Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزلری فارس از خرم‌آباد، محمد رزم ظهر امروز در نشست اعضای شورای قضائی لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان، ضمن گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهدای حادثه دلخراش هفتم تیر، اظهار کرد: خون پاک شهدای ارزشمند موجب استحکام پایه‌های نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از شهریور سال ۹۸، ۸۲ هزار و ۵۰۵ فقره پرونده موجودی در دادگستری لرستان داشتیم، ۹۰۲ هزار و ۹۱۵ پرونده طی دو سال گذشته تشکیل شده و ۹۳۸ هزار پرونده نیز طی این مدت مختومه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اجرای احکام ۳۰ هزار فقره تا قبل از شهریور ۹۸، افزود: ۱۵ هزار پرونده از این تعداد انجام شده و نیم دیگری از آن مانده است، ضمن اینکه پرونده‌های ورودی‌ از سال ۹۸ تاکنون مختومه شده است.

رزم با بیان اینکه در چارت تشکیلاتی دادگستری استان ۴۲۴ پست قضایی داریم، افزود: در حال حاضر ۲۴۸ قاضی در استان مشغول به کار هستند و ۱۷۶ نفر قاضی کم داریم، بنابراین ۴۱ درصد شعب ما بدون تصدی قاضی اداره می‌شوند.

وی به اضافه شدن ۲۵ شعبه قضایی طی دو سال گذشته به مجموعه دادگستری استان، تصریح کرد: همچنین ۹۳ پست قضایی طی این بازه زمانی در دادگستری لرستان ایجاد شده است.

رئیس شورای قضایی لرستان بیان داشت: هفت دادگاه بخش از شهریور سال ۹۸ تا کنون در استان تشکیل و ۵۳ نفر قاضی نیز جذب شده است.

رزم با اشاره به اجرای ۹۵ درصدی ابلاغ الکترونیکی در دادگستری سراسر استان، اظهار کرد: ۵ هزار و ۶۰۰ دادرسی الکترونیکی طی ۲ سال گذشته صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است، افزود: ۴ هزار و ۵۷۰ هکتار خلع ید طی دو سال گذشته داشتیم.

رئیس کل دادگستری لرستان، بازپرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش را مهمترین مشکل واحدهای تولیدی دانست و افزود: در حال پیگیری هستیم که سرمایه‌گذار جدیدی تحت عنوان زاگرس خودرو جانشین عظیم خودرو شود.

رزم، وضعیت گرانی، بیکاری و مشکلات اقتصادی در استان را نگران کننده عنوان و خاطرنشان کرد: این مسائل موجب شده جرائم در استان افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هفته قوه قضاییه رئیس کل دادگستری لرستان محمد رزم آخرین وضعیت عظیم خودرو دادگستری لرستان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به شکایات مردم، ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی بررسی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، عباس پوریانی؛ رئیس کل دادگستری مازندران گفت: این هفته ملاقات مردمی با حضور مسئولان قضایی برگزار شد و در جریان این دیدار به 53 مورد از تقاضای مراجعان که در موضوعات اعسار، اثبات مالکیت و خلع ید بود، پاسخ داده شد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در چارچوب قانون نسبت به رفع مسائل حقوقی و قضائی مردم بررسی‌های لازم انجام و دستور تعیین تکلیف به شعب مربوطه صادر شد.

وی تصریح کرد: برگزاری دیدارهای مردمی به دلیل اینکه موجب دسترسی سریع و راحت مردم به مسئولان قضایی، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود همواره مد نظر مسئولان قوه قضائیه بوده است.

پوریانی گفت: این دیدارها به مردم اطمینان می‌دهد که همواره گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان وجود دارد و مسئولان برای رفع مشکلات آنها خود وارد میدان می‌شوند و این موضوع افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود