Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@21:33:29 GMT

طرح پیشران منتظر تمدید مجوزهای دولتی

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۹۹۰۷

طرح پیشران منتظر تمدید مجوزهای دولتی

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع انرژی‌بر پارسیان جنوب، اقداماتی را که در دولت جدید در منطقه صورت گرفته، غیرقابل مقایسه با دولت قبل دانست و گفت: اکنون حداقل ۱۶ پیمانکار فعال در حال آماده سازی زیرساخت‌ها هستند و با فعالیت سرمایه‌گذاران و تمدید موافقت اصولی برای ساخت طرح پتروشیمی سروش انرژی پایدار، شاهد رونق بیشتر و حل محرومیت در منطقه پارسیان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش ایسنا، سیدعلی اصغر علامه امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حجم فعالیت‌های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در دولت جدید قابل مقایسه با دولت گذشته نیست، اظهار کرد: منطقه ویژه پارسیان، با مجاورت منطقه ویژه عسلویه به لحاظ جغرافیایی یکی از پرظرفیت‌ترین مناطق با دسترسی به منابع سرشار گاز طبیعی به منظور سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است.

وی ادامه داد: این منطقه حدود ۱۰ هزار هکتار زمین در اختیار دارد که از سال گذشته، شرکت ملی نفت ایران و سازمان ایمیدرو براساس موافقتنامه‌های اصولی صادر شده توسط دولت نسبت به تامین زیرساختها اقدام کرده‌اند که در پی آن ساخت پروژه های پتروشیمی در منطقه آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب، اظهار کرد: یکی از این مجتمع‌های پتروشیمی، پروژه پتروشیمی سروش انرژی پایدار است که مجتمع پلی الفین مشتمل بر یک واحد تولید متانول از گاز طبیعی، واحد تبدیل متانول به الفین و واحدهای تبدیل الفین به پلی الفین‌ها بوده و بهره‌برداری از آن می تواند صنایع پایین دستی منطقه را فعال کند و نرخ بیکاری منطقه محروم پارسیان را به صفر برساند.

علامه با بیان اینکه اتمام این مجتمع پتروشیمی با ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی فعلی، می تواند به بیکاری در منطقه محروم پارسیان پایان دهد، گفت: سال گذشته در سفر استانی ریاست جمهوری و با حضور مقامات استانی کلنگ زنی طرح رسما انجام شد و تاکنون حدود ١١ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زیرساختهای آن از جمله آب و برق دوران ساخت فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه بعنوان طرحی پیشران یکی از مهمترین پروژه های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان محسوب می‌شود که در صورت هموار شدن اعطای مجوزهای دولتی، پیاده سازی طرح تسریع خواهد شد و مشوق سایر سرمایه گذاران خواهد بود، گفت: اجرای نخستین طرح‌ها در هر منطقه عموما با دشواری‌های بسیای مواجه هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب، خواستار حمایت وزارت نفت از چنین طرح هایی شد و گفت: بهره برداری از این طرح می تواند زمینه ساز ایجاد بسیاری از پروژه های پایین دستی شود که متقاضیان زیادی در منطقه برای آن وجود دارد. صرفا اجرای این طرح کمک شایانی به اشتغال شهرستان پارسیان می کند و منطقه محروم پارسیان را به شهرستانی با پایین‌ترین نرخ بیکاری تبدیل خواهد کرد؛ بنابراین امیدواریم با توجه به تامین مالی پروژه و تامین زیرساختهای لازم و آمادگی کامل سرمایه‌گذار جهت اجرای طرح در صورت مساعدت مقامات دولتی، شاهد تسهیل و تسریع در اجرای طرح باشیم.

علامه با بیان اینکه با توجه به پیشرفت های حاصل شده امیدواریم مجوز موافقت اصولی آن هم تمدید شود و اطمینان داریم با توجه به تاثیرات مثبتی که این پروژه در منطقه خواهد داشت، هم وزارت نفت و هم شرکت ملی صنایع پتروشیمی که همسو با دولت خواستار رفع محرومیت از منطقه هستند، مصمم به اجرای این پروژه هستند، گفت: البته در گذشته ناهماهنگی بین برخی دستگاهها وجود داشت که با ایجاد کمیته راهبری و هماهنگی، اکنون مشکلات برطرف شده و قطعا با حمایت وزارت نفت، موافقت اصولی هم تمدید می شود و ما شاهد بهره بردای طرح خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از مقامات وزارت نفت می خواهیم که این فرصت طلایی را از مردم منطقه پارسیان دریغ نکنند، گفت:‌ ما ۱۶ پروژه عمرانی را در منطقه شروع کردیم، بندر را با امکان پهلوگیری کشتی‌ها با ظرفیت ۷۰ هزار تنی تکمیل کردیم، مجوز نیروگاه ١٠٠٠ مگاواتی را اخذ کردیم و همه این اقدامات به عنوان مقدمه ایجاد واحدهای پتروشیمی انجام شده و اگر مجوز احداث واحدهای پتروشیمی تمدید نشود، این اقدامات و تامین زیرساخت‌ها که با صرف هزینه‌های هنگفت میلیارد دلاری انجام شده، بیهوده بوده و موجب خسران به منافع ملی و عدم توسعه صنعت کشور در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجوز پتروشيمي منطقه ویژه وزارت نفت انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۹۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون سامه یح، با بیان اینکه بی‌توجهی به مشکلات پرستاران سلامت کشور را به مخاطره می‌اندازد، گفت: طی چهار سال گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چندین مرتبه جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه در خصوص وضعیت معیشت پرستاران و مهاجرت آنها برگزار کرد تا بتواند این مسئله را ریشه‌ای پیگیری کند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم با انتقاد از تورم حاکم در جامعه، ادامه داد: امروز تنها پرستاران و کادر درمانی گلایه مند وضعیت نامناسب حقوقی خود نیستند، شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که کارمندان، کارگران و سایر گروه‌های شغلی دیگر از کوچک شدن سفره‌های خود ناراضی هستند، امیدواریم تیم اقتصادی دولت اقدامی عاجلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشند تا حقوق دریافتی عموم جامعه کفاف مخارج زندگی آنها را بدهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: زمانی که حقوق کارمند یا کارگری ۱۰ میلیون تومان است و از این مبلغ حدود ۹ میلیون آن برای اجاره بهای منزل استیجاری پرداخت می‌کند، چاره‌ای جز انتخاب شغل دوم و سوم و حتی تخلف را ندارد، همه این گزینه‌ها منجر به ایجاد مشکلات متعدد در طولانی مدت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حقوق‌ها متناسب با تورم جامعه نبوده و همین مسئله مشکلات متعددی را در کشور ایجاد کرده است، یادآور شد: با تمام هشدارهایی که در خصوص عدم تناسب حقوق و تورم در جامعه شاهد هستیم امیدواریم دولت و مسئولان اقتصادی راهکار متناسبی برای این مهم داشته باشند.

نجف آبادی با ابزار امیدواری برای برداشته شدن تحریم‌ها خارجی بر علیه ملت ایران که معیشت آنان را تحت تأثیر قرار داده، گفت: بهترین راهکار کاهش مشکلات معیشتی گروه‌های مختلف شغلی افزایش درآمد، رشد صادرات، ورود ارز و رشد نقدینگی است که می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات عنوان شده را هم پوشانی کند.

نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: بر اساس نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی به خدمات بهداشتی و درمانی به خصوص پرستاری، منجر به مهاجرت و یا پذیرش پرستاران ما می‌شود که آنان با مهاجرت می‌توانند امکانات و درآمد بسیار بهتری برای خود رقم بزنند.

وی در خصوص تحلیل کمبود پرستار با توجه به روند فعلی در کشور، گفت: در واقع ما چندین مرتبه به سازمان نظام پرستاری مراجعه کرده و در مورد کمبود پرستار نسبت نیاز کشور و سوءاستفاده از پرستاران در بخش خصوصی به دلیل پایین بودن حقوق آنها تذکر داده‌ایم؛ امروز کادر درمان در بخش دولتی و خصوصی تحت فشار هستند.

این نماینده مجلس با انتقاد از افزایش پرستاران بیکار در جامعه، یادآور شد: متأسفانه دولت با مشکل تأمین بودجه برای حقوق پرستاران مواجه است و طبیعتأ زمانی که در بخش دولتی پرستاران ما با این مشکلات مواجه هستند در بخش خصوصی نیز از آنان سوءاستفاده می‌شود.

وی با تاکید بر نبود بودجه برای افزایش حقوق پرستاران، اظهار داشت: دولت، مجلس و نظام پرستاری بر این عقیده هستند که باید حقوق پرستاران افزایش یابد اما زمانی که توان دولت در این حد است چه انتظاری می‌توان داشت.

نجف آبادی در پایان با بیان اینکه مشکلات پرستاران منجر به دلسردی آنان می‌شود و سیستم درمانی کشور را دچار مخاطره می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی از پرستاران که شرایط مهاجرت دارند استعفا داده و اقدام به خروج از کشور می‌کنند، اما برخی دیگر که شرایط و توان مهاجرت ندارند و به دلایل مختلف از جمله وابستگی به خانواده، عشق به وطن و یا نداشتن مشکلات مالی در کشور ماندگار می‌شوند، اما چنین شرایطی دلسردی و بی‌انگیزگی را برای آنان رقم می‌زند، بی تردید بی توجهی به مشکلات کادر درمان به ویژه پرستاران منجر به ایجاد مخاطراتی برای سیستم درمانی کشور خواهد شد.

کد خبر 6096101 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • آدریان رابیو با یوونتوس تمدید می‌کند یا به عنوان بازیکن آزاد جدا می‌شود؟