Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: شروط ضمن عقد امکانی است که قانونگذار به اشخاص می‌دهد تا عقد را مطابق آنچه که میلشان است تنظیم کنند.

مجید علیمردانی وکیل پایه یک دادگستری، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: به طور کلی شروط ضمن عقد امکانی است که قانونگذار به اشخاص می‌دهد تا عقد را مطابق آنچه که میلشان است تنظیم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برخی اوقات شروطی بیان می‌شوند که خلاف مقتضای ذات عقد است و بعضی مواقع هم اینطور نیست و شروط زوجین می‌توانند شروطی را که صلاح می‌دانند زندگی مشترک خود را با آن آغاز کنند در ضمن عقد نکاح قید کنند.

این وکیل پایه یک دادگستری همچنین تصریح کرد: یک سری شروط مرسومی داریم که در خانواده‌ها معمولا مورد بحث بوده و این شروط شروطی هستند که خانم با وجود آن‌ها حاضر به ازدواج با طرف مقابل خود است.

علیمردانی در ادامه خاطرنشان کرد: شرط تحصیل یکی از شروطی است که با تعیین آن پیش از ازدواج، برای ادامه تحصیل زوجه بعد از ازدواج هیچ منع قانونی وجود ندارد و تا مقطعی که در شرط قید شده تعیین شده باشد، زوجه می‌تواند به تحصیل خود ادامه بدهد.

وی یادآور شد: شرط اشتغال نیز یکی از شروط ضمن عقد است و از آنجا که ممکن است باعث ایجاد اختلاف شود، می‌تواند پیش از عقد و با کیفیت و کمیتی که دو طرف آن را صلاح می‌دانند تعیین شود.

 

بیشتر بخوانید: 

عمده‌ترین دلیل مراجعه مردان به دفاتر حقوقی، چیست؟ + فیلم

این وکیل پایه یک دادگستری اضافه کرد: شرط وکالت زوجه در صدور جواز خروج از کشور است و مخصوصا در سال‌های اخیر خیلی باب شده است و در عقدنامه ها ذکر می‌شود.

علیمردانی در ادامه تصریح کرد: شروط دیگری هم هستند که زوجه به دلیل نگرانی‌هایی که پس از طلاق دارد، آن‌ها را مشخص می‌کند و شرط حضانت فرزندان پس از طلاق از این قبیل شروط است.

وی همچنین یادآور شد: شرط تقسیم اموال موجود یا کسب شده بین زن و شوهر پس از طلاق و جدایی، و هر نوع شرطی با این شکل و شمایل یکی از شروط مرسوم بوده و از قدیم هم جزو شرطی بوده که برخی از خانواده‌های ایرانی روی آن تاکید می‌کردند.

این وکیل پایه یک دادگستری اضافه کرد: زوجه اگر بخواهد با شروطی که مثل عسر و حرج در قانون وجود دارد طلاق بگیرد، پروسه بسیار طولانی را باید طی کند، تعیین حق طلاق پیش از انجام عقد نکاح می‌تواند در مواردی که زوجه با همسر خود به مشکلات غیرقابل حل برخورد کرد، این پروسه را کوتاه‌تر کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ازدواج شروط ضمن عقد طلاق دادگاه دادگستری وکیل پایه یک دادگستری شروط ضمن عقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

​​​​​​​رئیس کل دادگستری استان تهران از برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد