Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه گفت:اینکه یک دستگاه که از متولیان امر واردات کالا به کشور است به صورت رسمی مرتکب چندین تخلف شده باشد موضوعی قابل پیگیری است.

رئیس سازمان بازرسی در خصوص تخلف انجام شده گفت: ساخت کوتاژ صوری در حالی که هنوز محموله نهاده‌های دامی وارد بندر نشده بود و سپس ثبت کوتاژ در سامانه بازارگاه، سبب شد که ۸۰۰ هزار تن نهاده دامی در سامانه به مردم، کشاورزان و اتحادیه‌ها ارائه شود و مردم نیز بدون آنکه نهاده‌ها وارد کشور شده باشد، با مشاهده ثبت کوتاژ در سامانه بازارگاه، ۵۰۰ هزار تن از این نهاده‌ها را با مبلغ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خریداری و این مبلغ را به حساب شرکت خصوصی مورد اشاره واریز کردند که طبق رسیدگی‌های بدوی سازمان بازرسی مشخص شده که ایجاد کوتاژ صوری و قرار دادن کوتاژ در سامانه بازارگاه و عرضه شدن نهاده‌ها در میان مشتریان، کشاورزان و اتحادیه‌ها درحالی‌که نهاده‌ای وارد کشور نشده، از جمله تخلفات رخ داده در خصوص واردات این نهاده‌های دامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته خدائیان در قرارداد فی‌مابین سازمان تعاونی روستایی با شرکت خصوصی مورد اشاره، مقرر شده بود که ۵۰ درصد سود حاصل از این واردات به شرکت تعلق داشته باشد، این در حالی بود که شرکت در آن مقطع زمانی نهاده‌های دامی را می‌توانست با ارز ترجیحی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور کند و در حال حاضر که دیگر ارز ترجیحی وجود ندارد این نهاده‌ها باید ۴ تا ۵ برابر قیمت خریداری و در اختیار مردم گذاشته شود و از سوی دیگر، برخی از مسئولان جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به بانک مرکزی خواستار آن شده بودند که ۷۳۵ میلیون دلار در اختیار شرکت مورد اشاره قرار بگیرد و در این نامه قید کرده بودند که نهاده‌های دامی وارد کشور شده درحالی‌که اصلا نهاده‌ای به کشور وارد نشده بود.

او همچنین گفت: بعد از آنکه مشخص شد شرکت خصوصی مورد اشاره توانایی وارد کردن این محموله نهاده‌های دامی به کشور را ندارد ۴۹ درصد این شرکت به سازمان تعاونی روستایی منتقل شد در حالی که بر اساس قانون، بخش‌های دولتی نمی‌توانند هبه‌ای را بپذیرند و عواقب این انتقال آن است که اگر شرکت نتواند به تعهدات خودش در زمینه وارد کردن نهاده‌های دامی عمل کند، باید حداقل ۵۰ درصد از این خسارت توسط دولت جبران شود.

رئیس قوه قضاییه بعد از شنیدن این گزارش تخلف از سازمان بازرسی خواست که موضوع تخلفات صورت گرفته در زمینه واردات نهاده‌های دامی را با فوریت و جدیت مورد پیگیری قرار دهد و در همین زمینه گفت: اینکه یک دستگاه که از متولیان امر واردات کالا به کشور است به صورت رسمی مرتکب چندین تخلف شده باشد موضوعی بسیار مهم و قابل پیگیری است.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای موارد اینچنینی زمینه ساز فساد‌های بعدی و متعدد و ایجاد پرونده‌های کثیرالشاکی می‌شود و گرفتاری‌ها و مشکلات بسیار زیادی را هم برای مردم و هم برای دستگاه قضا به وجود می‌آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سازمان بازرسی کل کشور ، تخلف

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان بازرسی کل کشور تخلف نهاده های دامی سازمان بازرسی مورد اشاره وارد کشور نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان

رئیس سازمان جهاد کشاورری استان کردستان از اخذ مجوز و آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان خبر داد. - اخبار استانها -

پیمان اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم کردستان از آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان خبر داد و اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار مجوز واردات میوه‌های گرمسیری همچون موز، انبه، آناناس، نارگیل و ... صادر شد.

وی با بیان اینکه مرز رسمی باشماق از جایگاه ویژه‌ای در بین مرزهای رسمی کشور برخوردار است، گفت: در سال 1401 حدود 264 هزار تن و در سال گذشته نیز 266 هزار تن محصولات کشاورزی از این مرز به کشور عراق صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: این روند همچنان با توجه به سیاست های جهش تولید، تولید پایدار، ایجاد اشتغال، ازر آوری، تنظیم و کنترل قیمت محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی در سطح بازار در کشور رو به افزایش است.

وی بیان کرد: یک حلقه مغفول هم برای واردات محصولات گرمسیری وجود داشت که با توسعه ظرفیت‌های زیر ساختی مرتفع شد و این حرکت باعث رونق بیشتر مرز باشماق و توسعه تجارت خارجی شود.

اسکندری عنوان کرد: تامین نیاز بازار و مصرف میوه‌های گرمسیری در داخل کشور و نزدیکی مرز باشماق به بندر لاذقیه سوریه نسبت به دیگر مرزهای ترانزیتی رسمی کشور و کاهش هزینه‌های حمل و صرفه‌جویی در زمان ما را بر آن داشت که مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از جمله موز، آناناس، انبه و نارگیل را از این مرز رسمی بگیریم.

وی اظهار کرد: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم از جمله احداث ساختمان و ایجاد پست قرنطینه نباتی، بکارگیری نیروی متخصص و آموزش دیده و استقرار آزمایشگاه قرنطینه‌ای دولتی و خصوصی توسط این سازمان و اداره کل گمرک استان و توسعه زیر ساخت‌های گمرکی و پیگیری مستمر توانستیم مجوز واردات میوه‌های گرمسیری را از سازمان حفظ نباتات کشور دریافت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اعلام کرد: تجار می‌توانند از روز یکشنبه هفته آینده ضمن اخذ مجوزات لازم، اقدام به واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان کنند.

انتهای‌ پیام/481/

دیگر خبرها

  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • توقیف محموله خوراک دامی قاچاق در پاوه
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند