Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@07:10:20 GMT

رخداد بی‌سابقه در تریبون رسمی نماز جمعه تهران

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۵۵۶۵

رخداد بی‌سابقه در تریبون رسمی نماز جمعه تهران

آفتاب‌‌نیوز :

وزیر صمت در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران گفت: در حوزه معدن، امسال ۵۰۰ میلیون تن مواد معدنی برداشت شده است ولی تنها ۴.۵ میلیون تن مواد خام صادر شده است. ۹۹ درصد استخراج از معادن کشور در داخل کشور فرآوری شد و البته به جرات می گوییم صادرات مواد خام معدنی کاهش زیادی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی امین توضیح داد: رشد تولید در برداشتهای مس، سنگ آهن و سرب هم داشته ایم. موضوع بعدی سرمایه گذاری است. اگر به دنبال اشتغال و رشد اقتصادی هستیم، علاوه بر اینکه باید از ظرفیتهای بومی استفاده کنیم، باید به سرمایه گذاری توجه شود. متاسفانه در سالهای اخیر به سرمایه گذاری توجه ویژه ای نشده است و نرخ استهلاک سرمایه گذاری هم جبران نشده است.

وی گفت: سال گذشته ۴۲ پروژه بزرگ معدنی به مبلغ ۱۷ میلیارد دلار آغاز شد که این نویدبخش تولید و اشتغال در سالهای آینده است. حدود ۵۰ پروژه بزرگ با ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ۱۲ هزار نفر اشتغال فعال می شود.

وزیر صمت افزود: متاسفانه توزیع جغرافیایی مناسبی در سرمایه گذاری نداریم. در برخی جاها بیش از حد فعالیت ها مستقر شده و خیلی جاها شاهد مهاجرت و بیکاری هستیم.

او با اشاره به اینکه در وزارت صمت، آمایش صنعت و معدن و تجارت انجام شده است، گفت: به تفکیک شهرستانهایی که اشتغال پایینی دارند طرحها را شناسایی کردیم و در یکی دو ماه آینده به تدریج فعال می شود تا توازن سرمایه گذاری داشته باشیم.

وزیر صمت به آمار صادرات پرداخت و توضیح داد: سال ۱۴۰۰ به نسبت ۱۳۹۹ ما ۴۰ درصد افزایش صادرات داشتیم. در بهار ۱۴۰۱ نسبت به بهار سال قبل هم ۴۰ درصد افزایش داشتیم. به طور متوسط از اول سال جاری تاکنون هر هفته حداقل یک هیات خارجی به ایران آمده است، سرمایه گذاران، مدیران ارشد کشورهای دیگر و مسئولان اقتصادی آمده اند و حداقل یک هیات ایرانی به خارج برای گسترش مبادلات و پیوندها سفر کرده است.

وی گفت: برای تعمیق بخشی به تجارت خارجی و صادرات، ارتباط بین استانهای کشورهای دیگر و کشور خود را افزایش دهیم. یعنی مشخص کردیم استان اصفهان با این استان در روسیه یا چین ارتباط داشته باشید.

فاطمی امین به حوزه تولید صنعتی هم اشاره کرد و گفت: در حوزه تولید خودرو، در ۳ ماهه ابتدای سال، ۲۴۶هزار دستگاه خودرو تحویل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۶ درصد افزایش داشته است. خودروهای کف که تا ۱۷۰ هزار دستگاه داشتیم، در خرداد امسال ۴۲هزار دستگاه کاهش داشتیم.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر صمت نماز جمعه تهران سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید عباس حسینی در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری، افزود: این میزان سرمایه گذاری برای تهیه ماشین آلات کشاورزی، مونتاژ و راه اندازی خط تولید این تجهیزات در مازندران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس زمانبندی های تعیین شده در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی از چین وارد خواهد شد و در گام های بعدی مونتاژ و راه اندازی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان این که بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین این سرمایه گذاری در مازندران انجام می شود، خاطرنشان کرد: مازندران در سال گذشته ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار به چین صادر کرده است.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته؛ مازندران به صورت مستقیم بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این خطه از شمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، ادامه داد: همکاری مشترک مازندران و چین چند بعدی است که با برگزاری نمایشگاه مشترک و معرفی توانمندی های دو طرف تبادلات تجاری افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر رونق و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استانهای چین در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: برخی از استانهای چین به مواد غذایی و محصولات کشاورزی مازندران نیاز داردند که صادرات مازندران برای آنها افزایش خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند