Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ هدیه تهرانی ستاره دهه ۷۰-۸۰ و بازیگر گزیده‌کار دهه ۹۰ سینمای ایران که این روزها با  فیلم «بی‌ همه چیز» محسن قرایی روی پرده سینما حضور دارد در ۴ تیر ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. چهره و شخصیت کاریزماتیک، وقار و نگاه یخ‌زده و احساسی عمیق از مشخص‌های بازیگر بی‌حاشیه و کاربلدی ست که در همان آغاز و در اولین فیلم‌ها از او یک ستاره در همه ابعاد ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویر زنی مستقل و قدرتمند در ابعاد کامل یک زن مدرن امروزی.  

تهرانی بازیگری را درسینما با «سلطان» مسعود کیمیایی در سال ۷۵ آغاز کرد و پس از آن «قرمز» و «شوکران» نقطه شروعی بود تا او به ستاره دهه۷۰ و ۸۰ سینما تبدیل شود. هدیه تهرانی دو سیمرغ بلورین برای‌ فیلم‌های قرمز و چهارشنبه‌سوری در کارنامه دارد. همچنین جایزه جشنواره مانهایم، پیونگ یانگ و بوسان از جمله جوایز جشنواره بین‌المللی او هستند. هدیه تهرانی تجربه کار با کارگردانان مهمی مانند ناصر تقوایی، ‌ اصغر فرهادی و بهمن فرمان آرا را نیز در کارنامه دارد.

در ادامه برش‌هایی از نقش‌آآفرینی‌ها او را در سینمای ایران ببینید.

منبع: سینما تیکت

کد خبر 685831 برچسب‌ها هدیه تهرانی کارگردانان سینمای ایران بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هدیه تهرانی کارگردانان سینمای ایران بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران سینمای ایران هدیه تهرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ این فیلمساز تحسین شده قصد داشت فیلم بعدی خود را به نام «انزو» با نویسندگی مشترک «رابین کامپیلو» در اواخر امسال فیلمبرداری کند.

«ایزابل د لا پاتلیر» نماینده کانته، به رسانه‌های فرانسوی اعلام کرد که این فیلمساز در پاریس و بر اثر بیماری درگذشت."

«کلاس درس» یک فیلم مستند-درام بر اساس کتابی نیمه خود زندگینامه از «فرانسوا بگودو» است که داستان آن درباره معلمی در محله‌ای در پاریس است و در آن بازیگرانی عمدتاً غیرحرفه‌ای بازی کرده‌اند.

به گزارش اسکرین، آخرین فیلم این کارگردان «آرتور رمبو» بود، درباره نویسنده‌ای که به خاطر محتوای رسانه‌های اجتماعی تحریک‌آمیزش به دردسر می افتد. این فیلم در جشنواره تورنتو ۲۰۲۱ نمایش داده شد. او همچنین فیلم «فاکس‌فایر: اعترافات یک دختر تبهکار» که در تورنتو ۲۰۱۲ رونمایی شد و فیلم «بازگشت به ایتاکا» که در سال ۲۰۱۴ در جشنواره ونیز انتخاب شد.

مرگ «لوران کانته» شوک بزرگی برای صنعت فیلم فرانسه است و با ادای احترام سینماگران همراه شده است. «ژیل ژاکوب» رئیس پیشین جشنواره فیلم کن، در پستی در X (توئیتر)، کانته را «فیلمساز خوب و با احتیاط و سرشار از انسانیت توصیف کرد که از برنده شدن نخل طلای خود اشباع نشد.

کد خبر 847192 منبع: ایسنا برچسب‌ها سینمای جهان کارگردانان سینمای جهان خبر مهم

دیگر خبرها

  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران