Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنگل‌های مارماریس در استان موغلا ترکیه روز است که در آتش می‌سوزند و تاکنون منجر به سوختن ۳ هزار هکتار از این جنگل‌ها شده است.

به گزارش فرارو، هلیکوپتر نوع Mi۲۶ یکی از بزرگترین هلیکوپتر‌های جهان برای اطفای حریق در مارماریس بکار گرفته شده است.

بالگرد آتش نشانی Mi۲۶ زیر نظر اداره کل جنگلداری است. هلیکوپتر Mi۲۶ پس از سوخت گیری در فرودگاه دالامان، آبی را که از دریا برداشته بود، به سمت مناطق در حال آتش سوزی می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Mi۲۶ که تقریباً ۲.۵ ساعت در هوا ماند، ۱۰ سورتی پرواز انجام داد و در مجموع ۱۰۰ تن آب روی شعله‌های آتش پرتاب کرد.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه روز پنجشنبه در این خصوص اعلام کرد که یک فرد ۳۴ ساله دستگیر شده و به جرم خود در آتش زدن جنگل‌های مارماریس اعتراف کرده است.

وی افزود: در محل وقوع جرم ۲ گالن بنزین یافت شده و وی که معتاد به مصرف الکل است، قصد خودکشی نیز داشته است. این فرد با خانواده خود مشکل پیدا کرده و از سوی پدر خود طرد شده است. به همین دلیل اقدام به آتش زدن جنگل و خودکشی در آتش را داشته که دستگیر شد.

آتش سوزی جنگل‌های مارماریس بنا بر گفته مقامات ترکیه تحت کنترل درآمده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جشن تولد خرس پاندا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • سون: آرسنال یک از بزرگترین تیم‌های جهان است
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام