Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین تقوی گفت: از این تعداد شهرک گلخانه‌ای فعال تعداد ۷ شهرک در سطحی بیش از ۱۲۵ هکتار با تولید ۳۱ هزار و ۴۵۰ تن و اشتغال ۱۰۰۶ نفر شامل شهرک‌گلخانه‌ای بوعلی، فرسفج، پردیس اسدآباد، دمق رزن، حرم آباد ملایر، برزول نهاوند و عمان درگزین به صورت دولتی و یک واحد شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای در کوریجان در سطحی معادل ۲۶ هکتار با تولید ۶۲۵۰ تن و اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت خصوصی دارای فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سطح کل شهرک‌های گلخانه‌ای استان همدان را بیش از ۸۴۳ هکتار بر شمرد و گفت:از این میزان سطح بیش از ۷۰۹ هکتار دولتی و ملی و ۱۳۴ هکتار خصوصی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان همچنین با اشاره به ۴ شهرک گلخانه‌ای در دست اقدام در استان همدان در سطحی معادل ۱۰۹ هکتار با تولید ۲۷ هزار و ۱۲۵ تن و اشتغال ۲۴۰ نفر گفت: اکنون در رابطه با شهرک‌های جانمایی شده نیز ۴۵۶ هکتار شهرک گلخانه‌ای با تولید ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ تن و اشتغال ۳۳۴۴ نفر شامل شهرک‌های گلخانه‌ای فرسفج، تویسرکان، یمان دشت ملایر، کرفس درگزین، جورقان همدان و کله‌سر فامنین در سطح استان در دست مطالعه هستند.

تقوی گفت: تاکنون از تعداد ۲۳۷ قطعه واگذار شده در شهرک‌های گلخانه‌ای ۲۳۴ قطعه به بهره برداری رسیده و مابقی در شهرک گلخانه‌ای عمان و علمدار در حال ساخت بوده و در ۲۴ قطعه نیز هیچ گونه ساختی انجام نشده است.

او تعداد قطعات واگذار نشده در شهرک‌های گلخانه‌ای را نیز ۷۰ قطعه دانست و گفت: از این تعداد ۱۶ قطعه در شهرک‌گلخانه‌ای بوعلی، هشت قطعه در برزول،۴۴ قطعه گنبد ملایر و دو قطعه نیز در انبار سورت و بسته بندی حرم آباد و فرسفج قرار واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گلخانه شهرک های گلخانه ای شهرک گلخانه ای تن و اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند

ارسلان مالکی طراحی و ساخت شهرک‌های مسکونی دولتی را یکی از ابتکارات سازمان متبوعش در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: با هدف طراحی، کنترل و تسریع در تصویب طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی، شورای عالی شهرسازی و معماری ضمن اصلاح دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی، مسوولیت تشکیل کمیته‌ای برای بررسی و تصویب طرح‌های آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک‌های مسکونی دولتی را به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار کرده است که در همین راستا همه طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی باید به تصویب این کمیته برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی هدف از تشکیل دبیرخانه مذکور را ایجاد شهرک‌هایی با رعایت الگوی معماری اسلامی، ایرانی و الزامات شورای عالی مسکن و با طرح‌هایی فاخر از اهداف مدنظر در دبیرخانه شهرک‌های مسکونی دولتی عنوان کرد.

مالکی اضافه‌کرد: در هفته جاری آخرین وضعیت تصویب طرح‌های مکان‌یابی در سطح استانی و ملی در اداره‌های کل راه و شهرسازی استان‌های مرکزی، گیلان و لرستان مورد بررسی قرار گرفت تا در نخستین جلسه کارگروه امور زیربنایی این استان‌ها در سال جاری مصوبات لازم اخذ شود.

وی ادامه‌داد: طراحی و اجرای این شهرک‌ها با ساخت واحدهای حیاط‌دار و فاخر، کمک بسیار موثری به تامین زمین و اجرای قانون جهش تولید مسکن کرده و با استقبال زیاد متقاضیان مواجه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید