Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از ایجاد یک رشته مهندسی جدید تحت عنوان "مهندسی متریونیک" برای اولین بار در کشور در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر حسن کریمی مزرعه شاهی، در این رابطه گفت: نام رشته مهندسی ”متریونیک" (Materionics) از تلفیق نام رشته‌های آموزشی‌ مهندسی مواد (Materials) و مهندسی الکترونیک (Electronics) حاصل شده است که این نام برای اولین بار در دنیا در حوزه آموزش عالی به کار رفته است و برای اولین بار در ایران در قالب رشته کارشناسی ارشد جدید برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که علاقه‌مند به تحصیل در هر دو حوزه مهندسی مواد و الکترونیک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی افزود: این رشته، یکی از گرایش‌های بین‌رشته‌ای "مکاترونیک" (Mechatronics) است که از تلفیق رشته‌های مهندسی مکانیک و مهندسی الکترونیک شکل گرفته که این رشته حدود پنجاه سال پیش توسط یکی از دانشگاه‌های ژاپن ابداع شده و سراسر جهان از این رشته استقبال کرده‌اند و هم اکنون در کل کشورهای جهان در سطح آموزش عالی در حال تدریس است. رشته‌ ”متریونیک“ نیز با الگوبرداری از این رشته به منظور کسب توانمندی فارغ‌التحصیلان برای اشتغال در زمینه مواد الکترونیکی و برای کسب موقعیت‌های شغلی که توانمندی بالا در هر دو حوزه مهندسی مواد و مهندسی الکترونیک نیاز است، طراحی شده است.

وی اضافه کرد: یکی از موارد مهم در سند آمایش آموزش عالی کشور آینده‌نگری در سطح ملی، منطقه‌ای و استانی می‌باشد. یکی از نیازهای کشور توسعه فناوری های نوین در صنعت الکترونیک است که اساسی‌ترین نیازهای کشور از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر، ابزارها و ادوات الکترونیکی مورد استفاده در صنعت و پزشکی را پاسخگو باشند. پیشرفت‌های اخیر در زمینه ادوات الکترونیکی به شدت وابسته به دانشی عمیق از رشته‌ مهندسی مواد می‌باشد و نوآوری در این زمینه مستلزم دانش ساخت و فرآوری مواد الکترونی است. بنابراین، به منظور تبدیل شدن به کشوری پیشرو و صاحب فناوری در حوزه الکترونیک، نیازمند به تربیت محققان و مهندسانی خبره در زمینه مواد الکترونی هستیم که علاوه بر داشتن دانش ساخت ابزارهای الکترونیکی، دانش ساخت مواد الکترونی را نیز داشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با توجه به سابقه‌ بسیار طولانی رشته‌ مهندسی برق و الکترونیک و سابقه درخشان رشته مهندسی مواد در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و وجود تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی مناسب در زمینه‌ مهندسی الکترونیک و مهندسی مواد در این دانشگاه و همچنین حضور اعضا هیأت علمی با سابقه در دو رشته‌ مذکور، عمده سرمایه‌گذاری‌ها و امکانات اولیه برای راه‌اندازی دوره‌ ”متریونیک“ در این دانشگاه وجود دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بدیهی است که در ادامه‌ مسیر می‌توان از کمک و حمایت مجموعه‌هایی نظیر وزارت صمت و شرکت‌های صنعتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند نیز بهره گرفت. همچنین، با توجه به فعالیت مناسب دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، در زمینه‌ بین‌الملل و ارتباط با دانشگاه‌های خارجی، می‌توان از همکاری‌های بین‌المللی برای توسعه این رشته استفاده نمود.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی ، مهندسی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی مهندسی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برای اولین بار مهندسی الکترونیک مهندسی مواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری باهدف ایجاد فضای رقابتی برای تعالی بنگاه‌ها و سازمان‌های حوزه گردشگری، تشویق بنگاه‌ها برای شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل‌بهبود و اجرای پروژه‌های بهبود، ایجاد فضای مثبت، توأم با خلاقیت و نوآوری و تبادل تجربیات موفق بنگاه‌های گردشگری، ارج‌نهادن به کارکنان سازمان‌های متعالی و بهره‌ور صنعت گردشگری و به‌رسمیت‌شناختن بهترین سازمان‌ها اعم از خصوصی، دولتی یا غیرانتفاعی در زمینه گردشگری است، تابستان امسال برگزار می‌شود.

برگزاری جایزه ملی تعالی گردشگری با بهره‌گیری از مدل‌های علمی روز دنیا، خطوط راهنمایی برای سازمان‌های گردشگری ایجاد می‌کند تا پیشرفت‌ها و عملکرد خود را در زمینه کیفیت و سرآمدی سازمانی اندازه‌گیری کند.

جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری بر مبنای ارزیابی خبرگان صنعت گردشگری و اساتید دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، به بنگاه‌ها و نهادهایی اعطا می‌شود که در کسب نتایج مطلوب در صنعت گردشگری توانمند هستند. کلیه بنگاه‌ها و شرکت‌های فعال در صنعت گردشگری در بخش‌های مختلف اعم از اقامت، حمل‌ونقل، تفریح و سرگرمی، آژانس‌های مسافرتی، رستوران و خدمات غذایی و… می‌توانند متقاضی جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری باشند.

همچنین اطلاعات کامل برگزاری سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 6090092 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است