Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@20:36:33 GMT

غار نخجیر توسط دوستداران طبیعت پاکسازی شد+عکس

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۹۱۴۲

غار نخجیر توسط دوستداران طبیعت پاکسازی شد+عکس

روز گذشته با حضور تعدادی از دوستداران و حامیان محیط زیست، با هدف فرهنگ‌سازی عموم مردم زباله‌های محوطه و داخل غار نخجیر دلیجان را جمع‌آوری کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ روز گذشته با حضور تعدادی از دوستداران و حامیان محیط زیست، با هدف فرهنگ‌سازی عموم مردم زباله‌های محوطه و داخل غار نخجیر دلیجان را جمع‌آوری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: این گروه ۴۵ نفره  طبیعت‌دوستان از شهرهای دلیجان و کاشان شامل: جمعیت سبز کویر کاشان، پویش مردمی راه سبز دلیجان و موسسه خیریه چالش مهربانی دلیجان با مشارکت و همکاری شرکت توسعه و عمران دلیجان شرکت بهره‌بردار غار نخجیر، سه هکتار از فضای بیرونی، تپه‌ها و فضایی سبز غار نخجیر و داخل غار را  پاکسازی کردند.

مرزبان با اشاره به اینکه این برنامه در راستای فرهنگ‌سازی به گردشگران و عموم مردم و نهادینه کردن فرهنگ احترام به محیط زیست و طبیعت انجام شد گفت: در این برنامه تعداد ۲۵ پاکت زباله جمع آوری شد که برای پاکیزگی و معرفی غار صورت گرفته است و  بازتاب و تاثیرات بسیار مثبتی داشت.

غار نخجیر یکی از شگفت‌انگیزترین غارهای دنیا است که در شهرستان دلیجان در استان مرکزی وجود دارد، این غار به لحاظ ویژگی‌های منحصری که دارا است و با بیش از ۷۰ میلیون سال قدمت جزء عجایب خلقت الهی است. این غار در سال ۶۸ هجری شمسی شناسایی و کشف شد و در سال   ۸۱  به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسید.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: غار نخجیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرماندار چناران گفت: مردان متجاهر به کمپ شهرستان و زنان به مرکز نگهداری و بازپروری مشهد منتقل شدند.
محسن مه آبادی افزود: جمع آوری این افراد در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با خرده فروشان اجرا شده است.
فرماندار چناران گفت: این طرح با همکاری کلانتری‌های شهرستان و دستور قضایی با رعایت موازین شرعی، قانونی و رعایت حقوق شهروندی اجرایی شده است.

دیگر خبرها

  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • پاکسازی پارک جنگلی النگدره و ناهار خوران گرگان به همت طبیعت دوستان
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم