Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد آذرین فر گفت: چادرملو در سال‌های اخیر، با در اختیار داشتن زنجیره کامل فولاد از معدن تا تولید شمش، عملکردی مطلوب در این صنعت استراتژیک داشته است.

او می گوید: واحد فولادسازی این شرکت در سال ۱۴۰۰ توانست بیش از ظرفیت اسمی و به میزان یک میلیون و ۵۴ هزار تن فولاد تولید کند. علاوه بر این، در سال گذشته یک میلیون و ۳۶۴ هزار تن آهن اسفنجی، ۳ میلیون و ۸۰۹ هزار تن گندله و ۱۲ میلیون و ۱۸۶ هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن نیز تولید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون مالی و سرمایه انسانی چادرملو گفت: اگرچه چادرملو در کنار خط لوله گاز سراسری کشور قرار دارد و برق مورد نیاز واحد‌های معدنی و صنعتی شرکت نیز از سوی نیروگاه‌ها اختصاصی شرکت تامین می‌شود، اما قطعی گاز در فصل زمستان سبب از دست دادن ۱۵۰ هزار تن فولاد در این واحد صنعتی شد.

به گفته او طرح اصلاح و آزادسازی نرخ انرژی، که از اواخر سال گذشته برای صنایع کشور اِعمال شده است موجب افزایش هزینه‌ها گردید و تبعاتی برای شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به همراه داشت.

معاون مالی و سرمایه انسانی چادرملو گفت: در سال ۱۳۹۹ سهم هزینه‌های انرژی از کل بهای تمام‌شده درآمد‌های عملیاتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برابر با ۳ و ۶ دهم درصد بوده، اما در سال ۱۴۰۰، با افزایش نرخ حامل‌های انرژی، سهم هزینه‌های انرژی از کل هزینه‌های تولید به حدود ۱۰ درصد افزایش یافت که تاثیرات این افزایش هزینه‌ها در بهای تمام‌شده محصولات شرکت معدنی و صنعتی چادرملو کاملاً مشهود است.

او می گوید: این شرکت علاوه بر اینکه آزادسازی و اصلاح نرخ حامل‌های انرژی نیز، با اثرگذاری بر بهای تمام‌شده کالای ساخته‌شده، توان رقابت‌پذیری محصولات فولادی را در بازار‌های بین‌المللی کاهش داده است.

به گفته او در این سال، بهای تمام‌شده درآمد‌های عملیاتی چادرملو ۱۸۰ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشدی ۹۰ درصدی داشته است.

معاون مالی و سرمایه انسانی چادرملو گفت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، با توجه به نقش اثرگذار خود در صنعت فولاد، همواره به دنبال بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت فولاد بوده است.

 آذرین فر گفت: به همین منظور برنامه‌هایی برای کاهش مصرف آب در واحد‌های تولید اجرا شد و هم‌اکنون در واحد فولادسازی شرکت، به ازای هر تن فولاد، کمتر از یک متر مکعب آب مصرف می‌شود، در واقع شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، با وجود سرمایه گذاری برای شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به مجتمع صنعتی خود در اردکان یزد لیکن با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین (روش هات‌شارژ) و بازگرداندن آب مصرفی به چرخه تولید، توانسته است آب مصرفی در صنعت خود را به حداقل برساند.

او گفت: در زمینه رفع چالش‌های موجود در تامین برق نیز این شرکت، با احداث یک نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ده مگاوات در اردکان یزد، تلاش کرد علاوه بر تامین برق مورد نیاز خود که حدود ۱۸۰ مگاوات است مازاد آنرا در اختیار شبکه سراسرس برق قرار دهد، ولی متاسفانه همچنان مشمول برنامه زمانبندی قطع برق شده است.

به گفته او با توجه اجرای طرح‌هایی مبتنی بر افزایش ظرفیت تولید که در دستور کار چادرملو است، برای ساخت ۲ واحد نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی، یک نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی و ۲ نیروگاه دیگر ۱۰ مگاواتی برنامه ریزی کرده ایم که مجموع تولید برق نیروگاه‌های این شرکت به یک هزار و ۷۱۲ مگاوات خواهد رسید.

 آذرین فر گفت:در مجموع، سیاست‌گذاری شرکت معدنی و صنعتی چادرملو همواره مبتنی بر خلق ارزش و رفع مشکلات و چالش‌های صنعت، خصوصا در حوزه انرژی بوده است و چنانچه برنامه‌ریزی‌ها برای محدودیت‌های انرژی صنایع طبق طرح از پیش تعیین‌شده باشد، می‌توان بخشی از خسارت‌های ناشی از قطع ناگهانی آن‌ها را به حداقل رساند،

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت چادرملو کنسانتره سنگ آهن واحد صنعتی و معدنی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بهای تمام شده هزینه ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: دو خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت، در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی مهدی‌پور _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: دو خوشه پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری (تأمین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت در استان ایجاد شد، با ایجاد این دو خوشه صنعتی دو قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش‌گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارش‌ها در استان از مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها است، همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان باید جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری است که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثرگذار است و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد است، ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

کد خبر 748739

دیگر خبرها

  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد