Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: بیش از ۹۰۰ مورد احتمالی هپاتیت حاد در کودکان گزارش شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (جمعه) اعلام کرد: تاکنون ۳۳ کشور ۹۲۰ مورد احتمالی ابتلا به هپاتیت حاد را در کودکان گزارش کرده اند که این آمار نسبت به ۲۷۰ مورد گزارش شده تا ماه مه افزایش قابل توجهی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان اعلام کرد که منطقه اروپا نیمی از موارد احتمالی را گزارش کرده که ۲۶۷ مورد آن مربوط به انگلیس بوده است. همچنین یک سوم موارد احتمالی مربوط به ایالات متحده است.

مقامات بهداشتی سراسر جهان در حال بررسی افزایش موارد ابتلا به هپاتیت حاد با منشاء ناشناخته در کودکان هستند. شیوع این بیماری اولین بار در ماه آوریل در انگلیس گزارش شد و از آن زمان تاکنون ده ها کشور دیگر درگیر این بیماری شده‌اند.

بنابر اعلام مقامات بهداشتی ایالات متحده، عفونت با آدنوویروس، ویروس رایج دوران کودکی، فرضیه اصلی در بروز موارد ابتلا به این بیماری است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: ۴۵ کودک مبتلا به هپاتیت حاد به پیوند کبد نیاز پیدا کرده و ۱۸ مورد فوتی نیز گزارش شده که عمدتا در منطقه آمریکا بوده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سازمان جهانی بهداشت ، هپاتیت ، کودکان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت هپاتیت کودکان سازمان جهانی بهداشت هپاتیت حاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان

سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرد که در ماه جاری میلادی به ۸۱۲ هزار نفر در افغانستان خدمات بهداشتی و درمانی ضروری ارائه کرده است. 

سازمان جهانی بهداشت با انتشار گزارش ماه جاری میلادی(فروردین-اردیبهشت) بیان کرد: این خدمات در ۹۳۳ مرکز بهداشت مستقر در سراسر افغانستان ارائه شده است.

این گزارش ضمن تاکید بر تعهد این سازمان نسبت به رسیدگی به نابرابری جنسیتی در زمینه ارائه مراقبت های بهداشتی و درمانی، اعلام کرد که ۴۴ درصد این افراد را زنان تشکیل می‌دهند. ۳۳ درصد دیگر را کودکان و سایر افراد آسیب پذیر تشکیل می‌دهند تا این سازمان نسبت به نادیده گرفته نشدن این جمعیت در معرض خطر اطمینان حاصل کند.

بر اساس این گزارش، در این بازه زمانی، عفونت‌های حاد تنفسی، مشکلات گوارشی و سرخک در میان مردم افغانستان بیشتر شایع بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است که ۳۴۱ کادر درمان در یک ماه اخیر در بخش‌های سلامت روان، حمایت روانی-اجتماعی، آموزش، مراقبت و درمان استاندارد خدمت رسانی کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد