره روانشناختی خانواده خاطرنشان کرد: به استناد قوانین موضوعی بند ۱۰۴ قانون ششم توسعه و تبصره ۱۶ قانون حمایت از خانواده، مراکز مشاوره خانواده در تعامل با قوه قضائیه، دعاوی مربوط به طلاق‌های توافقی را مدیریت می‌کنند و خدمات مشاوره‌ای را برای زوجین در آستانه طلاق ارائه می‌دهند و ۱۱۷۰ مرکز مشاوره تحت نظارت سازمان بهزیستی در این موضوع مشارکت دارند.

وحیدنیا افزود: خدمات مشاوره‌ای در تمام شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر ارائه می شود و ظرفیت تامین ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر را هم داریم اما اجرای آن منوط به تامین بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

وی اضافه کرد: در طلاق توافقی در ۵ استان مداخله داشتیم که دستاوردهای مطلوبی در سازش اولیه در پی داشت. از سال ۹۵ در تعامل سه جانبه بین شورای اجتماعی کشور، قوه قضائیه و بهزیستی برای مداخلات طلاق توافقی، میزان سازش اولیه زوجین رو به رشد بوده و به نظر می رسد خدمات به مرور کیفی تر شده است.

وحیدنیا گفت: سازمان بهزیستی کشور تلاش دارد برای پایداری سازش و مراقبت بعد از سازش‌ها، پیشنهاداتی در قالب برنامه ملی به سازمان امور اجتماعی ارائه کند.

براساس آخرین آمار موجود ازدواج و طلاق ثبت احوال تنها در فصل پاییز ۱۴۰۰، جمع طلاق ۵۰ هزار و ۸۴۹ مورد بوده است.  

برچسب‌ها طلاق دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طلاق سازمان بهزیستی کشور طلاق سازمان بهزیستی کشور سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز تاسیس و فعالیت مرکز تجاری ایران در نروژ

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان توسعه تجارت، با صدور مجوز تاسیس و فعالیت مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در کشور نروژ شهر اسلو، به شرکت صنایع دومان قشم تحت نظارت سازمان توسعه تجارت موافقت شد

مدت اعتبار این مجوز از تاریخ ۱۴۰۲.۰۹.۰۸ تا ۱۴۰۴.۰۱.۲۷ است.

براین اساس این شرکت متعهد است فعالیت‌های خود را در چارچوب ضوابط و شروط ابلاغی عمل کرده و در صورت عدم رعایت شرایط و الزامات مربوط، حسب تصمیم کارگروه مراکز تجاری، مجوز فوق الذکر قابل تعلیق یا ابطال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور مجوز تاسیس و فعالیت مرکز تجاری ایران در نروژ
  • سازمان ثبت احوال: آمار طلاق کاهشی شد
  • لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان
  • وکلا نقش مهمی در برقراری صلح و سازش دارند
  • لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان و خانواده ؛ دلیل لغو چه بود؟
  • صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ
  • مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ صادر شد
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی