Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سامانه سام hse مبتنی بر شبکه اجتماعی برای گسترش فرهنگ hse «بهداشت، ایمنی و محیط زیست» در گردهمایی کشوری و به میزبانی دانشگاه ارومیه رونمایی شد.

بدنبال گسترش فرهنگ hse هستیم

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم روز شنبه در حاشیه دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه ارومیه افزود: به‌عنوان دفتر مشاوره و سلامت، قطعا ضعف‌هایی داریم و هر چند متولی بیماری نیستیم ولی تمرکز ما بر بیماری زدایی و درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم نعیمی اظهار کرد: رویکرد جدید ما تغییر سیاست‌گذاری‌ها و آیین‌نامه‌ها برای ارتقای سلامت جسمانی و روانی، اجتماعی و معنوی است.

وی گفت: به دنبال جهت‌دهی به فعالیت‌های دانشگاه‌ها در بحث hse و محیط زیست هستیم و در این خصوص هدف اصلی ما حرکت از رویکرد انفعالی به سمت رویکرد فعال‌تر و ارائه آموزش‌های لازم برای حفظ سلامت هستیم.

وی اضافه کرد: در این خصوص و برای پررنگ تر شدن حضور دانشجویان در این زمینه نیازمند ایجاد بستری برای فعالیت این قشر هستیم که سامانه سام hse برنامه ریزی و راه‌اندازی شد و با رونمایی از آن فرهنگ hse گسترش یابد.

نعیمی ادامه داد: اولین جشنواره ملی سلامت نیز امسال طراحی و در حال اجراست که اختتامیه آن روز ۱۴ آذر و با حضور مقام عالی وزارت و قبل از روز دانشجو برگزار خواهد شد تا گفتمان سلامت بیش از پیش وارد حوزه دانشگاه شود.

دهمین گردهمایی به مدت دو روز در حال برگزاریست

رییس دانشگاه ارومیه هم در خصوص این گردهمایی افزود: دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با حضور مسئولین وزارت علوم و روسای دانشگاهی سراسر کشور به مدت دو روز در دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود.

احمد علیجانپور گفت: در طی این دو روز قرار است، ۶ کمیسیون تخصصی «بررسی آئین نامه سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه‌ها»، «HSE»، «ایدز»، «تغذیه»، «بیماری‌های شایع جوانان» و «چالش‌های درمان در دانشگاه‌ها» نیز برگزار شود.

وب اظهارکرد: بررسی و بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مربوط به بهداشت، سلامت جسمی و روحی و درمان دانشجوها از مهمترین برنامه‌های این گردهمایی است.

اولین جشنواره سلامت دانشجویان در حال برگزاریست

دبیر اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان در گفت و گویی برخط در حاشیه دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: در آیین افتتاحیه این جشنواره بیان کرد: محورها و اهداف جشنواره مشارکت حداکثری دانشجویان و شبکه سازی این قشر است.

جمال‌الدین راحمی گفت: نخستین جشنواره سلامت دانشجویان با هدف ارائه ایده‌ها و تجارت نوآورانه، تولیدات رسانه‌ای در بستر هنرهای تجسمی و فضای مجازی، ارائه دستاوردها، ظرفیت سازی و شبکه سازی دانشجویان است.

وی گفت: محورهای اصلی این جشنواره، سلامت و سبک زندگی، سلامت و دانشگاه، سلامت و فناوری و سلامت و آینده پژوهی است ضمن اینکه محور اصلی این جشنواره، شبکه سازی جمع بزرگ دانشجویان است.

وی افزود: مجموعه جشنواره دو فضای ویژه دیده‌‎بان و ایده بان جهت رصد فضای سلامت در دانشگاه‌ها و دریافت ایده‌های دانشجویان در حوزه سلامت و کمک به پویایی و اجرای ایده ها دارد.

دبیر اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان خاطر نشان کرد: اجتماعی سازی سلامت، تقویت و افزایش پویایی، نشاط و تحرک جامعه دانشجویی، آشنایی بیشتر مسئولان با استعدادها و ظرفیتهای دانشجویان، تبیین ضرورت حمایت در حوزه سلامت، خود مراقبتی، سواد سلامت، همدلی و پیشگیری، فرهنگ سازی، حساس سازی، توانمند سازی، اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی دانشجویان در حوزه سلامت از اهداف مهم این جشنواره است.

راحمی گفت: برای این جشنواره وبسایت Festival.saorg.ir راه اندازی شده است و دانشجویان می‌توانند در آن عضو شوند.

راحمی ادامه داد: در راستای این جشنواره ۳۰ نشست و همایش حضوری در دانشگاه‌های مختلف کشوری برای حضور حداکثری دانشجویان، ۱۵۰ همایش مجازی و ۷۰۰ ویژه برنامه و بسته های جامع در حوزه سلامت برنامه ریزی شده ضمن اینکه یک برنامه تعاملی با عنوان "راهی نو، راهی برای رفتن و مسیری برای رسیدن" در تلویزیون که مقدمات آن آماده و در حال پیش تولید و در تابستان پخش خواهدشد.

وی اضافه کرد: پویش ملی مطالعاتی و تولید محتوا از کتاب های معرفی شده در این پویش از دیگر بخشهای جشنواره می‌باشد و هر فصل یک کتاب معرفی تا دانشجویان با سلامت و سبک زندگی آشنا شوند.

48

کد خبر 1644839

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی دانشگاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری سلامت دانشجویان دهمین گردهمایی دانشگاه ارومیه اولین جشنواره حوزه سلامت دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با سراسر کشور در پنج حیطه مدیریت نظام سلامت، هنر و سلامت، علوم پایه، استدلال بالینی و آموزش پزشکی توسط مهدی دهقانی زاهدانی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، کارکنان پژوهشی و پزشکی دانشگاه ْآزاد اسلامی یزد در دانشکده پزشکی علی بن ابیطالب یزد برگزار شد.

این المپیاد همراه با آماده‌سازی زیرساخت‌های برگزاری آزمون، نظیر اطلاع‌رسانی به دانشجویان، اعلام محل برگزاری آزمون، حفظ رعایت حراست از سؤالات و تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای برگزار شد. رؤسای استان‌ها پس از آماده‌سازی فایل تجمیع موظفند تا ۴۸ ساعت پس از برگزاری آزمون یعنی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه نتایج را برای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کنند و ۱۸ اردیبهشت‌ماه اسامی دانشجویان راه‌یافته به مرحله بعد در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • تجمع دانشگاهیان ارومیه در حمایت از دانشجویان معترض آمریکایی
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند