Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت استان از بیمه رایگان مادران باردار بدون پوشش بیمه تا پایان شیردهی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار صبح زاگرس از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مادران باردار فاقد بیمه درمانی و فرزندان آنها خبر داد و گفت: در راستای سیاست‌های کلی نظام افزایش جمعیت و بر اساس سیاست‌های حمایت از خانواده‌هایی که مشتاق فرزندآوری هستند این سیاست‌ها اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیان دهراب پور با بیان اینکه براساس مصوبات شورای عالی بیمه، زنان باردار از زمان شروع بارداری تا پایان دوران شیردهی به‌مدت دو سال تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار می‌گیرند افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، در راستای اجرای قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص پوشش بیمه‌ای کلیه مادران فاقد پوشش بیمه در دوران بارداری و شیردهی و همچنین کودکان آن‌ها تا پایان پنج سالگی، کلیه مادران باردار استان می‌توانند برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت اقدام کنند.

دهراب پور ادامه داد: لازم است که مردم استان به طور صددرصد زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و نباید هیچ بیمه نشده ای در استان وجود داشته باشد.

وی ابراز کرد: در طرح جدید بیمه سلامت همگانی، دهک های اول تا سوم به طور کاملاً رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند، دهک چهارم ۱۰ درصد هزینه سرانه بیمه را لازم است پرداخت کند و دهک های پنجم و ششم ۲۵ درصد هزینه سرانه را پرداخت خواهند کرد و بدین ترتیب همه افراد جامعه باید تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه بالغ به ۷۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند خاطرنشان کرد: افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرار داد اداره کل بیمه سلامت در استان نسبت به ثبت نام خود در این طرح اقدام و از خدمات بیمه ای رایگان و ارزان بهره مند شوند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تحت پوشش بیمه سلامت مدیرکل بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان در برنامه پرسمان گفت: تا کنون ۴۰۰ هزار نفر از روستائیان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان، به صورت رایگان بیمه سلامت شده اند.


اربابی افزود: در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و سایر اقشار، بیمه شدن بر اساس استعلام و دهک بندی انجام می‌شود که دهک ۱تا۵ رایگان است و بیمه نامه شان به صورت الکترونیک تمدید می‌شود.


وی با اشاره به استقبال کم دهک‌های ۶ تا ۱۰ از بیمه سلامت گفت: تخفیف‌های خوبی برای این دهک‌ها در نظر گرفته شده که می‌توانند استفاده کنند، به طور مثال افراد دهک۶، برای یکسال، تنها بیست درصد حق بیمه‌ی خود یعنی ۳۸۷ تومان را پرداخت می‌کنند.


این رقم برای هر فرد در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه اش معادل ۵۸۰ هزار تومان برای یکسال، هر فرد دهک ۸، ۷۷۵ هزار تومان، دهک ۹، ۹۶۹ هزار تومان و برای هر فرد دهک ۱۰ یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان در سال است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند با شماره گیری ۱۶۶۶#* از وضعیت بیمه خود استعلام بگیرند که در صورت نداشتن بیمه، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و خود را بیمه کنند حتی افرادی که از دهک خود اطلاع ندارند و یا دهک شان مشخص نیست نیز می‌توانند بصورت رایگان یکماه زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند تا وضعیت شان مشخص شود.

اربابی با بیان اینکه افراد برای بهره مندی از مزایای بیمه سلامت باید در اداره کل بیمه سلامت نشان دار شوند افزود: بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیش از ۹۵ درصد مؤسسات درمانی استان قرارداد دارد.


وی با اشاره به حمایت بیمه سلامت از اتباع بیگانه نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه بین بیمه سلامت و سازمان مهاجرت اتباع، این افراد نیز برای داشتن مجوز اقامت یا تمدید آن، باید حتما پوشش بیمه داشته باشند و بیمه برای اقامت آنان جنبه اجباری دارد که در این خصوص می‌توانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند