Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:01:15 GMT

شبکه اجتماعی «سامانه» سام hse رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۰۳۳۲

شبکه اجتماعی «سامانه» سام hse رونمایی شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم روز شنبه در حاشیه دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه ارومیه افزود: به‌عنوان دفتر مشاوره و سلامت، قطعا ضعف‌هایی داریم و هر چند متولی بیماری نیستیم ولی تمرکز ما بر بیماری زدایی و درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم نعیمی اظهار کرد: رویکرد جدید ما تغییر سیاست‌گذاری‌ها و آیین‌نامه‌ها برای ارتقای سلامت جسمانی و روانی، اجتماعی و معنوی است.

وی گفت: به دنبال جهت‌دهی به فعالیت‌های دانشگاه‌ها در بحث hse و محیط زیست هستیم و در این خصوص هدف اصلی ما حرکت از رویکرد انفعالی به سمت رویکرد فعال‌تر و ارائه آموزش‌های لازم برای حفظ سلامت هستیم.

وی اضافه کرد: در این خصوص و برای پررنگ تر شدن حضور دانشجویان در این زمینه نیازمند ایجاد بستری برای فعالیت این قشر هستیم که سامانه سام hse برنامه ریزی و راه‌اندازی شد و با رونمایی از آن فرهنگ hse گسترش یابد.

نعیمی ادامه داد: اولین جشنواره ملی سلامت نیز امسال طراحی و در حال اجراست که اختتامیه آن روز ۱۴ آذر و با حضور مقام عالی وزارت و قبل از روز دانشجو برگزار خواهد شد تا گفتمان سلامت بیش از پیش وارد حوزه دانشگاه شود.

رییس دانشگاه ارومیه هم در خصوص این گردهمایی افزود: دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با حضور مسئولین وزارت علوم و روسای دانشگاهی سراسر کشور به مدت دو روز در دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود.

احمد علیجانپور گفت: در طی این دو روز قرار است، ۶ کمیسیون تخصصی «بررسی آئین نامه سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه‌ها»، «HSE»، «ایدز»، «تغذیه»، «بیماری‌های شایع جوانان» و «چالش‌های درمان در دانشگاه‌ها» نیز برگزار شود.

وب اظهارکرد: بررسی و بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مربوط به بهداشت، سلامت جسمی و روحی و درمان دانشجوها از مهمترین برنامه‌های این گردهمایی است.

HSE مخفف حرف اول کلمات Health به معنی بهداشت، Safety به معنی ایمنی و Environment به معنی محیط است که متولی و عهده دار تمامی مسایل مربوط به بهداشت کار، صنعتی و محیط، ایمنی و آتش نشانی و محیط زیست است.

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه در حال برگزاری است.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری احمد علیجانپور شبکه اجتماعی مجازی مراسم رونمایی دانشگاه ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری شبکه اجتماعی مجازی وزارت علوم تحقیقات و فناوری شبکه اجتماعی مجازی مراسم رونمایی دانشگاه ارومیه دانشگاه ارومیه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرشیدی افزود: مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به سمت درمان مشکلات اجتماعی پیش می‌رویم با مشارکت‌های مردمی، سعی کردیم که ارتباطجامعه با روانشناسان را تقویت کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: طی سال گذشته غربالگری سلامت روان با ۸ شاخص برای غربالگری اختلالات اضطرابی و خلقی اجرا شده و ۱۲ و ۶ دهم درصد باید تکمیل شود که تاکنون به ۸ و ۴ دهم درصد رسیده است. به گفته مسئولان بیمه سلامت ۶ خدمت از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفته­ و این پوشش دهی در حال افزایش است. مصلحی از فعالیت سه هزار و ۳۰۰ روانشناس در شبکه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: خدمات سلامت روان به صورت رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت در سراسر کشور ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم