Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:25:20 GMT

ائتلاف متجاوز سعودی حتی به حجاج یمنی هم رحم نمی کند

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۱۴۰۱

ائتلاف متجاوز سعودی حتی به حجاج یمنی هم رحم نمی کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، وزارت ارشاد و سازمان حمل و نقل زمینی دولت نجات ملی یمن در صنعا با صدور بیانیه‌ای از امتناع متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی در صدور مجوز و گشودن گشودن راه‌ها به روی مسافران و حجاج یمنی انتقاد کردند.

در این بیانیه آمده است: رژیم آل سعود با اجازه ندادن جز به شمار اندکی از حجاج آن هم از طریق مزدوران خود و با دریافت مبالغ هنگفت، در مسیر برگزاری حج مانع تراشی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تداوم مسدود شدن راه‌ها توسط مزدوران ائتلاف سعودی، مشکلات مسافران و حجاج را در نتیجه طولانی شدن مسافت در ۹ استان اشغالی که به ۱۵۰۰ کیلومتر می‌رسد، دو چندان کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی را مسئول مشکلاتی می‌دانیم که برای مسافران و حجاج در استان‌های اشغالی به علت مسدود کردن راه‌ها و اختلالات امنیتی ایجاد می‌شود.

وزارت ارشاد و سازمان حمل و نقل زمینی یمن در پایان تأکید کردند: از سازمان ملل و نهادهای بین المللی و بشردوستانه می‌خواهیم به نقش خود در فشار بر مزدوران و متجاوزان ائتلاف سعودی برای گشودن راه‌ها و کاهش مشکلات مسافران، حجاج و عمره گزاران یمنی عمل کنند.

جنگ در یمن در حالی وارد هشتمین سال خود شده است که متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی به هیچ یک از قوانین و موازین بین المللی از جمله آتش بس اخیر اعلام شده توسط سازمان ملل پایبند نبوده و با بسته نگه داشتن فرودگاه بین المللی صنعا حتی به بیماران و حجاج یمنی نیز رحم نمی‌کنند.

کد خبر 5522132

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت نجات ملی یمن ائتلاف متجاوز سعودی اعزام حجاج روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فلسطین عراق سوریه جنگ اوکراین ترکیه لبنان مسکو عربستان سعودی اتحادیه اروپا افغانستان مزدوران ائتلاف سعودی راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان های «غرب» ارتش روسیه ۳ حمله ارتش را در محور لوهانسک دفع کردند و در این درگیری‌ها ۴۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

در مناطق جنوبی نیز «یگان‌های جنوب» مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند؛ در درگیری‌ها در این منطقه نیز نزدیک به ۳۹۵ نظامی اوکراینی کشته و یک هویتزر ساخت آمریکا نیز منهدم شد.

یگان‌های مرکز نیز با حمله موشکی و توپخانه‌ای مزدوران خارجی ارتش اوکراین و مقر نیروهای مسلح اوکراینی را در محور دونتسک هدف قرار دادندکه در نتیجه آن ۳۷۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

ساعاتی پیش رسانه‌های روسی اعلام کردند که در پی حمله موشکی ارتش روسیه به محل استقرار مزدوران خارجی ارتش اوکراین در منطقه «میکولایف» دست‌کم ۱۴ نفر کشته و ۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

دیروز یکشنبه «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان میکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه ۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6092212

دیگر خبرها

  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • خلیجی همیشه فارس برای تنبیه تمام متجاوزان تاریخ
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی