Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: برخی تعاونی‌ها و گروه‌های عمده دارای زمین بدانند که با جوسازی و استفاده از فضای مطالبه‌گری نمی‌توانند دولت را وادار به ورود به فضای باج‌دهی کنند و به چیزی بیش از حق خود برسند.

محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای تأمین مسکن که ظهر امروز چهارم تیر ۱۴۰۱ در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر مشکلات برخی اراضی در استان حل شود و در مسیر ساخت‌وساز قرار بگیرند، می‌توانند به افزایش عرضه مسکن در استان کمک کنند تا بحث کمبود مسکن استان جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای برخی از مجموعه‌ها در قالب تعاونی‌ها و گروه‌های عمده دارای زمین در سطح استان که زمین‌های آنان در طول سالیان با مشکل مواجه بود، تدابیری توسط معاونت عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان مبنی بر حل مسائل و مشکلات آنان اتخاذ شد، اما به هیچ وجه فضای باج‌دهی به این مجموعه‌ها وجود ندارد، زیرا آن‌ها باید به نفع خود و به نفع شهر با ما همراهی کنند تا مسائل و مشکلات موجود حل شود.

اعلایی عنوان کرد: اینکه این مجموعه‌ها تصور کنند می‌توانند با پیگیری‌های مداوم و استفاده از فضای مطالبه‌گری به چیزی بیش از حق خود برسند اشتباه است و اگر بخواهند با این رویکرد پیش بروند از فرصتی که اکنون در استان جهت حل مشکلات چندین ساله آن‌ها به وجود آمده، دور شده و مسائل و مشکلات آن‌ها نیز لاینحل باقی خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: البته مشکلات بخشی از این مجموعه‌ها حل شده و مصوبات کمیسیون ماده پنج استان و تأییدیه‌های کشوری لازم برای آنان اخذ شده و مشکلات آن‌ها در حال مرتفع شدن است، بقیه مجموعه‌ها نیز اگر تمایل داشته باشند می‌توانند در مکانیسمی که در استان برای حل این مشکلات طراحی شده قرار بگیرند و مسائل خود را حل کنند، اما این امر به معنای آن نیست که بتوانند با هیاهو و جوسازی سیستم حاکمیتی را وادار به باج‌دهی کنند، زیرا در چنین مسیری قطعاً به نتیجه نخواهند رسید.

این مسئول عنوان کرد: زمانی که مسیر جهش مسکن در استان هموار شود می‌توانیم پروژه‌های مختلفی را با همکاری سازندگان مختلف تعریف کنیم تا اگر پیشنهاداتی برای ساخت‌وساز وجود دارد مطرح شود و سیاست‌گذاری‌های کل بازار مسکن استان اتفاق بیفتد.

استاندار قزوین تأکید کرد: گروه‌های جمعیتی نظیر کارکنان دولت، کارکنان مجموعه‌های نظامی استان، اصناف و گروه‌های مختلف شغلی نیز چنانچه متقاضی ساخت مسکن باشند می‌توانیم تسهیلاتی را برای آن‌ها فراهم کنیم که اگر این کارها را انجام دهیم توانسته‌ایم رسالت خود را در حوزه مسکن به درستی انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قزوين مسكن تعاونی مسکن مجموعه ها باج دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی

بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به تشریح آمار مقایسه‌ای وضعیت زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه پرداخت و گفت : بر اساس نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن در ۱۳۹۵ درصد زنان سرپرست خانوار با افزایشی معادل ۶.۲۱ برابر به ۱۲.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: این درصد در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۳.۱ درصد بوده که نسبت به با میانگین کشوری ۰.۴ بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در کرمانشاه پنج هزار و ۷۸۰ خانوار معادل ۷.۶ درصد کل زنان سرپرست خانوار استان است.

شهبازی مهم‌ترین دلیل تقاضای حمایت از سوی زنان سرپرست خانوار این استان را فوت سرپرست خانوار با بیش ۵۲.۶ درصد و بعد از آن به ترتیب طلاق با حدود ۲۲.۴ درصد، از کار افتادگی سرپرستان خانوار با ۱۵ درصد، دختران خودسرپرست و سرپرست خانوار هشت درصد و همچنین اعتیاد و زندانی بودن با حدود ۲ درصد اعلام کرد.

وی به مشکلات مسائل مبتلا به زنان سرپرست خانوار کرمانشاه پرداخت و افزود: اساسی‌ترین آن، مسئله مسکن است به طوری که ۲ هزار و ۹۵۵ بانوی سرپرست خانوار در این استان فاقد مسکن شخصی هستند.

شهبازی اضافه کرد: بالا رفتن هزینه‌های اجاره‌بهاء و خرید مسکن، این زنان را مجبور به زندگی در حاشیه شهر خواهد کرد که آسیب‌های اجتماعی را برای این گروه افزایش می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به دیگر مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: بیکاری و یا اشتغال کاذب، مشاغل فصلی، کشاورزی و فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در منزل بدون چتر حمایتی قانون کار و بیمه و در محیط‌های بعضاً نامناسب و ناایمن از نظر استاندارد با دستمزد ناکافی از دیگر مشکلات این قشر است.

وی تاکید کرد: همه این مشکلات موجب پس‌رفت رفاه زندگی و کاهش سلامت جسم و جان زنان سرپرست خانوار می‌شود که چالش توانمندسازی پایدار را به همراه خود دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان