Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز اظهار کرد: هفته پیش موضوع وضعیت جاده ورزقان و خاروانا را مطرح کردم که ستادی توسط استاندار آذربایجان‌شرقی تشکیل شد و بازدیدهای میدانی انجام گرفت و مسوولان ویژه پیگر این موضوع شده‌اند.

وی با اشاره به چرخش رییس جمهور امریکا به سمت عربستان، گفت: جلوگیری از نفوذ ایران یکی از دلایل این چرخش است زیرا آمریکا به این نتیجه رسیده است که مثلث بین واشنگتن، ریاض و تل‌آویو ایجاد کند و بایدن نیز بر خلاف تمام شعارهای انتخاباتی که داده بود چشم بر قاتل بودن بن سلمان بسته و در حال سفر به عربستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: البته روند رو به رشد همکاری عربستان و چین به هیچ وجه برای آمریکا خشنود نیست.  

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: جنگ اوکراین نیز یکی دیگر از دلایل چرخش امریکا به سمت عربستان است زیرا یکی از دلایل سفر بایدن به عربستان تلاش برای قانع کردن ریاض برای جبران کمبود نفت روسیه در بازار جهانی و تداوم توافق در رابطه با معامله قرن است. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه یکی دیگر از محورهای سفر بایدن، اعلام عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی یا مقدمه این عادی‌سازی است، گفت: به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها علاقه زیادی دارند تا در چارچوب سفر بایدن این عادی سازی را انجام دهند.

وی با اشاره به مناسبت‌های مهم هفته، از جمله سالروز شهادت شهید بهشتی در هفتم تیرماه، گفت: شهید بهشتی در مسیر حق بود و اثر فوری این شهادت در هفتم تیر این بود که نظام اسلامی در آن زمان نه تنها خلوص بیشتری پیدا کرد بلکه حقانیت نظام و شهید بهشتی اثبات شد و هم واقعیت او در جامعه استمرار یافت. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: شهادت بهشتی منجر شد تا نقاب‌ها از چهره‌ها برافتد و منطق مستحکم جمهوری اسلامی و امام راحل تثبیت شد و نظام نوپای جمهوری اسلامی استحکام بیشتری پیدا کرد . 

وی با تبریک هفته قوه قضاییه گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دستگاه قضایی کشور در پیاده کردن موارد مورد نظر نظام اسلامی و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی مسیر خود را تعیین کرد و در چارچوب حرکت خود به خوبی ادامه داده است .

امام جمعه تبریز همچنین با تبریک فرارسیدن غدیرخم اظهار کرد: امید است این عید بزرگ را با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کنیم و همان گونه که در سال‌های قبل تذکر داده‌ام، تا روز مباهله هیچ عزاداری برای استقبال از عزادارای سیدالشهدا برگزار نشود. 

برچسب‌ها تبریز ستاد اقامه نماز کشور سید محمدعلی آل هاشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز ستاد اقامه نماز کشور تبریز ستاد اقامه نماز کشور امام جمعه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی

امام جمعه قم با اشاره به جایگاه مهم شوراها گفت: شوراها باید مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته و به محلی برای سوء استفاده از قدرت تبدیل نشوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _ در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به اهمیت جایگاه شوراها در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ۲۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اصل مهم شوراها در قانون اساسی به مرحله اجرا درآمد و تا امروز هم نقش‌آفرین است.

وی افزود: مسئولیت‌پذیری از مهم‌ترین لوازم عضویت در شوراهای شهر و روستا بوده و انتظار خدمت گسترده از این شوراها برای مردم فراوان است.

امام جمعه قم گفت: شوراها باید از افراد دلسوز و متخصص انتخاب شوند چرا که دلسوزی برای مردم یکی از اصول مهم موفقیت شوراها است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه گاهی دیده می‌شود اعضای شوراها دچار تخلفات و جرم‌هایی می‌شوند، اظهار کرد: الزام به قوانین و سو استفاده نکردن از قدرت از مهم‌ترین اصولی است که شوراها باید به آن پایبند باشند.

وی با تاکید بر اینکه شوراها باید توانمندی بسیار خوبی داشته باشند، گفت: افراد ناتوان صحنه شوراها را برای افراد توانمند باز کنند تا این شوراها با همکاری دولت بتوانند به مردم بهتر خدمت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن روز معلم تاکید کرد: هر ساعتی که برای تعلیم و تربیت نسل جوان صرف شود، عبادت است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ما از نظر بودجه باید تأمین بوده و نیروهای متوکل، صبور و متدین در آن به مردم خدمت کنند.

وی جایگاه کارگران در دین اسلام را جایگاهی بسیار رفیع دانست و از مسئولان خواست در شرایط جنگ اقتصادی حمایت بیشتری از قشر کارگر و تولید داشته باشند.

امام جمعه قم با اشاره به دستاوردهای عملیات وعده صادق افزود: نیروهای مسلح ما دل مردم را شاد کرده و ثابت کردند که با توکل به خداوند متعال می‌توان بر تمام قدرت‌های مادی چیره شد؛ همانطور که موشک‌های کشورمان از مرز پدافندهای هوایی کشورهای قدرتمند جهان عبور کرد و باید توجه داشت این عملیات موجب از دست رفتن حیثیت رژیم صهیونیستی دانست که جبران آن ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه مؤمنان تا پای جان برای حراست از حجاب ایستاده‌اند گفت: حجاب یک واجب شرعی است و نباید از آن کوتاه آمد؛ در مسئله حجاب نگاه‌های متفاوت فقهی نباید موجب سو استفاده دشمن شود و در این راستا طرح نور باید استمرار یافته و تمام اقشار مؤمن به آن کمک کنند.

کد خبر 748104

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز