Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه دیدارهای رییس سازمان برنامه و بودجه با مراجع عظام تقلید روز گذشته سید مسعود میرکاظمی با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار با بیان اینکه از تلاش های دولت برای حل مشکلات مردم حمایت می کند،گفت:تورم و گرانی یکی از مشکلاتی است که دولت باید برای آن برنامه علمی ‌ منطقی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان با اشاره به ظرفیت ها خدادادی کشور و وجود مردمی نجیب، افزود: با وجود ظرفیت های و امکانات کشور سزاوار نیست مردم برای تامین معیشت خود در مضیقه باشند.

آیت الله جوادی آملی بر بکارگیری انسان ها درستکار و متخصص در مناسب دولتی تاکید و تصریح کرد: وجود مفاسد اقتصادی به اعتماد مردم و نظام آسیب وارد می کند.

ایشان در پایان با بیام اینکه به بهبود شرایطی حل مشکلات مردم توسط دولت امیدوار است، گفت: دولت باید در حل مشکلات مردم مصمم و قوی باشد.

* تورم را کنترل خواهیم کرد
سید مسعود میرکاظمی هم در این دیدار از برنامه دولت برای مهار تورم خبر داد و گفت: سه عامل بدهی‌های تلنبار شده گذشته، رشد قیمت های جهانی و برخی تصمیمات اقتصادی که بر اساس تکلیف قانونی انجام شده از علل رشد تورم است.

وی افزود: دولت سیزدهم زمانی روی کار آمده که نه خزانه خالی بلکه خزانه ای مقروض و منفی را تحویل گرفت.

معاون رییس جمهور ادامه داد: 60 هزار میلیارد تومان در خزانه بدون تخصیص مانده بود، 535 هزار میلیارد تومان تعهد خرید اوراق ایجاد شده و 54 هزار میلیارد تومان هم تنها در چهار ماه پایانی دولت قبل از بانک مرکزی استقراض شده بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به رشد هشت برابری نقدینگی در هشت سال گذشته، گفت: یکی از ریشه های تورم چاپ پول و استقراض از بانک مرکزی است در حالیکه این موضوع خط قرمز ما است و دولت سیزدهم کشور را هشت ماه بدون ریالی استقراض از بانک مرکزی اداره کرد.

میرکاظمی اضافه کرد: بر اساس قانون دولت مکلف به عادلانه کردن یارانه کالاهای اساسی بود، چون در عمل چیزی در قانون به نام ارز 4200 تومانی وجود نداشت.

وی با اشاره به ادامه حمایت های ریالی یا کالایی از مردم برای جبران هزینه ها، گفت: کشورهایی که سال ها با تورم حدود صفر مواجه بودند با رشد شدید قیمت های جهانی با تورم تا 20 درصد دست و پنجه نرم می کنند، چون قیمت مواد غذایی و انرژی رشد چند برابری داشته است.

معاون رییس جمهور ادامه داد: در زمان تحویل دولت ذخایر کالاهای اساسی از حد مجاز بسیار پایین تر آمده بود ولی در حال حاضر وضعیت ذخایر راهبردی کشور مناسب است.

وی با بیان اینکه سال گذشته با تمام محدودیت های مالی و بدهی های گذشته بودجه عمرانی به 180 هزار میلیارد تومان رسید، تاکید کرد: برنامه دولت تقویت تولید و افزایش صادرات است کما اینکه در سه ماه ابتدایی سال تراز تجاری کشور مثبت و صادرات افزایش خوبی داشته است.

رییس سازمان برنامه با بیان اینکه دولت برای کنترل تورم برنامه ریزی کرده است،گفت: انضباط بودجه، کاهش هزینه های غیر ضرور و کنترل اضافه برداشت ها بانک ها با جدیت دنبال خواهد شد.

میرکاظمی ادامه داد: امروز دیگر شاهد مرگ روزانه تا 700 نفر از مردم در اثر کرونا نیستیم، حتی منابع برای تزریق دوز چهارم واکسن هک تامین شده است.

وی در پایان از بهبود وضعیت اقتصاد و کنترل تورم خبرداد و افزود: با کنترل تورم، راه افتادن طرح های عمرانی، فعال شدن بخش خصوصی در تولید با اهرم کردن منابع دولتی، شاهد رشد بهتر اقتصادی خواهیم بود کما اینکه سال گذشته هم رشد اقتصادی از میانگین در حد صفر هشت ساله به بیش از 4 درصد رسید.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران از استان‌های محروم کشور است

سپهر خلجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره دیدار اخیر رئیس جمهور با بخشی از مردم تهران، اظهار کرد: استان تهران یکی از استان‌های محروم است به رغم اینکه تهران پایتخت است و این تصور وجود دارد که دارای امکانات است، اما به واقع یکی از استان‌های محروم کشور همین استان تهران است.

وی‌افزود: یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است. باید در نگاه متوازن که دولت دارد، استان تهران مورد توجه قرار گیرد. با این نگاه برنامه‌ریزی صورت گرفت که در کنار سفر‌های استانی رئیسی جمهور، باید به استان تهران هم توجه شود، ولی، چون تهران بزرگ است باید منطقه به منطقه این سفر انجام شود و برای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است