Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات CDC می‌گویند این موارد عمدتا در مردانی رخ داده است که با مردان امیزش جنسی داشته‌اند، اما زنان نیز دچار عفونت می‌شوند.

بیماری آبله میمونی یک عفونت ویروسی ایجادکننده ضایعات پوستی تاول‌مانند است که از طریق تماس نزدیک جسمی منتقل می‌شود و ابتدا در میمون‌ها شناسایی شد، اغلب در کشورهای غرب و مرکز آفریقا و فقط به صورت گاهگاهی شیوع پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شیوع اخیر در کشورهایی که به طور معمول این بیماری در آنها رخ نمی‌دهد، باعثق نگرانی شده است.

CDC می‌گوید گزارش‌هایی از سرایت ویروس بیماری در میان اعصای خانواده و تماس‌های نزدیک بیماران منتشر شده است.

کارشناسنان CDC همچنین می‌گویند گزارش‌ها از سراسر جهان هم نشان می‌دهند که تماس‌های نزدیک خانگی برای مثال استفاده از ملحفه‌های مشترک باعث انتقال عفونت شده‌اند، بنابراین فقط تماس جسمی پوست به پوست نیست که باعث انتقال ویروس می‌شود.

این سازمان می‌گوید ضایعات پوستی در شیوع اخیر آبله میمونی  کوچکتر از ضایعات پوستی است که به طور معمول در شیوع‌های پیشین این بیماری مشاهده می‌شد.

CDC  این ماه دستورالعملی را منتشر کرد که استفاده از واکسن شرکت باوارین نوردیک تاییدشده برای آبله و آبله میمونی (با نام تجاریJynneos ) را برای کارکنان آزمایشگاه‌ها و سایر افراد در معرض خطر دیگر توصیه می‌کرد و به واکسن قدیمی‌تر موجود برای بیماری به نام ACAM2000 ساخت شرکت Emergent BioSolutions می‌افزود.

کلینیک‌های واکسیناسیون آبله میمونی برپا می‌شوند

شهر نیویورک در روز پنجشنبه یک کلینیک موقتی برای تجویز دو دوز واکسن Jynneos به افراد واجد شرایط که در معرض آبله میمونی قرار گرفته‌اند، از جمله مردان همجنسگرا و دوجنسگرا افتتاح کرد. همه مردان ۱۸ ساله به بالا که آمیزش جنسی با مردان داشته‌اند و تعداد شرکای جنسی متعدد یا ناشناسا در ۱۴ روز گذشته داشته‌اند، واجد شرایط دریافت واکسن هستند.

CDC می‌گوید با اینکه مواردی از التهاب قلب یا میوکاردیت در افراد دریافت کننده واکسن ACAM2000 گزارش شده است، تا به حال چنین عارضه‌ای پس از مصرف واکسن Jynneos‌ مشاهده نشده است.

میزان در دسترس واکسن Jynneos محدود است و این سازمان در حال بررسی این موضوع است که چگونه ذخیره موجود آن را  مورد استفاده قرار دهد.

سازمان امنیت بهداشتی بریتانیا و سازمان بهداشت عمومی کانادا نیز اقدام مشابهی را انجام داده‌اند. بریتانیا این هفته اعلام کرد که پزشکان باید تجویز واکسن را برای مردان در معرض خطر بالاتر در نظر قرار دهند. بر اساس دستورالعمل مربوط در این کشور، مردان در معرض خطر بالاتر برای مثال مردان دارای شرکای جنسی متعدد از جمله گروه‌های واجد شرایط دریافت واکسن هستند.

کلینیک‌های واکسیناسیون در کانادا نیز که واکسن‌های آبله میمونی را برای مردان همجنسگرا، دوجنسگرا و سایر مردان دارای رابطه جنسیب با مردان دیگر ارائه می‌کنند، در شهرهای اوتاوا، موترال و تورونتو برپا شده‌اند.

این روند بیانگر گسترش اقدامات واکسیناسیون در برابر آبله میمونی است، قبلا واکسن‌ها فقط برای افرادی تجویز می‌شد که در تماس نزدیک با افراد باعفونت شناخته‌شده قرار گرفته بودند.

تایوان نخستین مورد آبله میمونی را گزارش می‌کند

دولت تایوان روز جمعه نخستین مورد تاییدشده واردارتی آبله میمونی را در مردی بیست و چندساله که در آلمان مشغول تحصیل بوده است، گزارش کرد.

مرکز کنترل بیماری‌های تایوان اعلام کرد این مرد در ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) به تایوان بازگشته بود و برای دوره قرنطینه اجباری کووید-۱۹ که برای همه مسافراان ورودی برقرار می‌شود، به خانه رفته بود.

این مرد در ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) دچار علائم تب، گلودرد و دانه‌های پوستی شده و به پزشک مراجعه کرد و آزمایش‌ها ابتلای او به ابله میمونی را ثابت کرد.

این مرد اکنون در یک بخش ایزوله تحت درمان است و افراد در تماس نزدیک با او تا به حال علامتی را نشان نداده‌اند.

در منطقه آسیا اقیانوسیه، تا به حال سنگاپور، کره جنوبی و استرالیا موارد آبله میمونی را گزارش کرده‌اند.

بیش از ۴۰ کشور در جهان که آبله میمونی در آنها شیوع بوم‌گیری یا اندمیک نداشته است، تا به حال شیوع این بیماری ویروسی را گزارش کرده‌اند و شمار موارد تاییدشده از ۳۰۰۰ فراتر رفته است.

کد خبر 685687 برچسب‌ها آبله میمونی تایوان ایالات متحده آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آبله میمونی تایوان ایالات متحده آمریکا آبله میمونی تا به حال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی