Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: به محض اطلاع از انتشار ویدئو هنجارشکنی در شیراز که دل مومنان را آزرد، دستور بازداشت عوامل و دست اندرکاران این حرکت هنجارشکنانه را صادر کردیم.

او گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که عوامل اصلی را نیز دستگیر خواهیم کرد و شدیدترین برخورد را با آن‌ها خواهیم داشت و اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقاتی تکرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی گفت: به قضات سراسر استان نیز اعلام می‌کنم که اگر کسانی می‌خواهند حساب شده و برنامه‌ریزی شده حرمت‌ها را زیرپا بگذارند و خون شهدا را پایمال کنند مقابل آن‌ها بایستید.

او گفت: ادارات متولی هم مراقب باشند که برای هر کاری مجوز صادر نکنند، اینجا حرم سوم اهل بیت (ع) است و باید مراقب بود که حرمت متدینین حفظ شود.

رئیس کل دادگستری فارس، یکی از برنامه‌های این مجموعه را برگزاری الکترونیکی محاکم دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم ۴۰ درصد دعاوی استان را تا پایان امسال به شکل الکترونیک برگزار کنیم.

موسوی گفت: می‌خواهیم شرایط به گونه‌ای فراهم شود که مردم از داخل منزل و محل کار خود بتوانند با دادگاه‌ها و محاکم ارتباط برقرار کنند و مسائل خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری پیگیری کنند.

او گفت: همچنین اراده ما در دادگستری استان این است که تا جایی که توان داریم و امکان دارد مشکلات بین مردم با صلح و سازش حل شود و همچنین از اختیارات قضات به نفع مردم استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: امروز ۴۹ درصد پرونده‌های ما در شور‌های حل اختلاف به صلح و سازش ختم می‌شود و در همین راستا سال گذشته ۸۷ قتل را سازش دادیم.

او به رفع تصرف ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی در این استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال هم این مسئله را با جدیت دنبال می‌کنیم و اجازه قانون شکنی به افراد فرصت طلب و سودجو نمی‌دهیم.

موسوی گفت: در این راه همکاری مردم را می‌خواهیم تا اگر در جایی تصرفی رخ داد به ما اعلام کنند تا دادگستری با قاطعیت ورود کند.

او گفت: ادارات متولی امر زمین مراقبت کنند که سرمایه‌های مردم به راحتی از دست آن‌ها خارج نشود.

موسوی گفت: بار‌ها به ادارات اعلام کرده‌ایم که اراضی ملی خود را ثبت کنند چرا که تا زمانی که این اراضی ثبت نشده باشد مورد تعرض و تصرف قرار می‌گیرد.

او گفت: هنوز یک میلیون هکتار از اراضی ملی استان ثبت نشده و اداره کل ثبت اسناد استان برای ثبت و صدور اسناد این اراضی آمادگی دارد تا از تصرف در امان بماند.

موسوی، جدیت دستگاه قضا در صدور احکام جایگزین حبس گفت: پارسال به حدود هشت هزار و ۵۰۰ نفر به جای زندان احکام جایگزین حبس دادیم و امسال هم بنا داریم تا ۴۰ درصد پرونده‌های کیفری که قابلیت دارند را جایگزین حبس کنیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: قضات در مواردی که امکان دارد مانند مهریه و نفقه از صدور حکم زندان خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری فارس سومین حرم اهل بیت موسوی گفت او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد

دریافت 40 MB کد خبر 6091791

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری