Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سال گذشته ۶۱۷ هزار و ۴۰۹ پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دستگاه قضا، شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران ایشان اظهار داشت: امام عظیم شان انقلاب پس از شهادت شهید بهشتی فرمودند که "ایشان مظلومانه زیستند، مظلومانه شهید شدند و خار چشم دشمنان بودند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شخصیت شهید بهشتی هنوز برای نسل جوان و برای عزیزانی که با ایشان ملاقات نداشتند به خوبی روشن نشده است، گفت: این شهید بزرگوار هنوز هم مظلوم است و عده‌ای در فضای مجازی خواستار کم اهمیت دادن اقدامات و تلاش این شهید بزرگوار هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه شهید بهشتی با علم و دانشی که داشتند، با بیان بسیار ساده نظریه‌های امام را برای مردم تشریح می‌کردند، افزود: خدمت دیگری که شهید بهشتی انجام داد تلاش برای پایه‌گذاری احکام و قوانین اسلامی در ارکان نظام جمهوری اسلامی بود.

وی با تلاش‌های شهید بهشتی برای تهیه و تدوین قانون اساسی و یا زحمات ایشان در مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: افرادی در آنجا عقاید لیبرالی داشتند و شهید بهشتی قاطعانه در مقابل این افراد ایستاد تا عقاید این گونه افراد در قانون اساسی گنجانده نشود.

حمیدی با بیان اینکه به هر جهت قوانین عادی جمهوری اسلامی بعد از قانون اساسی نیاز به تدوین داشت و باید این قوانین آماده می‌شدند و به تصویب می‌رسیدند، افزود: مانند لایحه قصاص که قبل از جمهوری اسلامی، حدود الهی در قوانین ما نبود و اجرا نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل خواستار این بود تا قوه قضائیه‌ای مقتدر که وابسته نباشد، تشکیل شود، بیان کرد: برای این کار نیازمند مدیری مقتدر بودیم که امام راحل این مسئولیت را به شهید بهشتی واگذار کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه هنوز هم به قوه قضائیه‌ای که مد نظر اسلام و امام راحل بود، نرسیدیم و در تلاش هستیم که به آن تراز برسیم، ادامه داد: امروز تمام تلاش ما این است که رضایت مردم را جلب کرده و خدمات خوبی را به مردم ارائه کنیم.

وی بیان کرد: طبیعی است که تمام کسانی که به دادگستری مراجعه می‌کنند راضی برنگردند و این نارضایتی همیشه و از صدر اسلام بوده است، حتی اگر پیامبر (ص) یا امام معصوم بین آنها قضاوت کرده باشد.

امام جمعه کرمان: عملکرد دستگاه قضائی در استان در ارتباط با برخورد گرانفروشان اطلاع‌رسانی شود21 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه آزاد شدند + تصویررئیس کل دادگستری استان کرمان: تلاش خود را برای کاهش گلایه‌مندی مردم در اطاله دادرسی‌ها به‌کار می‌بندیم

حمیدی با اشاره به اینکه مردم باید به دستگاه قضا و قاضی اعتماد داشته باشند که دارند، گفت: در سال گذشته قریب 620 هزار پرونده در دستگاه قضایی وارد شد، 200 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف رفت که حدود 97 درصد از این پرونده‌ها رسیدگی و برای آن رای صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه آمار پرونده های وارده به دستگاه قضایی نشان دهنده وجود آسیب‌ها و بیماری‌ها و بسترهای جرم زا در جامعه است، افزود: ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان کرمان 13 درصد افزایش داشته است و تلاش های گسترده ای برای رسیدگی به این پرونده ها در دست انجام است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: در سال گذشته 617 هزار و 409 پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این همه اختلاف در حکومت اسلامی نباید وجود داشته باشد و این نزاع‌ها، قتل‌های عمد و ... زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست، افزود: باید آستانه صبر خود را بالا ببریم باید همه در مقابل آسیب‌های اجتماعی احساس مسئولیت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به سرکشی که از زندان مرکزی کرمان انجام شد، گفت: 80 درصد زندانیان جوانان بودند و ما نمی‌توانیم مسلمان باشیم، این امور را ببینیم و واکنشی انجام ندهیم.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه استان کرمان قوه قضائیه استان کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان دستگاه قضایی استان کرمان درصد افزایش داشته جمهوری اسلامی شهید بهشتی قوه قضائیه پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آقای ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، در بیمارستان شهید بهشتی تفت  تحت عمل جراحی قرار گرفت.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

دیگر خبرها

  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • توسعه بهداشت ودرمان