Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، چند روزی بود که مردم خراسان شمالی به تکاپو افتاده اند و همهمه اینکه رییس جمهور و همراهانش با سفر خود به این استان چه خواهند کرد آیا به حرف ها و مشکلات ما گوش خواهند داد و یا برای این استان محروم بودجه ای در نظر می گیرند.

روز موعود فرا رسید صبح روز پنجشنبه ورودی فرودگاه منتظر فرود هواپیمای رییس جمهور بودیم، در ساعت های اولیه علاوه بر گروه خبرنگاران و ماموران نیروی انتظامی فقط چند جوان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدت زمان زیادی نگذشت که برتعداد افراد منتظر افزوده شد هواپیمای هیات دولت تاخیر داشت به خود که آمدم قلم و کاغذ بدست مشغول نوشتن درخواست ها و مشکلات افرادی که در آن محل حضور داشتند شدم.

انتظارها به پایان رسید رییس جمهور و اعضای هیات دولت وارد خراسان شمالی شدند.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده به مقام شامخ شهدای خراسان شمالی ادای احترام کرد

 انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده در بدو ورود به استان با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهدای گمنام ادای احترام کرد.

وی در ابتدای سفر به این استان، در جمع فرزندان، مادران و همسران شهدا حضور یافت و ضمن دلجویی از آنان، پای درد دل آنان نشست.

بازدید از صنایع دستی بانوان روستای گردشگری "رویین" اسفراین 

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در ادامه سفر خود از صنایع دستی بانوان روستای گردشگری رویین اسفراین که از جمله برترین روستاهای پلکانی ایران و از توریستی‌ترین مناطق کشور و استان خراسان شمالی محسوب می‌شود بازدید کرد.

غرفه هایی که هریک از صنایع دستی بانوان کارآفرین تزیین شده بود و در کنار آن خود کارآفرین حضور داشت و توضیحاتی در رابطه با خلق هنر خود بیان می کرد.

اما بازدید انسیه خزعلی از این نمایشگاه معطوف به دیدن کارهای کارآفرینان نبود، بانوانی که از سختی و مشکلات پیش رو می گفتند و وی دستور یادداشت و رسیدگی به مشکلات آنها را می داد.

یکی از بانوان حاضر در این نمایشگاه با اشاره به کارگاه منسوجات مدرن خود گفت: در این کارگاه برای اولین بار که نمونه مشابه داخلی ندارد این منسوجات در عرض ۲ متر تولید می شود گفت: همچنین دستگاهی که با آن بافندگی می کنیم ساخت خودمان است.

وی افزود: در این کارگاه چهار نفر بافنده دائم و ۲۰ نفر بافنده فصلی ( بدلیل اینکه منسوجات بافته شده با سفارش گرفتن از خارج کشورو جنوب کشور در فصل های پاییز و زمستان سال است فعالیت این کارجو ها نیز به صورت فصلی خواهد بود) مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون در این کارگاه ۱۳ دستگاه بافندگی که تمامی آن کار با دست است از جمله چله کشی ، نخ کشی و بافت می باشد.

این بانوی کارآفرین گفت: با توجه به شرایط بد اقتصادی و واسطه گری تهیه مواد اولیه دشوار است هم اکنون برای تهیه یک تن پشم حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که فقط نخ چهار ماه تولیدات کارگاه را تامین می کند.

وی افزود: همچنین در رابطه با دریافت تسهیلات بانکی نیاز به ضامن داریم که در این شرایط کنونی کسی حاضر به ضمانت نمی شود و ما از این تسهیلات نمی توانیم استفاده کنیم.

بازدید از کارگاه نساجی 

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در ادامه سفر خود به این استان از کارگاه نساجی کارآفرین، عشرت کاوه دیدن کرده و در جریان مشکلات مردم و بانوان این منطقه قرار گرفت.

مسوول این کارگاه نساجی گفت: هم اکنون ۹ نفر به صورت ثابت در این کارگاه مشغول هستند و ۷۰ نفر نیز در منزل با ما همکاری دارند و دستمزد هر کارجو براساس میزان بافت فرد (متری) محاسبه می شود.

عشرت کاوه با اشاره به اینکه هم اکنون این کارگاه استجاری است گفت: برای  هر کارجو ۶۰۰ هزار تومان بابت بیمه باید پرداخت کنم و با شرایط بد اقتصادی و کمبود درآمد نیازمند همکاری دولت هستم.

در حاشیه بازدید این کارگاه بانوانی برای گفتن حرف هایی که مدت زیادی است در دلشان ریشه دوانده بود آمده بودند، نوبت و یا اجازه ای در کار نبود هریک پس از دیگری شروع به صحبت کردن می کردند بدون مقدمه و با زبان ساده مشکلات خود را بازگو می کردند.

 منبع درآمدمان کشاورزی است که با وجود خشکسالی و شرایط بد اقتصادی دچار مشکل شده ایم، هنر داریم و توانایی کار هم داریم اما پولی برای خرید مواد اولیه مربوطه نداریم، بیمار هستم هزینه درمان بالا است، دختر دم بخت دارم نمی توانم جهیزیه تهیه کنم، پسرم سه سال است که نامزد است شغل مناسب ندارد که بتواند زندگی خود را سامان دهد، منزلم در مسیر سیلاب است و با بارش باران تمامی زندگیم زیر آب می رود تمامی این موارد از جمله صحبت های بانوان حاضر در این کارگاه بود.

شماری از مردم روستای گردشگری رویین در بیرون از کارگاه از معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در خواست کردند تا از نانوایی روستایشان بازدید کند و مشکلات آنها را نیز به گوش مسوولان برساند.

به نانوایی روستا که رسیدیم صف بسیار طولانی تشکیل شده بود؛ از جمله مشکلات آنها نبود آرد کافی برای اهالی این روستا بود.

یکی از بانوان گفت: هرساله در فصل تابستان این مشکل را داریم چرا که این روستا محل گردشگران است.

وی گفت: آرد در نظر گرفته شده متناسب با جمعیت روستا است اما در فصل تابستان با حضور گردشگران با کمبود نان مواجه می شویم با توجه به اینکه بیشترین فعالیت کشاورزان هم در این فصل است و وقتی نداریم اما باید روزانه ساعت ها در این صف های طولانی در انتظار تهیه نان باشیم.

 دولت پیگیر رفع مشکلات مادران خانه‌دار و شاغل است

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در حاشیه این بازدید ها گفت: دولت سیزدهم با ریل‌گذاری‌ مناسب و تسهیل تخصیص اعتبارات حوزه زنان، برای رفع مشکلات و موانع پیش روی مادران خانه‌دار و شاغل تلاش کرده است.

 خزعلی اظهار داشت: این دولت تلاش دارد با موانع موجود را از پیش پای بانوان برداشته و مسیر را برای توانمندسازی آنان هموار سازد.

وی گفت: بانوانی که در رابطه با دریافت تسهیلات و ضمانت آن مشکل دارند، می توانند با ارائه درخواست خود، از حمایت صندوق ضمانت این معاونت بهره مند شوند.

خزعلی همچنین سیاست دولت سیزدهم را به ثبات رساندن قیمت کالاها عنوان کرد و افزود: البته این امر زمان‌بر خواهد بود و دولت تمامی توانایی خود را به کار خواهد بست تا قیمت ها را به ریل ثبات برگرداند.

وی ساماندهی وضعیت مسکن و معیشت مردم را از جمله اولویت ها و برنامه های اصلی رییس جمهور برشمرد.

 

۱۲۰ میلیارد تومان به حوزه بانوان خراسان شمالی اختصاص یافت
 معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در ادامه با بانوان فعال در حوزه های مختلف دیدار کرد و گفت:۱۲۰ میلیارد تومان به حوزه بانوان خراسان شمالی اختصاص یافت  که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مربوطه نتیجه بخش باشد.
 خزعلی  در دیدار اظهار داشت: این اعتبار در ۹ بند که از جمله آن ساخت دانشگاه کوثر، کلینیک ناباروری، ایجاد بازارچه فروش مشاغل خرد خانگی، بازارچه دائمی و احداث خوابگاه امام صادق است، اختصاص یافته است.
وی همچنین با اشاره به یک برنامه که در حوزه بانوان در نظر گرفته شده، گفت: در راستای سلامت زنان و غربالگری سرطان، کسب مهارت و آموزش بانوان و اشتغال بودجه ای در نظر گرفته شده است. در راستای مهارت آموزی بانوان نیز با دانشگاه علمی کاربردی قرار دادی منعقد شده است.

وی افزود: همچنین دیدارهایی با شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های زنان کارآفرین داشته‌ایم تا با توجه به نیازهای آنها، حمایت‌های لازم از جمله تسریع مجوزها و رفع موانع تولید انجام گیرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از دغدغه های بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات، ضمانت است که در این مورد نیز با ایجاد صندوق ضمانت از مشکلات آنها کاسته خواهد شد

خزعلی گفت: میزان اعتبار تسهیلات صندوق ضمانت ۱۰۰ میلیون در نظر گرفته شده که این اعتبار کمک دولت برای اشتغال زنان کارآفرین است.

ایجاد ۱۴ کارگروه در حوزه بانوان

 معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: ۱۴ کارگروه درحوزه بانوان تشکیل شده است که از جمله آن کارگروه نخبگان، ورزش، گفتمان دختران، زنان جوان و حجاب و عفاف است.

خزعلی گفت: درصدد هستیم متناظر این کارگروه ها را در سطح استان ها با همکاری بانوان نخبه و کارآفرینان ایجاد کنیم تا در رفع مشکلات آنها تسریع ببخشیم.

وی در ادامه سخنانش به وضعیت اقتصادی کشور و شرایط نامناسب کنونی اشاره کرد و گفت: باید آنچه را که دولت تحویل گرفته است در نظر گرفت.

وی گفت: از ابتدای شروع دولت سیزدهم پولی چاپ نشد و دست دلالان کوتاه گردیده و ارز  به جیب مردم برگردانده شده است.

 معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به اینکه در این یکسال بسیاری از بدهی‌ها پرداخت شده است گفت: همکاری تمامی مردم را می طلبد تا قشرهای کم درآمد آسیب نبینند و جامعه تحت فشار قرار نگیرند.

ارتقا جایگاه شغلی بانوان در ساختار اداری

خزعلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جایگاه اداری بانوان طبق مصوبه اخیر ستاد ملی زن و خانواده ارتقاء یافت و این قانون در ۶ بند مصوب شد، طبق این مصوبه پست در نظر گرفته شده برای آنان در سطح معاون وزیر یا مدیر کل خواهد بود.
آنها ضمن مشارکت در شوراهای کلان، در بسیاری از آیین نامه ها و تصمیم گیری هایی که در اداره ها وضع می‌شود نظارت بر مراعات خانواده و جمعیت دارند.

وی در ادامه سخنانش به بانوان کارآفرین و عملکرد آنها اشاره کرد و گفت: این بانوان به نسبت حرفه و تعداد کارجوبه ویژه بانوان سرپرست خانوار که به کار می گیرد تسهیلات دریافت خواهند کرد. این افراد در صورتی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند که به مدت چهار سال کارجو را زیر پوشش قرار دهند.

وی افزود: همچنین سرپرست خانواری که شرایط کار را ندارد  فرزندانش به کار گرفته می شود و از تسهیلات بهره مند خواهند شد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: در رابطه با آموزش های مهارتی این کارآفرینان نیز با دانشگاه علمی کاربردی تفاهم نامه ای منعقد شده است. این تفاهم نامه همکاری برای تخصص و آموزش‌های جدید هم به کارآفرین و هم به هنرجو است.

وی در ادامه گفت: بانوان می توانند مطالب و خواسته های خود را از طریق پیامک ۱۰۱ ارسال کنند.

شماری از فعالان بانوان در این دیدار مشکلات خود را عنوان کردند که از جمله آن دریافت تسهیلات، حمایت از دختران فعال فرهنگی و اجتماعی، کمبود امکانات بهداشتی، درمانی و بیمارستان، نبود آزمایشگاه و زایشگاه، نبود فضای ورزشی برای بانوان، ترک تحصیل دختران، ایجاد هنرستان با رشته های قالی بافی ، طراحی و دوخت در سطح استان بویژه مناطق مرزی بود.

همچنین  معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور انسیه خزعلی از دانشگاه تک جنسیتی (دخترانه) کوثر بجنورد بازدید کرد و در جریان مشکلات دانشجویان این دانشگاه قرار گرفت.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنج‌شنبه در قالب بیست و ششمین سفر استانی دولت مردمی، وارد بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی شد.

دیدار با اقشار مختلف مردم، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا، برگزاری شورای اداری، بازدید از برخی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به خراسان شمالی است.

رئیس جمهور را در این سفر وزیران کشور، نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان محیط زیست، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور همراهی می‌کردند.

برچسب‌ها بجنورد انسیه خزعلی سفر استانی خراسان شمالی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد انسیه خزعلی سفر استانی بجنورد انسیه خزعلی سفر استانی خراسان شمالی بانوان معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور نظر گرفته شده دریافت تسهیلات خراسان شمالی انسیه خزعلی حوزه بانوان مشکلات آنها هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بانوان الگو و نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه هستند و باید در راستای ترویج و تقویت فرهنگ، اعتماد به موفقیت زنان در مدیریت و فعالیت‌های صنفی جامعه تلاش کرد و در این راه بیان عملکرد خوب آنان در عرصه‌های مدیریتی ضروری به نظر می رسد.

خلیل‌احمد سلامی امروز شنبه در اولین جلسه کمیته بانوان و خانواده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تکریم قشرهای مختلف جامعه کار و تولید بعنوان جهادگران عرصه تلاش و خودکفایی است.

وی به نقش مهم بانوان در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: بدون مشارکت جدی بانوان در عرصه های مختلف، توسعه پایدار محقق نمی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمینه‌های مشارکت بیشتر بانوان در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی فراهم است و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود از آنها حمایت می‌شود.

سلامی همچنین از حمایت مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان از بانوان کارآفرین خبر داد و افزود: زنان و دختران این استان بواسطه فرهنگ و پیشینه تاریخی مستحکم، از توانمندی‌هایی برخوردار هستند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و حمایت شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان هم در این جلسه اظهار کرد: تشکیل هیئت اندیشه ورز متشکل از بانوان عضو تشکل‌های کارگری و کارآفرینان می‌تواند در پیگیری مسائل این قشر پر تلاش و اثرگذار مهم باشد.

زهرا ابراهیمی گفت: طی سال‌های اخیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تلاش کرده است با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت‌هایی را از بانوان این خطه انجام دهد.

وی افزود: حضور بانوان استان در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین‌المللی، برگزاری همایش و نشست های تخصصی با زنان تاثیر گذار و تقویت کمیته های بانوان دستگاههای اجرایی از جمله برنامه های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

در پایان این نشست از بانوان نماینده تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و همچنین مشاور امور بانوان دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی