Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:45:24 GMT

اجرای طرح برخورد با خودروهای هنجارشکن در اصفهان

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۱۹۹۹

اجرای طرح برخورد با خودروهای هنجارشکن در اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس پلیس راهور استان اصفهان از اجرای طرح تشدیدبرخورد با خودروهای هنجارشکنی خبر داد که باعث سلب آسایش مردم یا مزاحمت برای نوامیس می‌شوند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ۳۱ خردادماه طرحی به صورت جدی در دستور کار پلیس راهور استان قرار گرفته که با همکاری دادستانی و پلیس اجرا خواهد شد و با خودروهایی که باعث سلب آسایش مردم هستند به شدت برخورد خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برخی از رانندگان شب‌ها در خیابان‌هایی مثل توحید، مرداویج، خانه اصفهان، چهارباغ، محدوده رهنان و نقاط دیگر شهر با صدای ناهنجار اگزوز و سیستم صوتی ناهنجار، تغییر ارتفاع در وسیله نقلیه، سگ گردانی، کشف حجاب و سایر موضوعات هنجارشکنانه باعث سلب آرامش و آسایش مردم می‌شوند که با این خوروها برخورد شدید خواهیم داشت.

رئیس پلیس راهور استان از توقف خودروی رانندگان متخلف خبر داد داد افزود: دستور قضائی برای توقف طولانی خودروهای هنجارشکن صادر شده و هیچ توصیه‌ای از هیچ جایی برای ترخیص این خودروها نمی‌پذیریم و متخلفان به مرجع قضایی معرفی می‌شوند و باید پاسخگوی رفتار خود باشند.

وی اجرای این طرح را در راستای مطالبه مردم از پلیس و دستگاه قضائی دانست و افزود: به کسانی که تا امروز چنین رفتارهای هنجارشکنانه ای داشته‌اند به طور جدی توصیه می‌کنیم این رفتارها را ترک کنند وگرنه قطعا گرفتار مجازات خواهند شد.

سرهنگ محمدی در مورد چگونگی برخورد با رانندگان متخلفی که اقدام به رفتارهای هنجارشکنان و دور دور در سطح شهر می‌کنند، گفت: این خودروها الزاما همان شب به پارکینگ برده نمی‌شوند و به صورت نامحسوس و محسوس توسط دوربین‌های سطح شهر رصد، پلاک آنها ثبت و در وهله اول شکایت سیستمی ثبت می‌شود، اما اگر همکاران ما به صورت عینی ببیند خودرو همان شب به پارکینگ انتقال داده می‌شود و مابقی ثبت شکایت سیستمی صورت می‌گیرد و به پلیس احضار می‌شود.

وی افزود: در صورت عدم مراجعه رانندگان متخلف، در هیچ نقطه از شهر نمی‌توانند خدماتی دریافتی کنند و پلیس پلاک آنها را شناسایی و توقیف می‌کند و باید جوابگوی رفتار مجرمانه خود باشند.

رئیس پلیس راهور استان با تأکید براینکه این طرح با هدف هدف آرامش مردم و به خواست آنها اجرا می‌شود، گفت: نباید خوش‌گذرانی و تفریحات کاذب عده‌ای باعث تضییع حقوق شهروندی شود و پلیس مقابل این افراد محکم و با اقتدار خواهد ایستاد و با آنها برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه خودروهایی هم که مزاحمت برای نوامیس داشته باشند مشمول این طرح خواهند شد، گفت: مردم می‌توانند یک عکس از خودروی مذکور که پلاک آن مشخص باشد و بگیرند و ما این خودرو را متوقف و به مرجع قضایی معرفی می‌کنیم و با شاکی تماس می‌گیریم که به مرجع قضایی مراجعه کند و پیگیر شکایت خود باشد. راننده مزاحم هم بایستی جوابگو باشد چون این موضوعات خط قرمز ماست و با آنها با جدی تر از گذشته برخورد می‌کنیم.

سرهنگ محمدی همچنین به رانندگان توصیه کرد برای خودروی خود معاینه فنی بگیرند و افزود: خوردوهایی که چهارسال از صفر بودن آن گذشته نیز باید برای گرفتن معاینه فنی اقدام کنند وگرنه در ترددهای روزانه مشمول جریمه خواهند شد. خودروهای بدون معاینه فنی برابر قانون روزی یک بار مشمول جریمه می‌شوند.

هدیه نادعلی، خبرنگار افتخاری ایسنا

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پليس راهور دور دور کردن برخورد پلیس با دور دور شبانه خودروها رانندگي پليس رئیس پلیس راهور استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان

رئیس پلیس راه استان سمنان از برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در این استان در راستای تأمین امنیت رانندگان قانونمند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی پلیس راهور استان، موسی بزرگی اظهار کرد: در فروردین سال‌جاری برای ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان، اعمال قانون صورت گرفته و این اقدام که در راستای تأمین امنیت رانندگان قانونمند به انجام رسیده است، همچنان نیز ادامه دارد.

وی افزود: از این تعداد سه هزار خودرو تخلفات حادثه‌ساز و خطرآفرین انجام دادند و ۳۶۴ خودروی هنجارشکن توقیف شدند.

رئیس پلیس راه استان سمنان با اشاره به اینکه تخلفات رانندگی در فروردین سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۰ درصد داشته است، خاطرنشان کرد: این برخوردها کاهش ۱۰ درصد تصادفات فوتی در فروردین سال‌جاری را به همراه داشته است.

بزرگی تصریح کرد: برخوردهای قانونی با رانندگان حادثه‌ساز نیز با رشد ۳۰ درصدی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکت مارپیچ، انحراف به چپ و استفاده از تلفن همراه مهمترین مواردی بوده که برای آنها اعمال قانون انجام شده است.

کد خبر 747530

دیگر خبرها

  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در استان بوشهر