Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@06:42:13 GMT

دولت در مدیریت، اجرا و نظارت تقویت شود

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۳۹۱۸

دولت در مدیریت، اجرا و نظارت تقویت شود

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر گفت: تصمیم گیری و برنامه ریزی های دولت خوب است اما در مدیریت، اجرا و نظارت ضعیف است که باید تقویت شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های این هفته نماز جمعه ملایر به اقدامات دولت طی چند ماه گذشته اشاره و اظهار کرد: مهار بیماری کرونا، بیمه رایگان ۵ و نیم میلیون نفر، ارتباط با همسایگان شرقی و عقد برخی قراردادها از جمله این اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش ۹۶ درصدی صادرات نسبت به دولت قبل خبر داد و تصریح کرد: صادرات به کشورهای همسایه به ۲۱ میلیارد دلار رسیده است که این امید نسبت به آینده را بیشتر می کند.

برقراری با بیان اینکه گرانی کالاها متاثر از عوامل مختلفی است، اضافه کرد: تصمیم گیری و برنامه ریزی های دولت خوب است اما در مدیریت، اجرا و نظارت ضعیف است که باید تقویت شود.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت دکتر بهشتی، او را بنیان گذار کار تشکیلاتی خواند و افزود: تمامی اقدامات شهید بهشتی تشکیلاتی بود و هیچ کاری را فردی انجام نمی داد که نمونه بارز آن تشکیل حزب جمهوری اسلامی بود.

برقراری مبارزه و برخورد بدون مماشات با دانه درشت ها، سلاطین، آقازاده ها و افراد صاحب نفوذ در بدنه نظام را از جمله اقدامات موثر قوه قضائیه برشمرد و خطاب به آنان تاکید کرد: همچنان باید پرچم دار مبارزه با هر گونه فساد و تعیین اشد مجازات برای مفسدین باشید.

وی همچنین از مسئولان قضایی خواست که تدابیری برای کاهش هزینه های دادرسی بیندیشند و گفت: نیروی انتظامی و مسئولان قضایی ضعف قانونی در مورد همسرانی که شوهر آنان چند سال آن ها را رها کرده و بلاتکلیف هستند، در صورت وجود برطرف کنند.

امام جمعه ملایر همچنین خواستار رسیدگی به ناهنجاری های موجود در جامعه از جمله سگ گردانی، کشف حجاب در خودرو و رفع مزاحمت های برخی مراسمات عروسی شد و افزود: نیروی انتظامی و مسئولان قضایی در این موضوعات اقدامات اساسی و بازدارنده داشته باشند تا رضایت عمومی بدست آید.

برقراری در بخش دیگری با اشاره به ضرورت رشد اعمال و توجه حجاج بیت الله الحرام به مستحبات علاوه بر انجام واجبات دینی گفت: طبق فرموده خداوند حج جایگزین ندارد و هر فرد مستطیع باید حج را بجا آورد.

وی با تاکید بر اینکه حجاج بیش از دیگران به فکر فقرا هستند، افزود: طبق روایات اگر حج تعطیل بشود، بلا نازل خواهد شد.

برقراری اجتماع عظیم مسلمانان در مناسک حج را مظهر قدرت نمایی مسلمانان دانست و مطرح کرد: مسلمانان باید از این ظرفیت عظیم بر علیه جهان کفر و رژیم صهیونیستی استفاده کرده و حضورشان مظهر ولایت مداری و برائت از مشرکان باشد.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه دشمنان از اجتماع مردم در سرود "سلام فرمانده" نگران شدند، اضافه کرد: مسلمانان باید از ظرفیت حج استفاده کرده و قدرت خود را به رخ دشمنان بکشند.

وی تاکید داد: حجاج بیت الله الحرام با خرید کالا از عربستان به وهابیت کمک می کنند پس ضروری است که خریدهای خود را در کشور انجام دهند.

برقراری در ادامه با اشاره به ۵ تیر ماه بعنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، مواد مخدر را عامل نابودی زندگی دانست و گفت: افرادی که به این مواد آلوده می شوند، دچار مشکلات اقتصادی نیز خواهند شد.

امام جمعه ملایر خرده فروشان مواد مخدر در شهر و روستا را از مشکلات اصلی این حوزه برشمرد و خواستار اهتمام ویژه نیروی انتظامی و مسئولان قضایی در این راستا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها نماز جمعه حجاج بیت الله الحرام هفته قوه قضاییه گرانی کالاهای اساسی امام جمعه ملایر مسئولان قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر لزوم کاهش مصرف کیسه ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی گفت: درخصوص مدیریت پسماند به ویژه در حاشیه رودها نیازمند اقدامات اساسی هستیم.

میر محمد غراوی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند مدیریت پسماند در سطح استان تهران گفت: باید با تدبیر و اتخاذ اقدامات اساسی از تبعات منفی پسماند در سطح استان جلوگیری کنیم.

وی افزود: بی تردید انباشت پسماند در حاشیه برخی رودخانه‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهرها و روستاها، زیبنده استان تهران نیست. این معضل علاوه بر ایجاد منظره نامناسب، موجب انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات و حیوانات موذی می‌شود که باید با مشارکت مردم، اقدامات اساسی در راستای جلوگیری از این امر و پاکسازی این نقاط توسط مسؤولان ذیربط صورت پذیرد.

غراوی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یک بار مصرف پلاستیکی ادامه داد: بدون تردید برای فرهنگ سازی در این زمینه باید از خودمان شروع کنیم و با استفاده از تجربیات جهانی این موضوع را ترویج و گسترش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد