Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:01:34 GMT

چند خبر از دانشگاه علوم پزشکی کردستان

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۷۱۲۶

چند خبر از دانشگاه علوم پزشکی کردستان

به گزارش ایرنا، مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز شنبه اظهار داشت: ۲۲۶ نفر در آزمون دکترای تخصصی و پژوهشی رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی ۱۴۰۱ در استان شرکت کردند.

معصومه زرگران اضافه کرد: این تعداد شرکت کننده در ۴۸ رشته زیرمجموعه علوم پایه پزشکی، بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی به رقابت پرداختند که ۱۲۰ تن مرد و ۱۰۶ تن نیز بانوان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: این آزمون همزمان با سراسر کشور در روزهای پنجشنبه ۲ تیر در ۲ نوبت صبح و عصر و جمعه سوم تیر ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد.

مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: آزمون ذکر شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و تمهیدات لازم به‌ منظور حفظ سلامت افراد و پیشگیری از همه‌گیری ویروس کرونا در نظر گرفته شد.


افزایش تعداد تخت‌های بستری بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) مریوان

مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان از افزایش تعداد تخت های بستری بخش مراقبت های ویژه (ICU) در شهرستان مریوان خبر داد.

دکتر منصور فیضی گفت: به منظور توسعه خدمات و بهبود کیفیت و رفاه حال بیماران و همراهان و کاهش نگرانی مراجعین، با همت و مساعدت خیرین سلامت شهرستان مریوان و حمایت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بخش جدید مراقبت های ویژه بیمارستان فجر در فضایی به وسعت ۲۳۰ مترمربع و با صرف هزینه ای افزون بر ۱۴۰ میلیارد ریال ساخت و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین عرصه سلامت و حمایت های ریاست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی کردستان، افزود: با بهره برداری از بخش جدید مراقبت های ویژه بیمارستان فجر مریوان، تعداد تخت های مراقبت های ویژه در این بیمارستان از چهار به ۹ تخت مجهز به تجهیزات پیشرفته پزشکی افزایش یافت و بهره برداری از این بخش در خدمت رسانی مطلوبتر به مردم شهرستان مریوان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان ادامه داد: مبلغ ۴۰ میلیارد ریال هزینه برای ساخت و تکمیل ساختمان این بخش توسط خیرین سلامت شهرستان و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای تجهیز و راه اندازی آن اختصاص یافته است.


عدم شناسایی بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی نشد و مورد فوتی هم ثبت نشده است.

بهرام کندائی یادآور شد: در حال حاضر ۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که پنج نفر آنان در بخش‌ مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان باخته‌اند، اضافه کرد: براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی، همه شهرستان‌های استان در وضعیت آبی هستند اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن ضروری است.

سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر ۷۴ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که ۲ درصد دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شود

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی کردستان سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کردستان سنندج دانشگاه علوم پزشکی کردستان سنندج دانشگاه علوم پزشکی کردستان مراقبت های ویژه مبتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

دفتر آیت‌الله حاج سید محمد علی شیرازی در اطلاعیه ضمن تقاضای دعای خیر از مؤمنان، از وضعیت درمان این عالم ربانی و وخامت حال وی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، دفتر آیت‌الله حاج سید محمد علی شیرازی با صدور اطلاعیه‌ای پیرامون وضعیت درمان این عالم ربانی از وخامت حال وی و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است؛ به اطلاع مؤمنین گرامى مى‌رساند که در پى کسالت اخیر آیت‌الله حاج سید محمدعلى شیرازى(دامت برکاته) حال عمومى ایشان وخیم‌تر شده و معظم له کماکان در بخش مراقبت‌هاى ویژه تحت درمان قرار دارند.

این اطلاعیه می‌افزاید؛ جهت سلامتى و شفاى این عالم مجاهد و خدوم از همه مؤمنین ملتمس دعاى خیر هستیم. 

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد