Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه پارس آباد در همایش طلایه داران تبلیغ و جهادگران عرصه تبیین با گرامی داشت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، تبلیغ در عصر حاضر را منوط به استفاده از ابزارهای نوین تبلیغی عنوان و اظهار کرد: دشمن با تمام توان برای استحاله فرهنگی مردم علی الخصوص جوانان به میدان آمده و این مقابله با این تهاجم نیازمند عزم جدی همراه با بهره مندی از روش های مبتکرانه و نوین تبلیغی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استفاده از روش سنتی منبر و موعظه را به عنوان تبلیغ چهره به چهره، مهم عنوان کرد و گفت: از دیرباز تاکنون، تبلیغ چهره به چهره از کارایی و تاثیر بالایی برخوردار بوده اما در شرایط کنونی و با توجه پیشرفت تکنولوژی، استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در کنار منبر و موعظه باید مورد استفاده قرار گیرد تا بهره وری کارها افزایش یابد.

امام جمعه پارس آباد بر ضرورت ورود جدی به اماکن عمومی و پارک ها در احیای شعائر و تلاش برای حفظ شئونات اسلامی تاکید کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله علما، روحانیون، بانوان مبلغه، فعالان فرهنگی و تبلیغی، اعضای هیئت های مذهبی و کنشگران تربیت دینی، در اصلاح رفتارها اجتماعی و ضرورت حفظ حجاب و عفاف در پارک ها و اماکن عمومی، مدارس و دانشگاه ها ورود کرده و به انجام رسالت تبلیغی بپردازند.

در ادامه حجت الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در سخنانی هدف از برگزاری این همایش را تجدید بیعت با امام زمان (عج) در مسیر تبلیغ و اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه عنوان و اظهار کرد: خادمان تبلیغ دینی باید خود را همواره در مسیرعهد با امام عصر (عج) قرار دهند تا برکت و توفیق خدمت در راه اسلام حاصل شود.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه و اصحاب قلم در انتشار پبام حق و تبیین واقعیت ها در جامعه تاکید کرد و گفت: در دنیای کنونی، دشمن با جنگ رسانه ای در تلاش برای مدیریت افکار و اندیشه ها و تغییر معروف و منکر در جامعه است و بر این امر مصمم است که پیام باطل را در سطح وسیعی از جهان منتشر کند لذا باید اصحاب قلم و فعالان عرصه فرهنگ و رسانه در تبیین و انتشار پیام حق تلاش وافر داشته و دشمن را در رسیدن به مقاصد شوم ناکام گذارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل حفظ هویت و شخصیت وجودی انسان را مرهون تقویت باورهای دینی و اعتقادی عنوان کرد و افزود: تهاجم فرهنگی با هر ابزار و وسیله ای که وارد میدان شود نمی تواند هویت و اندیشه را از افراد جامعه سلب کند اما وظیفه و رسالت اصلی مجاهدان عرصه تبلیغ و تبیین تعالیم دینی، تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم در کارزار فرهنگی دشمن است.

حجت الاسلاجعفرزاده ولایت فقیه را اساس حکومت اسلامی و عامل اتحاد جامعه مسلمین عنوان کرد و گفت: استکبار جهانی با ابزار مختلف از جمه رواج بی حجابی، بی بندوباری در بین جوانان و افزایش ناهنجاری ها در جامعه سعی در ضربه زدن به جایگاه ولایت فقیه دارند و در ماجرای اخیر سرود پرافتخار «سلام فرمانده» از حضور گسترده مردم در هم خوانی این سرود، به خشم آمده اما در این میان مردم ایران با عشق و اراده به حضرت ولیعصر (عج) هموراره پای آرمان های نظام و انقلاب اسلامی ایستاده و ذست رد به سینه دشمن می زنند.

عضو شورای فرهنگی عمومی استان اردبیل بر ضرورت تهذیب و تزکیه نفس در بین مسئولین تاکید کرد و این امر را عامل مهمی در رضایت مندی مردم و پیشرفت و آبادانی جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: اگر مقام مسئول یک استان، به اقامه نماز اول وقت اهمیت داده و در راس کار خود قرار دهد، نماز آن شهر متحول شد مدیریت اسلامی در آن منطقه حاکم می شود چرا که نماز سمبل تمام معروفات و ناهی از منکرات است.

حجت الاسلام جعفرزاده امنیت پایدار جامعه را منطبق بر مدار فرهنگ دینی عنوان کرد و گفت: مسئولی که در اداره به پوشش و حجاب بانوان اهمیت ندهد در حقیقت مدیریت اسلامی نکرده لذا باید تمامی سمبل های فردی، اجتماعی و خانوادگی مطابق با موازین اسلامی رعایت شده و گفتار و رفتار باید با هم هماهنگ و اسلامی باشد.

وی ترویج فرهنگ دینی را عامل بازدارنده در مقابل آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در جامعه اسلامی نباید تنها به وجود نیروی انتظامی حتی با بروزترین تجهیزات نظامی اکتفا کرد چرا که اگر فرهنگ اصلاح نشود نمی توان با آسیب های اجتماعی مبارزه کرد لذا باید فعالان فرهنگی و تلاشگران عرصه تبلیغ و تبیین تعالیم دینی با اشاعه فرهنگ اسلامی، بصیرت و آگاهی مردم را ارتقا بخشند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش برنامه های فرهنگی، اجرای سرود و تواشیح، مسابقه و پخش کلیپ با موضوع تبلیغ دینی انجام شد.

کد خبر 5522797

منبع: مهر

کلیدواژه: همایش طلایه داران تبلیغ روحانیت اردبیل سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان پارس آباد امام جمعه پارس آباد بوشهر سازمان تبلیغات اسلامی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه اردبیل خراسان رضوی آمار کرونا سنندج قوه قضاییه سفر استانی هفته قوه قضاییه مشهد بجنورد عنوان کرد و گفت تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۸۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام اسماعیل کاظمی در مراسم شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام مسجد حمزه نخل پیرمرد بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: عدم تبعیت از پیامبر (ص) باعث انحراف از مسیر اصلی دین و مبانی می‌شود.

وی افزود: جنگ نرم زمانی رخ می‌دهد که مردم جامعه نسبت به همه مبانی بی‌تفاوت باشند و بیدارگری و تبیین در جامعه از بین رود.

حجت‌الاسلام کاظمی گفت: با معرفی و شناساندن افراد و شخصیت‌های اسلامی، مدل حکمرانی اسلامی را در جامعه تبیین کنیم.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: مدل حکمرانی اسلامی توسط پیامبر و امیر المؤمنین ارائه شد و ما در مدل، حرف و محتوا در مذهب شیعه مشکلی نداریم؛ بلکه در ارائه آن به جامعه با مشکلاتی روبرو هستیم که مبنای به‌ درستی تبیین کنیم و مردم را دچار سرگردانی نکنیم و مدل حکمرانی واقعی در جامعه تحقق یابد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از راه‌های ارائه مدل حکمرانی اسلامی معرفی شخصیت‌های اسلامی مانند حضرت حمزه سیدالشهدا و امامزاده عبدالعظیم حسنی و شناسایی دیگر افراد در طول تاریخ برای مردم است.
 
وی ادامه داد: اگر در نظام جمهوری اسلامی جوانان ما برای پیاده‌روی اربعین درگیر مسائلی مانند پاسپورت و غیره می‌شوند تا در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند این افتخار جمهوری اسلامی است، و امیدها در جمهوری اسلامی به‌مراتب از نکات منفی بیشتر است.

امام‌جمعه پرند گفت: نسلی که امروز می‌تواند اسرائیل را نابود کند نسل رویش انقلاب است، این رویش که می‌تواند موشک و پهباد بسازد و از لایه‌های پدافندی عبور کند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند