Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهقانی زاده، کارشناس مسئول مشاوره بهزیستی استان یزد، با تاکید بر اهمیت مشاوره پیش از ازدواج، گقت: بزرگترین مشکل افراد مطلقه در فرآیند انتخاب همسر بوده و عجله، عدم مشاوره پیش از ازدواج و ... از جمله عوامل زنجیره‌وار در رسیدن به مرحله طلاق است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی دهقانی زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اهمیت مشاوره پیش از ازدواج و نقش موثر آن در داشتن یک زندگی موفق عنوان کرد: در مبحث ازدواج، بحث انتخاب در میان است و باید در نظر داشت که انتخاب سنجیده و مناسب قبل از ازدواج بر کاهش آمار طلاق و افزایش رضایت زناشویی تاثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به پژوهش های انجام شده، بزرگترین مشکل افراد مطلقه در فرآیند انتخاب همسر بوده و عجله، عدم مشاوره پیش از ازدواج، عدم شناخت علائم هشدار دهنده و ورود سریع به فاز تصمیم گیری از جمله عوامل زنجیره وار در رسیدن به مرحله طلاق است.

کارشناس مسئول مشاوره بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه مشاور به عنوان یک فرد بی طرف در فرآیند انتخاب همسر نقش مهمی دارد، اظهار کرد: مشاوران فعال در این حوزه، تصمیم گیرنده نیستند و این افراد بینش و آگاهی را به شخص مراجعه کننده می دهند تا مراجعان در امر تصمیم گیری به یک بصیرت و دانایی برسند و بتوانند با چشم باز و به دور از هرگونه مسائل تعجیل دهنده، انتخاب مناسبی داشته باشند.

دهقانی زاده تصریح کرد: در فرآیند مشاوره پیش از ازدواج و انتخاب همسر، مشاور نقش چراغ را ایفا می‌کند و بهترین مسیر برای کسب آگاهی و رسیدن به شناخت مناسب را برای مراجع روشن می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت مهارت انتخاب گقت: ازدواج با انتخاب رابطه مستقیم دارد و این نکته قابل توجه است که انتخاب یک مهارت است و در این زمینه نیاز به کسب دانش و آگاهی است که متاسفانه در این امر، افراد کمتر آموزش دیده و نسبت به خودشناسی و علائم هشدار دهنده در مسیر زندگی آگاهی لازم را ندارند.

کارشناس مسئول مشاوره بهزیستی استان یزد با بیان اینکه مشاوره قبل از ازدواج فاکتورهای پر خطر در امر ازدواج را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد، عنوان کرد: مشاوره پیش از ازدواج با آگاهی دادن نسبت به فاکتورهای پرخطر در مسیر انتنخاب همسر و همچنین شناخت مشکلات مهم فردی مانند سابقه های پرخاشگری و خشونت این امکان را فراهم می‌کند که زوجین به شناخت بهتری در ابتدا نسبت به خود و در نهایت نسبت به یکدیگر برسند تا بتوانند بهترین تصمیم را در امر مهم ازدواج داشته باشند.

دهقانی زاده با تاکید بر نقش موثر مشاوره های پیش از ازدواج در کاهش آمار طلاق و افزایش آمار ازدواج موفق، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، در راستای آگاه سازی خانواده ها و زوج ها در این استان اقداماتی انجام شده است اما هنوز جای کار بسیار دارد.

وی افزود: در این زمینه در استان یزد نسبت به گذشته، فرهنگ‌سازی بیشتری شده و آمار مراجعه کنندگان به این مراکز افزایش یافته، اما با توجه به اهمیت موضوع از خانواده ها تقاضا داریم نسبت به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و مراجعه به این مراکز را از ضروریات امر ازدواج و شناخت همسر بدانند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مشاوره پیش از ازدواج انتخاب همسر دهقانی زاده استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد

به گرارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عصر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی، افزود: فرهنگ‌سازی ازدواج آگاهانه و آسان بین دانشجویان، گسترش فرهنگ عفاف بین این قشر و افزایش مهارت دانشجویان در انتخاب درست از مهمترین مسایلی است که باید در مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: تشکیل خانواده در رأس ارزش‌ها قرار دارد به گونه‌ای که برای ایجاد جامعه سالم باید برای داشتن خانواده‌ای سالم تلاش کرد.

امام جمعه اراک اقدامات فرهنگی، سوق دادن نگرش خانواده‌ها در جهت اهمیت فوق العاده ازدواج فرزندان، اعطای بینش به جوانان در جهت تلاش برای رفع موانع فرهنگی ازدواج را از مهم‌ترین راهکارها برای ترویج ازدواج آسان در جامعه عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مهم‌ترین و مناسب‌ترین شیوه برای انتقال ارزش‌ها را ترویج سبک زندگی ایرانی، اسلامی عنوان کرد و گفت: ازدواج دانشجویی یکی از مصادیق ازدواج آسان است که مسئولان وظیفه دارند نسبت به تامین زیرساخت‌های لازم برای این امر به خصوص ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی اقدام کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: انتظار است متولیان امر با مشارکت خیران برای رفع کمبود جدی خوابگاه‌های متأهلی در دانشگاه‌ها و توانمند سازی هر چه بیشتر جوانان و رفع مشکلات آنان برنامه‌های کاربردی تدوین کنند.

وی تأکید کرد: تحکیم بنیان خانواده و تأکید بر امر مقدس ازدواج و زاد و ولد از ضرورت های مهم جامعه است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود عملیات وعده صادق توسط سپاه پاسداران را عامل روشنگری و بیداری جهانیان نسبت به مسئله فلسطین، غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: حملات وحشیانه و گسترده نظامیان ارتش اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع غزه، منجر به شهادت و مجروح شدن هزاران فلسطینی بی گناه شده و این جنایات کم سابقه به گونه‌ای بوده که زمینه را برای اعتراضات گسترده در آمریکا و اروپا به ویژه در دانشگاه‌های آن‌ها ایجاد کرده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: رژیم صهیونستی با حملات وحشیانه خود به سرزمین‌های اشغالی و کشتار مردم بی گناه فلسطین، همه اصول و قواعد انسانی و بین المللی را زیر پا گذاشته و در چنین شرایطی مسلمانان باید بیش از پیش از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند.

وی ادامه داد: ملت‌های مسلمان جهان باید با تمام ظرفیت های مالی، معنوی، مجازی و با قلم‌های خود شجاعت کودکان، زنان و مردان فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی را به دنیا نشان دهند.

ظرفیت‌های استان مرکزی در جهت تحقق شعار سال بسیج شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود به نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: انتخاب عناوین اقتصادی برای نامگذاری سال‌ها، نشان از دغدغه معظم‌له نسبت به تولید و مسائل اقتصادی کشور دارد و با توجه به اینکه استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعت کشور محسوب‌ می‌شود باید در لبیک‌گویی به ندای معظم‌له پیشتاز باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: این استان از ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی برخوردار است که با همت‌های بلند و توکل برخدا می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده و در راستای آبادانی میهن اسلامی گام‌های بلند برداشت.

وی بیان کرد: نیاز است کمیته‌ای تخصصی با عضویت تمامی نهادهای اقتصادی و فرهنگی استان تشکیل و نقشه راه تخصصی برای چگونگی نقش آفرینی استان امامین انقلاب در جهت تحقق شعار سال تدوین و ابلاغ شود.

پیشتازی دانشگاه تفرش در راه‌اندازی خوابگاه‌های دانشجویی متأهلی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: دانشگاه‌های استان گام‌های موثری در جهت راه‌اندازی خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی برداشته‌اند که دانشگاه تفرش در این میان پیشتاز است.

بهنام نظری افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان در شرایط کنونی با تأکید بر ارزش‌های اسلامی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است بنابراین تمامی آحاد مردم به‌ویژه مسئولان باید به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.

وی در خصوص ورود یک تماشاگر زن به زمین فوتبال ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک در جریان مسابقه تیم فوتبال آلومینیوم اراک و استقلال تهران، گفت: مراتب اعتراض خود نسبت به رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درخصوص حرکت غیرشرعی و هنجارشکنانه‌ دروازه‌بان استقلال در ورزشگاه امام خمینی (ره) را اعلام کرده‌ایم و از پیگیری موضوع کوتاه می‌آییم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان