Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:18:08 GMT

مجوز ۲۶ موسسه و خانه قرآنی در بروجرد صادر شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۰۹۷۱

مجوز ۲۶ موسسه و خانه قرآنی در بروجرد صادر شد

"حجت الاسلام سید نصرت اله موسوی " روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این شهرستان بیش از ۳۰ موسسه و خانه قرآنی فعالیت می کنند، که دارای حدود ۱۰ هزار عضو هستند.

وی افزود: با تشکیل بانک اطلاعاتی مشخصات ۲۶۷ مسجد این شهرستان ثبت و مجوز فعالیت ۱۶ کانون تبلیغاتی صادر شده است.

وی بیان کرد: اعزام ۱۲۰ مبلغ  دینی به نقاط مختلف این شهرستان، استقرار ۱۰ روحانی تحت عنوان امام روستا و ۶ روحانی با عنوان امام محله از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه و ترویج علوم دینی و قرآنی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 رییس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد اضافه کرد: ۷۵۰ هیات مذهبی فعال در این شهرستان وجود دارد که ۳۰۶ هیات آن شناسنامه دار شده اند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۲۰ مداح در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: از این تعداد تاکنون ۸۱۲ نفر با شرکت در سه دوره آموزشی مدارک سطح یک، ۲ و سه مداحی را کسب کرده اند.
وی افزود: این تعداد مداح دارای شناسنامه بوده و در سامانه سازمان تبلیغات اسلامی ثبت شده هستند.
حجت الاسلام موسوی بیان کرد: شهرستان دارای ۳۰۰ مسجد، حسینه و ۱۷ امامزاده است که در ایام ماه محرم با برپایی مجالس عزاداری از حال و هوای خاصی برخوردار خواهد بود.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۶ کانون فرهنگی و تبلیغی در سطح شهر بروجرد فعال بوده که در راستای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی و جذب بیشتر جوانان به فعالیت‌های فرهنگی اقدام می کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم از هم اکنون اقدامات لازم برای ساماندهی هیات ها و مداحان و مساجد انجام شده و از جامعه مداحان انتظار این است که جهاد تبیین را براساس مسائل روز مورد توجه قرار دهند.

برچسب‌ها بروجرد لرستان سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد لرستان سازمان تبلیغات اسلامی بروجرد لرستان سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد

ایسنا/لرستان مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد.

نریمان سبحانی‌نیا امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به ایام شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، اظهار کرد: خصوصیات شهید مطهری باید برای همه معلمین الگو باشد. شهید مطهری انسانی دانشمند و فقیه بود و به مسائل فکری تسلط کامل داشت، لکن خصوصیت بسیار مهم ایشان این بود که هم تولید فکر می کرد و هم نشر فکر انجام می‌داد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه والای معلم در کلام معصومین، خاطرنشان کرد؛ پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند: «تمامی جنبندگان روی زمین و ماهیان دریا و هر موجود زنده‌ای در فضا و همه اهل آسمان و زمین برای معلمی که نیکی به مردم بیاموزد طلب آمرزش می‌کند.

سبحانی‌نیا اضافه کرد: رشد و توسعه هر جامعه به آموزش و پرورش بستگی دارد و در راس آن معلم قرار دارد و براساس سند تحول بنیادین باید همه امکانات برای معلم بسیج شود تا بتواند یک دانش‌آموز را در تراز جمهوری اسلامی تربیت کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که آموزش و پرورش به منزله قلب پیکره جامعه اسلامی است، باید در آن سرمایه‌گذاری مناسبی صورت پذیرد و هرگونه آسیب به آن موجب آسیب رساندن به سایر بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد به مهم‌ترین فعالیت‌های اداره آموزش و پرورش بروجرد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با تشکیل قرارگاه جهادی معلم علاوه بر کمک‌های مالی صورت گرفته به مدارس، شاهد حضور میدانی همکاران به منظور کمک در عملیات‌های عمرانی بودیم.

سبحانی‌نیا ،تجهیز پروژه خانه معلم شماره۲ و بهره‌برداری از آن در ایام نوروز، فعال سازی پروژه درمانگاه فرهنگیان شماره۲ و پیشرفت ۸۰درصدی آن، کسب رتبه نخست استانی در مجموع فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی، ۷ پروژه زمین چمن مصنوعی در مدارس و افتتاح ۴ مورد از آنها را از مهمترین فعالیت‌های این نهاد برشمرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس