Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، امیر سلطان‌احمدی بیان کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان بهانه‌ای برای تولید آثاری درخور برای کودکان و نوجوانان است و وقتی رقابتی باشد گروه‌ها برای ارتقای سطح کیفی آثارشان تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: هر چند رقابت در هنر بی‌معناست اما به هر حال نسل جدید به انگیزه نیاز دارد تا در جشنواره‌هایی این‌چنینی شرکت کنند و توانایی‌های خود را محک بزنند تا خود را از طریق اثر هنری به دیگران معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    

سلطان‌احمدی اضافه کرد: رقابت سالم می‌تواند تاثیر بسزایی در کیفیت آثار داشته باشد. ضمن اینکه شرکت‌کنندگان در جشنواره باید به یاد داشته باشند که روزهای برگزاری جشنواره فرصتی است تا با تماشای آثار یکدیگر و شرکت در کارگاه‌ها سطح دانش خود را ارتقاء دهند. 

این هنرمند گفت: یک تئاتر کودک استاندارد باید در عین روایت قصه جذاب و سرگرم کننده و استفاده به جا از موسیقی، کودک را به تفکر وا دارد و برای او سوال ایجاد کند، کودک بعدها فرصت دارد کارهایی را تماشا کند که صرفاً سرگرمش کند اما در این سن، ایجاد سوال و به تکاپو افتادن برای گرفتن پاسخ آن سوال اهمیت اساسی دارد. 

او خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی فرا برسد که همه مسئولین درک کنند که تولید برای بچه‌ها در حوزه نمایش، سینما و تلویزیون کاری تخصصی و زمان‌بر است و به یاد داشته باشند که بودجه و زمانی که به آثار مربوط به کودکان و نوجوانان اختصاص می‌دهند باید به اندازه بودجه و زمانی باشد که در اختیار کارهای مخصوص مخاطب بزرگسال قرار می‌دهند. 

به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، اول تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ به دبیری امیر مشهدی‌عباس با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در کهن‌ شهر همدان برگزار می‌شود.

این جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می شود، ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند.

در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می کنند.

برچسب‌ها جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نمایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نمایش جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نمایش تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روز‌های پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تن‌هایی و تنهایی وطن‌هایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس: امیرحسین میرزائی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • زیر تیغ