Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:33:34 GMT

جذب دانشجویان خارجی از طریق موسسات قانونمند می شود

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۹۳۳۰

جذب دانشجویان خارجی از طریق موسسات قانونمند می شود

محمدجواد سلمان پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات تشکیل مؤسسات جذب دانشجویان بین الملل گفت: یکی از دغدغه‌های مهم وزارت علوم، راه اندازی مؤسسات جذب دانشجویان بین الملل و ایفای نقش آنها در جذب دانشجویان بین المللی بوده و اکنون نیز هست.

وی ادامه داد: برای جذب دانشجویان بین الملل برخی از شرکت‌ها اقدام می‌کردند که راه اندازی این مؤسسات بر مبنای قانون نبوده، بنابراین اخیراً آئین نامه مؤسسات جذب دانشجویان بین الملل به تصویب رسیده و شیوه نامه مؤسسات نوشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون آئین نامه اجرایی تشکیل مؤسسات جذب به تصویب رسیده و ما فراخوان آن را منتشر کردیم.

معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان افزود: بنابراین افرادی که در این زمینه تخصص داشته و با کشورهای دیگر ارتباط دارند و صلاحیت و شرایط را دارند، می‌توانند درخواست صدور مجوز این مؤسسات را ارائه دهند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم با تشکیل مؤسسات جذب به صورت قانونی، شاهد یک تحول بزرگ در جذب دانشجویان خارجی از کشورهای متعدد بوده و از ۵ قاره جهان دانشجو داشته باشیم.

معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان افزود: این مؤسسات می‌توانند نقش بزرگی در ارتباط برقرار کردن دانشگاه‌ها با سایر دانشگاه‌های خارجی ایفا کنند، همچنین می‌توانند نقش بسیار فعالی در معرفی دانشگاه‌های ما و مزیت‌های آموزش عالی ما در سایر کشورها داشته باشند.

وی ادامه داد: این مؤسسات می‌توانند در کشورهای دیگر نمایشگاه‌های آموزشی و آموزش عالی برای معرفی توانمندی‌های بسیار بالای دانشگاه‌های داخل کشور برگزار کنند و پیش بینی ما این است که با این مؤسسات از نظر کیفی، شاهد دانشجویان خارجی بیشتری باشیم و هم از حیث کمی، جلوی برخی مشکلات و آسیب‌ها که در واسطه های غیر قانونی وجود دارد، گرفته می‌شود.

به گزارش مهر، شیوه‌نامه اجرایی آئین‌نامه تشکیل مؤسسات دانشجوی بین‌الملل در راستای افزایش جذب دانشجویان بین‌الملل و قانونمند شدن فرآیندهای جذب منتشر شد و به همین منظور سازمان امور دانشجویان از کلیه افراد حقیقی، حقوقی متقاضی جذب دانشجویان بین‌المللی دعوت نمود تا در این فراخوان ثبت‌نام کنند.

متقاضیان می‌توانند جهت دریافت شیوه‌نامه اجرایی آئین‌نامه تشکیل مؤسسات دانشجوی بین‌الملل و به منظور ثبت‌نام در این فراخوان به سایت این سازمان به آدرس https://www.saorg.ir مراجعه کنند.

گفتنی است؛ با توجه به شیوه نامه اجرایی آئین‌نامه تشکیل مؤسسات دانشجوی بین‌الملل، چنانچه مؤسسه‌ای بدون اخذ مجوز اقدام به جذب دانشجو کند، خلاف مقررات عمل کرده و بصورت قانونی با متخلفان برخورد خواهد شد.

کد خبر 5522841 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان خارجی سازمان سنجش کنکور 1401 آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه تهران انتخاب رشته دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه آزاد اسلامی سازمان امور دانشجویان مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی دندانپزشکی آزمون دستیاری دانشگاه جامع علمی کاربردی جذب دانشجویان بین الملل امور دانشجویان تشکیل مؤسسات نامه اجرایی مؤسسات جذب آئین نامه شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به فعالیت مراکز بین الملل این دانشگاه از آمادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان اخراج شده آمریکایی خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از دانشگاه پیام نور، ابراهیم تقی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برخورد تند و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه و نیز دستگیری جمع زیادی از دانشجویان و اساتید آزادیخواه آمریکایی، دانشگاه پیام نور آمادگی بورسیه و پذیرش این دانشجویان را در مراکز فعال بین الملل این دانشگاه در اقصی نقاط جهان دارد.

هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد

تقی زاده همچنین افزود؛ دانشگاه آمادگی دارد ضمن آموزش زبان فارسی به این دانشجویان در رشته مطابق با تحصیل دانشجویان آمریکایی شرایط ادامه تحصیل آنان را فراهم نماید.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به بسترهای مناسب الکترونیکی دانشگاه پیام نور گفت؛ دانشگاه پیام نور با امکانات آموزش الکترونیکی و بهره مندی از آموزش مجازی نیز میتواند این دانشجویان را بورسیه تحصیلی نموده و در رشته هایی که در مراکز بین الملل و مراکز داخلی دائر است در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان آمریکایی تعلیق شده را تحت آموزش قرار دهد.

تقی زاده در پایان با اشاره به هماهنگی های بعمل آمده با رییس مرکز امور بین الملل و نمایندگی های فعال دانشگاه در کشورهایی چون؛ کانادا، آلمان، امارات و دیگر کشورها، گفت : دانشگاه پیام نور این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی آمریکا و ماجرای ۲ نامه
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • خورشید را هرگز از این زاویه ندیده‌اید/ فیلم
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری