Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید یوسف پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این دو قلاده توله سیاهگوش اوراسیاسی (لینکس) چهارشنبه گذشته در در مناطق طبیعی شهرستان داران به محیط زیست تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ای دوستدار حیات وحش و محیط زیست این دو توله سیاهگوش را تحویل محیط‌زیست دادند، افزود: طبق گفته آنان فردی قصد داشته این دو توله سیاهگوش را تحت عنوان توله گرگ بفروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: از این دو قلاده یکی ماده و دیگری نر است که هنگام تحویل از نظر جسمی شرایط خوبی نداشتند و وزن پایینی داشتند و اکنون تحت درمان قرار گرفته‌اند.

یوسف پور با بیان اینکه متخلف تاکنون شناسایی نشده است، ابراز داشت: پیگیری‌ها برای شناسایی فرد متخلف ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت گونه سیاهگوش اوراسیایی در کشورمان شرایط مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: این گونه در ترکیه و آذربایجان پراکنش دارد و در استان اصفهان این دومین بار است که سیاهگوش اوراسیایی مشاهده می‌شود، پیش تر نیز لاشه یک قلاده در فریدونشهر مشاهده شده بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه گونه سیاهگوش (لینکس) در نواحی کوهستانی پراکنش دارد، گفت: این گونه گربه‌سان تاکنون در غرب استان مشاهده شده اما ممکن است در سمیرم نیز وجود داشته باشد، فریدونشهر و مناطق همجوار استان اصفهان با چهارمحال و بختیاری در کوه‌های گ شیدا و پشت کوه موگویی نیز زیستگاه این گونه است.

وی خاطرنشان کرد: از هشت گربه سان موجود در کشور، همه در اصفهان رکورد و ثبت شده است.

کد خبر 5522980

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل حفاظت از محیط زیست اصفهان گونه های در حال انقراض گربه سیاه گوش اصفهان بوشهر سازمان تبلیغات اسلامی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه خراسان رضوی اردبیل آمار کرونا هفته قوه قضاییه قوه قضاییه سنندج سفر استانی مشهد بیرجند توله سیاهگوش استان اصفهان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از حیات وحش، رسالت همه ایرانی‌ها

به گزارش همشهری آنلاین، نخستین خبر مربوط به گردشگرانی است که در جنگل با یک گربه وحشی در تله شکارچیان مواجه می‌شوند و به جای آنکه بی‌تفاوت از کنار تله عبور کنند، با همکاری هم و کاملا با دقت برای نجات آن گربه وحشی تلاش می‌کنند که درنهایت نیز این حیوان به دامان طبیعت بازمی‌گردد.

اما خبر بعدیمان مربوط به یک بهله سارگپه است که چندوقت پیش توسط یکی از دوستداران حیات وحش و به‌علت مصدومیت به اداره حفاظت محیط‌زیست مانه و سملقان تحویل داده شده بود تا تحت درمان قرار گیرد. این بهله، پس از تیمار و بازیافتن سلامتی کامل، روز گذشته درطبیعت رهاسازی شد تا به زیستگاه خود برگردد.

خوب است بدانید سارگپه‌ها، پرنده‌هایی شکاری از راسته شاهین سانان هستند که در تیره قوشیان قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: لطفا طبیعت را جارو نکنید! با مهمانان‌های جدید تهران مهربان باشید کد خبر 850194 برچسب‌ها نیکوکاری محیط زیست جنگل محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • مشاهده خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در اقلید + ویدئو
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در اقلید +فیلم
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید
  • حفاظت از حیات وحش، رسالت همه ایرانی‌ها
  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست