Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@20:46:05 GMT

وعده سخنگوی دولت برای کاهش تورم

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۷۰۵۷

وعده سخنگوی دولت برای کاهش تورم

آفتاب‌‌نیوز :

علی بهادری جهرمی درباره افزایش قیمت کالا‌های مختلف در بازار، اظهار کرد: ما دو مساله داریم یکی تورم سالانه و دیگری افزایش قیمت‌ها ناشی از اجرای طرح اصلاح اقتصادی دولت. مردم سال هاست که تورم سالیانه موجود در کشور را درک و مشاهده می‌کنند و این تورم گرانی‌های سالانه را به بار آورده است. یکی از اهداف اصلاحات اقتصادی دولت، از بین بردن ریشه همین تورمی است که سال هاست با آن مواجه ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تورم سال گذشته بالای ۴۰ درصد بود و ما طرح اصلاح اقتصادی را برای کاهش این تورم اجرا کردیم که امیدوار باشیم در بلندمدت بخشی از این تورم کاهش یابد، ولی به هر حال این تورم فعلا وجود خارجی دارد و باید در بلندمدت با اجرای سیاست‌های اصلاحی، آن را از بین برد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تورم سالانه بر قیمت همه کالا‌ها تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: تورم یعنی گران شدن هر ساله همه کالاها. این تورم یک بیماری مزمنی است که سال هاست در کشور ما وجود دارد و با وجود همین بیماری مزمن، دولت طرح اصلاح اقتصادی دولت را شروع کرده است. مطابق آمار بانک مرکزی، تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۰، ۵۹/۲ درصد بوده و اگر جلو آن گرفته نمی‌شد، معلوم نبود تورم ۴۰ درصد سالانه چقدر می‌شد؟

بهادری جهرمی در پایان با اشاره به اجرای طرح اصلاح اقتصادی دولت، گفت: پیش از این یارانه‌ای که به واردکننده اختصاص می‌یافت مضراتی از جمله تورم و بی عدالتی داشت پس قیمت ۴ کالای پایه‌ای اصلاح شد و در نتیجه کالا‌هایی که متاثر از این ۴ کالای پایه‌ای بودند مثل لبنیات یا محصولاتی که از روغن، مرغ و تخم مرغ تهیه می‌شدند هم افزایش یافت. قطعا با اجرای طرح اصلاح اقتصادی بخشی از تورم سالانه کاهش می‌یابد نه اینکه صفر شود. تورم عوامل متعددی دارد که بخشی از آن ناشی از تخصیص نامناسب یارانه‌ها بود که با اجرای طرح اصلاح اقتصادی، آن بخش از تورم کاهش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تورم علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت اجرای طرح اصلاح اقتصادی اقتصادی دولت تورم سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام‌مجید گشول دره‌سیبی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اقلید اظهار کرد: وعده صادق نشانگر منطق مقاومت و هجوم بر دشمن بود و نه تنها موجب کاهش تنش اقتصادی شد بلکه به ثبات بازار کمک کرد و به‌خاطر امنیت و بازدارندگی ایجادشده، سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق نمود.

امام جمعه اقلید تاکید کرد: دولت، بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کام مردم را تلخ کرده است اقدام کرده و نقشه‌ای روشن و اقداماتی نقطه‌زن علیه سوداگران امنیت اقتصادی ایران تهیه کرده و تدارک ببینند و خانه‌های فساد اقتصادی را در اربیل و اتاق‌های سیاه دلار فردایی و تلگرامی را هدف قرار دهد.

وی گفت: باید بدون مماشات فراز و فرودهای آزاردهنده بازار پول و سرمایه را کاهش داد.

کد خبر 6095617

دیگر خبرها

  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید
  • تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است