Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدای از غذاهای خشکی که از پت شاپ ها برای سگمان می‌خریم، بیایید ببینیم این دوستان پشمالو در کدام غذاها می‌توانند با ما سهیم شوند.

آیا غذاهای انسان برای سگ ها بی خطر است؟

سیستم گوارش یک سگ متفاوت از انسان تنظیم شده است، بنابراین معمولا ایده خوبی نیست که بدون آنکه ابتدا درست تحقیق کنید، به سگ بیش از حد غذای انسانی بدهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غذاهای انسانی می‌تواند پر از چربی و سرشار از مواد مغذی و ادویه باشد که هضم کردن آنها را برای دوستان کوچکمان دشوار می‌کند.

خوردن بیش از حد غذای انسان می‌تواند منجر به اسهال، استفراغ یا حتی نتایج جدی تر شود. غذاهایی که برای سگ‌ ها خوب نیستند، نظیر شکلات و پیاز، باید همیشه از دسترس آنها دور نگه داشته شوند تا سیستم سالمی داشته باشند. جدای از مسمویت، مصرف بیش از اندازه غذای انسان می‌تواند منجر به مشکلات رفتاری، افزایش وزن و چاقی شود.

سگ‌ ها کدام غذاهای انسانی را می‌توانند بخورند؟

در اینجا برخی از غذاهای بی خطر انسان که سگ ها می‌ توانند در وعده های کوچک بدون اینکه آسیب ببینند بخورند آورده شده است:

هویج: هویج به تقویت سلامت دندان های سگ کمک می‌کند. هویج که سرشار از ویتامین A است برای سیستم ایمنی بدن و پوست مفید است و می‌تواند برای زمانی که می‌خواهید به سگتان تنقلات انسانی بدهید گزینه مناسبی باشد.

سیب: سیب برای سگ عالی است، زیرا ویتامین و فیبر زیادی دارد.

برنج سفید: برنج سفید پخته شده بدون چاشنی، انتخاب عالی دیگری برای سگ هاست. سگ ها به راحتی می‌توانند این غذا را هضم کنند. اما برنج سفید برای سگ های مبتلا به دیابت چندان گزینه مناسبی نیست، زیرا می‌تواند باعث افزایش سطح قند خون شود.

ماهی: ماهی ها ازجمله ماهی آزاد و تن غنی از امگا-۳ هستند و گزینه ای عالی برای سگ محسوب می‌شوند. قبل از سرو باید ماهی را کاملا بپزید، زیرا ماهی نپخته می‌تواند حاوی انگل باشد.

کره بادام زمینی: کره بادام زمینی بدون نمک و شکر، انتخاب مناسب دیگری برای سگ هاست. کره بادام زمینی با ویتامین ها و پروتئینی که دارد مورد علاقه هر سگی است. اما بهتر است مواد تشکیل دهنده آن را به طور کامل بررسی کنید، زیرا زایلیتول که گاهی در کره بادام زمینی وجود دارد می‌تواند برای سگ‌ ها سمی باشد.

هندوانه: هندوانه یک راه عالی برای خنک شدن در روزهای گرم تابستان است و می‌تواند میوه‌ ای سرگرم کننده و جویدنی برای سگ ها باشد. به یاد داشته باشید که قبل از آنکه آن را به سگ خود بدهید، دانه هایش را به کل جدا کنید، زیرا دانه هندوانه می‌تواند باعث انسداد روده های سگ شود. هندوانه می‌تواند به سگ آبرسانی کند و حاوی ویتامین های زیادی است.

منبع: روزیاتو

تماشاخانه ببینید| مقاومت باورنکردنی شورلت «تاهو» در مقابل اسقاط شدن ببینید| اتفاق عجیب در جنگ اوکراین: موشک روسی برگشت و لانچر خود را منهدم ورد فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کره بادام زمینی غذای انسان برای سگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی «خمه» الیگودرز حین کنترل خودروهای عبوری در محور اصفهان - الیگودرز به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۵ تن خوراک ماهی قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی لرستان، گفت: دراین‌رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

کد خبر 6090920

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی 
  • خلاصه بازی آلومینیوم و پرسپولیس؛ بدون شک بهترین بازی سال‌های اخیر ایران + ویدئو
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟