Web Analytics Made Easy - Statcounter

موج هفتم کرونا از زیر سویه‌های اُمیکرون در تمامی کلانشهرها و همه گروه‌های سنی در فرانسه آغاز شده و اکنون به ثبت روزانه ۵۵ هزار مورد رسیده است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از تارنمای روزنامه لو متن (Le matin)، میزان ثبت بیماران جدید در سه هفته اخیر در تمام کلانشهرها و همه گروه‌های سنی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط دولت فرانسه در مواجهه با آغاز موج هفتم همه‌گیری این بیماری، بر روی واکسیناسیون و مسئولیت‌پذیری شهروندان تمرکز کرده و در این مرحله از بازگشت اقدامات بهداشتی مثل ماسک اجباری در اماکنی همچون سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی خبری نیست.

بر اساس این گزارش، فرانسه در آغاز تابستان همچون سایر کشورهای اروپایی وارد موج جدید این بیماری توسط زیرسویه‌ای از خانواده اُمیکرون (BA.۴ و BA.۵) شده است.

ژیل پیالو (Gilles Pialoux) رئیس بخش بیماری‌های عفونی و گرمسیری بیمارستان تنون (Tenon) پاریس، در این زمینه تاکید کرد: ما با یک موج هفتم مواجه هستیم که قابلیت انتقالی حتی بیش از نخستین اُمیکرون دارد.

شبکه بهداشت عمومی فرانسه نیز در گزارش هفتگی خود تاکید کرده است که گردش ویروس SARS-CoV-۲ (عامل بیماری کرونا) در سراسر کلان شهرهای فرانسه، با افزایش تعداد بستری‌های جدید همراه است.

بر اساس این گزارش، تعداد بیماران در مدت سه هفته در تمام کلان شهرها و همه گروه‌های سنی افزایش یافته و اکنون روزانه به حدود ۵۵ هزار مورد رسیده است.

به گزارش ایران اکونومیست، این شرایط در حالی رخ داده که سیستم بهداشت و درمان فرانسه در ماه‌های اخیر به شدت با چالش‌های مختلف و نارضایتی کارکنان و پرستاران مواجه است و این موضوع به فشار مضاعفی بر دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور تبدیل شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ویروس کرونا ، فرانسه ، اتحادیه اروپا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ویروس کرونا فرانسه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام است که از راه‌های مختلف به انسان انتقال پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به فرارسیدن فصل بهار و تابستان و افزایش میزان زاد ولد حشرات و انگل‌های خارجی امکان انتقال بیماری از جمعیت دامی به جوامع انسانی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، افزود: این بیماری در جمعیت دامی فاقد هرگونه نشانه و علائم بالینی است؛ اما در صورت بروز بیماری در انسان سبب علائم مختلف و متفاوتی خواهد شد.

زبردست از جمله راه‌های انتقال بیماری را تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دام بیمار، کشتار غیرمجاز دام و گزش توسط کنه ناقل بیماری برشمرد و اضافه کرد: افراد در معرض خطر این بیماری چوب‌داران، دامداران، قصابان، سلاخان و دامپزشکان هستند.

وی از جمله راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری را سم‌پاشی بدن و جایگاه دام، مبارزه با جمعیت انگل‌های خارجی دام، رعایت پوشش شخصی و فردی در هنگام تماس با دام و ترشحات دام‌ها و همچنین نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، گفت: باتوجه‌به اقدامات صورت‌گرفته موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو در استان گزارش نشده است.

کد خبر 6093183

دیگر خبرها

  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین به دانشگاه «سوربن» رسید