Web Analytics Made Easy - Statcounter

املت گوجه فرنگی از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد و رسپی های متنوعی درست می شود.

به گزارش برنا؛ املت قهوه خانه ای یا املت رب گوجه فرنگی یکی از انواع صبحانه های بسیار خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که به دلیل اینکه خیلی فوری آماده می شود، در قهوه خانه های و کافه ها سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت قهوه خانه ای در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرز تهیه املت قهوه خانه ایمواد لازم برای ۲ نفر

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۴ عدد

روغن مایع به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

آب جوش ۴ قاشق غذاخوری

مرحله اول

برای تهیه املت ربی خوشمزه به روش قهوه خانه ای ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید. معمولا در قهوه خانه ها برای تهیه املت ربی از تابه های یک نفره از جنس “روی” استفاده می شود. در ادامه حدود ۶ تا ۸ قاشق روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

اضافه کردن پیاز در املت قهوه خانه ای خیلی متداول نیست، اما بعضی از قهوه خانه ها به درخواست مشتری پیاز هم به املت اضافه می کنند. اگر شما هم می خواهید این املت را با پیاز درست کنید، برای شروع یک پیاز کوچک را پوست بگیرید.

مرحله سوم

حالا پیاز را به صورت مستقیم درون تابه روی حرارت رنده کنید، سپس کمی تفت دهید تا پیاز به خوبی سبک شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را با آب جوش داخل یک کاسه کوچک ترکیب می کنیم تا رقیق شود، سپس به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

مهم ترین دلیل خوشمزه شدن املت های قهوه خانه ای سرخ کردن رب گوجه فرنگی است. رب گوجه فرنگی را به خوبی با حرارت بالا تفت می دهیم تا خوشرنگ شود و طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه رب گوجه فرنگی سرخ شد و به روغن افتاد، تخم مرغ ها را به تابه اضافه می کنیم. سپس به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و کمی صبر می کنیم تا سفیده های تخم مرغ کمی سفت شوند.

مرحله ششم

اگر پس از اضافه کردن تخم مرغ ها بلافاصله املت را هم بزنیم، سفیده تخم مرغ باعث می شود رنگ املت سفید شود. اما اگر اجازه دهیم سفیده های تخم مرغ سفت شوند، سپس املت را هم بزنیم، در پایان املت خوشرنگ تری خواهیم داشت.

مرحله هفتم

یکی دیگر از نکاتی که باید در تهیه املت قهوه خانه ای مدنظر داشته باشیم این است که باید در ریختن روغن دست و دل باز باشیم، چون اگر روغن این غذا کم باشد، در پایان املت به طور کامل به تابه می چسبد و کیفیت لازم را نخواهد داشت.

مرحله هشتم

هم زدن املت را تا زمانی که تخم مرغ به طور کامل بپزد، ادامه می دهیم، سپس اجازه می دهیم املت روغن بیندازد و جا بیفتند. در پایان املت را در همان تابه سرو می کنیم. در کنار این املت خوشمزه پیاز و نان بربری تازه را فراموش نکنید.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: املت املت قهوه خانه ای رب گوجه فرنگی تهیه املت تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج روز سوم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ بسکتبال امید

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نتایج این رقابت‌ها به شرح زیر است:    گروه A - میزبان: قشم   پاس بندرلنگه ۶۳    شهر بسکتبال قشم ۶۶    گروه B - میزبان: شهرکرد   خانه بسکتبال شهرکرد ۸۹   سامان صنعت پویا اصفهان ۸۲    گروه C - میزبان: ماهشهر   جنوب نوین ماهشهر ۸۱    پترونوین ماهشهر. ۷۰    گروه D - میزبان: ایلام   خانه بسکتبال ایلام ۵۰   خانه بسکتبال همدان ۵۵   گروه E - میزبان: تهران    شوان پارسه ۶۷   نفت تهران ۶۹   گروه F - میزبان: گرگان    شهباز شاهرود ۵۱ خانه بسکتبال گرگان ۶۴   گروه G - میزبان: قم    فرخ دانه کیمیا ۶۴   کشاورز قم ۵۸   گروه H - میزبان: ابهر    خانه بسکتبال ابهر ۷۷    فراز انرژی پاد ۷۲

دیگر خبرها

  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • فوت و فن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند (فیلم)
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • قتل شاگرد قهوه خانه به دست کارگر اخراجی
  • نتایج روز سوم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ بسکتبال امید