Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه ۳۱ نفر تحت عنوان مدیر کاروان و چهار هزار و ۴۸۵ نفر تحت عنوان زائر از استان اصفهان به حج سال جاری اعزام شدند، گفت: همه امکانات مرکز پزشکی حج و بیمه درمانی هلال‌احمر در خدمت زائران خواهد بود و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

امیر جلالیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واکسیناسیون حجاج در سال جاری از تاریخ شانزدهم لغایت نوزدهم خردادماه، انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجاج در سال جاری به دو گروه تقسیم‌بندی شدند؛ گروه اول شامل افرادی بودند که در سال ۹۸ واکسن مننژیت تزریق کرده بودند و تنها برای گرفتن کارت واکسیناسیون مراجعه کردند. گروه دوم نیز افرادی بودند که نسبت به تزریق این واکسن اقدام نکرده بودند یا درخواست تزریق مجدد آن را داشتند.

وی با بیان اینکه کارت واکسیناسیون حجاج در سال جاری دارای دو واکسن افزون‌تر از سال‌های گذشته بود که شامل واکسن فلج اطفال و کرونا است، افزود: با تلاش جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان و همراهی نیروهای داوطلب، واکسیناسیون حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر از حجاج در سال جاری، انجام شد.

لزوم تزریق واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم برای حجاج

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان ادامه داد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و مرکز حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر و سازمان حج و زیارت، تنها واکسن‌های مورد قبول عربستان شامل آسترازنکا و سینوفارم است و حجاجی که واکسن تزریقی آنها متفاوت بود، باید دو دوز از واکسن‌های مذکور را تزریق می‌کردند.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون امسال حجاج اقدامی مشترک میان شبکه بهداشت، وزارت بهداشت، سازمان حج و زیارت و مرکز حج و زیارت استان و جمعیت هلال‌احمر بوده است و با وجود زمانی بسیار کوتاه، همراهی‌ها صورت گرفت تا خدمتی شایسته برای زائران انجام شود.

تجهیزات موجود با کمبودی روبه‌رو نیست

جلالیان با بیان اینکه همه زائران طی هماهنگی‌های انجام شده واکسن‌های خود را تزریق کردند، اضافه کرد: کادر درمان طبق سنوات گذشته به همراه دارو و تجهیزات در بیمارستان هلال‌احمر در مکه و مدینه با تمام توان حاضر شدند و درحال ارائه خدمات در مدینه و مکه مکرمه هستند.

وی با بیان اینکه تجهیزات موجود با هیچ کمبودی روبه‌رو نیست، گفت: ۳۱ نفر تحت عنوان مدیر کاروان و چهار هزار و ۴۸۵ نفر تحت عنوان زائر از استان اصفهان، به حج سال جاری اعزام شدند، معاینات مدیران کاروان‌ها، زائران، روحانیون و معینه‌های آنها نیز در مدت بسیار کوتاهی از تاریخ بیست‌وپنجم اردیبهشت تا بیست‌ویکم خردادماه، انجام شد.

شرایط خاص و ویژه درپی شیوع بیماری کرونا

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا شرایطی خاص و ویژه را می‌طلبد، ادامه داد: پیش‌بینی‌های لازم از جهت تجهیزات، دارو، آموزش پزشکان کاروان‌ها، حجاج و مدیران کاروان‌ها توسط جمعیت هلال احمر در کل کشور انجام شد تا زائران در صحت و سلامت به کشور بازگردند.

وی با بیان اینکه در صورت ابتلای فردی به بیماری کرونا در طول سفر، هیچ مشکلی وجود ندارد و همه امکانات مرکز پزشکی حج و بیمه درمانی هلال‌احمر در خدمت زائران خواهد بود، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم به اندازه کافی برای پاسخگویی به بیمارانی که احتمالاً مبتلا به بیماری کرونا می‌شوند، در بیمارستان‌ها اندیشیده شده است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

کد خبر 583910

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر واکسیناسیون حجاج زائران حج 1401 شرایط حج 1401 تجهیزات هلال احمر مراسم حج تمتع مراسم حج امسال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جمعیت هلال احمر استان اصفهان حجاج در سال جاری نفر تحت عنوان بیماری کرونا هلال احمر حج و زیارت انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رویداد دادرس در استان اصفهان با حضور بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: دوازدهمین مرحله استانی المپیاد دادرس (دانش آموز آماده در شرایط سخت) جمعیت هلال احمر استان اصفهان با حضور بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز از سراسر استان برگزار می‌شود.

ب️ه گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، رشید فریدپور درباره آغاز دوازدهمین مرحله استانی المپیاد دادرس (دانش آموز آماده در شرایط سخت) اظهار کرد: دوازدهمین مرحله استانی مسابقات آماده از فردا هفدهم اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان شهرضا در مرکز آموزش‌های تخصصی استان اصفهان برگزار می‌شود.‌

️ وی افزود: این مسابقات در دو بخش مجزا ویژه دختران و پسران مقطع متوسطه اول (هفتم، هشتم و نهم) در هشت آیتم مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفای حریق و سوختگی و اسکان اضطراری برگزار خواهد شد.

️️ معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه آموزش‌های طرح ملی دادرس در کانون‌های دانش آموزی استان ارائه شده است، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات ۲۷ تیم منتخب از دختران در روز هفدهم اردیبهشت ماه و ۲۵ تیم منتخب از پسران در روز هجدهم اردیبهشت ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که تیم‌های برتر به مرحله کشوری راه خواهد یافت.

️ فریدپور هدف از برگزاری این دوره مسابقات را ارتقای مهارت‌های امدادی دانش‌آموزان دانست و به انتخاب یک تیم در بخش جام بشردوستی با محور فعالیت‌های بشردوستانه و رویدادهای اخلاقی اشاره کرد.

کد خبر 751512

دیگر خبرها

  • اعزام ۲ کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار اردستان در سال گذشته
  • اعزام بیش از ۷ هزار زائر حج از فرودگاه اصفهان
  • جزئیات اعزام زائران خراسان رضوی به عمره مفرده و حج تمتع ۱۴۰۳
  • آغاز رویداد دادرس در استان اصفهان با حضور بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز
  • حفظ سلامت حجاج در حج تمتع اولویت هلال‌احمر است
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • حجاج بیت الله الحرام از هفته آینده به حج اعزام می‌شوند
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند