Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استاندار اصفهان، راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر گلپایگان و زمین‌های معوض منطقه کوچری بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _شنبه چهارم تیرماه ۱۴۰۱_ نشستی در معاونت عمرانی استانداری اصفهان برای بررسی برخی از مشکلات شهرستان گلپایگان ازجمله فاضلاب مسکن مهر و زمین‌های معوض روستای کوچری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان در این جلسه اظهار کرد: جانمایی فاضلاب مسکن مهر انجام و شبکه آن اجرایی شده و اکنون فقط نصب پکیج‌ها انجام نشده است. برای بهره‌برداری از این پکیج‌ها، شهرداری نمی‌تواند ورود کند و لازم است آبفا این اقدام را انجام دهد.

وی تصریح کرد: قرار بود شهرداری فقط پساب را خریداری کند و هزینه نصب پکیج‌ها را بپردازد؛ همچنین برای تخصیص زمین این پروژه آبفا باید ورود کند تا راه‌وشهرسازی این زمین را به‌طوررایگان تخصیص دهد.

آبفا نمی‌تواند هزینه‌های بهره‌برداری را متحمل شود

امیرحسین حکمتیان، معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان در ادامه گفت: ورود شهرداری به این پروژه باید از مرحله صفر تا صد بوده و در نهایت پساب را رایگان دریافت کند. آبفا نمی‌تواند هزینه‌های بهره‌برداری را متحمل شود و پساب را رایگان در اختیار شهرداری قرار دهد. قانون‌گذار در این راستا همه مراحل اجرا و بهره‌برداری را بر عهده شهرداری‌ها گذاشته است.

وی تصریح کرد: این پکیج فقط جمعیت فعلی را پوشش داده و برای جمعیت ۲۵ هزار نفری که در افق این منطقه دیده شده پاسخگو نیست.

گلپایگان شبکه فاضلاب و تصفیه خانه ندارد

به گفته حکمتیان، شهر گلپایگان شبکه فاضلاب و تصفیه خانه ندارد. اگر بخواهیم برنامه‌ریزی برای آینده این منطقه داشته باشیم فاضلاب گلپایگان باید راه‌اندازی شود که بیش از هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

گفتنی است جمعیت مسکن گلپایگان مهر اکنون حدود شش هزار نفر است که در حال حاضر ۱۲ لیتر بر ثانیه فاضلاب تولید خواهد کرد. حداقل مساحت مورد نیاز برای پکیج تصفیه فاضلاب ۳۵۰۰ متر مربع است و برای اجرای این پکیج سازمان محیط زیست باید مجوز صادر کند.

به گفته مسئولان آبفا ۳۹ میلیاردتومان برای اجرای واحدهای فرایندی پکیج و ۱۰ میلیارد تومان برای واحدهای سازه‌ای هزینه برآورد شده و در مجموع حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از این پروژه لازم است.

در ادامه امیر زاغیان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مسئله اجرا و بهره‌برداری از شبکه فاضلاب مسکن ملی نیز در آینده با مشکل مواجه خواهد شد و لازم است برنامه‌ریزی برای انتخاب بهره‌بردار از این فاضلاب انجام شود.

اختصاص اعتبارات سفر استاندار به گلپایگان

در پایان این نشست، مهران زینلیان، معاون عمرانی استاندار اصفهان اظهار کرد: این پروژه باید در سریع‌ترین زمان اجرایی شود. زمین این منطقه توسط راه و شهرسازی اختصاص یافته و شهرداری باید به عنوان بهره‌بردار، پروژه را در آن اجرایی کند.

وی تصریح کرد: شهرداری به پساب این منطقه نیاز دارد تا بتواند از آن برای آبیاری فضای سبز و تزریق آبخوان‌ها بهره ببرد. برای تأمین هزینه‌های اجرای این طرح نیز از اعتبارات سفر استاندار به گلپایگان استفاده خواهد شد.

معاون استاندار اصفهان در پایان این جلسه به خبرنگار ایمنا گفت: در این جلسه درخصوص مشکل تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر گلپایگان بررسی انجام شد. با توجه به سنگی بودن زمین مسکن مهر گلپایگان، فاضلاب این منطقه به شهر وارد می‌شد بنابراین راه‌اندازی تصفیه‌خانه برای این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز قرار شد اداره‌کل راه و شهرسازی زمین این تصفیه‌خانه را در اختیار آبفا و آبفا آن را در اختیار شهرداری قرار دهد تا شهرداری تصفیه‌خانه را در آن اجرا کرده و از پساب آن نیز استفاده کند.

زینلیان افزود: همچنین مسئله معوض زمین‌های روستای کوچری نیز بررسی شد اهالی روستا درخواست تخصیص زمین جدید دارند. اختلافی درخصوص تأمین خدمات این زمین‌ها وجود داشت که راهکارهایی برای آن ارائه شد. براین اساس لازم است ابتدا شرکت آب منطقه‌ای تهران اقدامات لازم را انجام داده و در غیر اینصورت زمین‌هایی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و این نهاد با فروش آن زمین‌ها خدمات مورد نیاز را به مردم منطقه ارائه دهد.

کد خبر 584003

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مسکن مهر مسکن مهر گلپایگان مسکن مهر فولادشهر وام مسکن مهر تحویل مسکن مهر تکمیل واحدهای مسکن مهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مسکن مهر گلپایگان فاضلاب مسکن مهر بهره برداری راه اندازی تصفیه خانه زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده ظهر شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های اجرای شبکه‌های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب با اشاره به عقب ماندگی خدمات فاضلاب در استان دلیل اصلی این مهم را عدم تأمین اعتبارات کافی برای انجام طرح‌های فاضلاب بیان کرد و گفت: رشد جمعیت در جهان عموماً و به خصوص در جهان سوم و محدودیت محیط و زمین برای زندگی، انسان‌ها را وادار کرده است که از طبیعت و هر آنچه در آن وجود دارد با دقت و احتیاط کامل استفاده کنند اما استفاده بی رویه از خوان گسترده طبیعت در طول سالیان متمادی، محیط زیست را با مشکل احیا مجدد روبرو ساخته و بسیاری از نعمت‌های موجود را با خطر نابودی مواجه کرده است.

وی افزود: ورود فاضلاب‌های خام انسانی از طریق چاه‌های جاذب به سفره آب‌های زیرزمینی و نیز از کانالهای روباز و سرپوشیده به آب‌های سطحی و در نهایت تخلیه به دریا و دریاچه‌ها، موجب آلوده شدن این منابع گشته و بشر را با خطر کمبود آب آشامیدنی سالم و نابودی اکوسیستم دریایی و سرانجام تخریب محیط زیست انسانی و طبیعی مواجه ساخته است.

مدیر عامل آبفا مازندران دفع غیر بهداشتی فاضلاب را علاوه بر آلودگی منابع آب، ایجاد مناظر ناخوشایند زیست محیطی و جلب حشرات ناقل موجب شیوع بیماری‌های متعدد گوارشی و سایر بیماری‌های میکروبی و انگلی خطرناک دانست.

برارزاده با اشاره به تصفیه فاضلاب از نقطه نظر اقتصادی که باعث کاهش هزینه‌های درمانی و هزینه‌های بهسازی محیط زیست خواهد شد، گفت: از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب‌ها نیز می‌توان در زمینه‌های مختلف از جمله آبیاری فضای سبز، کشاورزی و تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی بهره برد در همین راستا به دلیل کمبود نزولات جوی در کشور، استفاده از پساب برای کشاورزی می‌تواند قسمتی از نیاز آبی استان را جبران کند.

وی تصریح کرد: قرارگیری بخش عمده سرزمینی استان مازندران در نوار ساحلی بزرگترین دریاچه دنیا، اهمیت و لزوم ساماندهی فاضلاب را دوچندان کرده در همین راستا ۱۸ پروژه فاضلاب در شهرهای استان مازندران و سه پروژه جمع آوری شبکه فاضلاب در روستاهای استان در دست اجراست که پس از بهره برداری ضمن حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی و نیز حفظ سلامت جامعه می‌توان از پساب حاصله بیشترین بهره را داشت.

کد خبر 6089866

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین