Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ۹۰ کد رشته محل جدید را برای اولین بار در پذیرش مهر سال جاری اجرا خواهد کرد.

محمدجواد سلجوقی امروز، چهارم تیر ماه، به مناسبت آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به منظور دستیابی به اهداف برنامه‌های توسعه‌ای کشور و تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز با ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و کسب و کار دانش‌بنیان در جهت ارتقای توانایی‌های علمی، فناوری و مهارتی دانشجویان گام برمی‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شعار امسال سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است، از این‌ رو دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز به عنوان بزرگترین دانشگاه مهارتی کشور نقش موثری در تحقق اهداف این نامگذاری خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی عنوان کرد: سال ۱۳۹۶ قانونی تحت عنوان قانون نظام جامع آموزش فنی، حرفه‌ای، تربیتی و مهارتی توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد که هشت سطح را برای آموزش‌های کشور مشخص کرد. چهار سطح از این آموزش‌ها به آموزش‌های دانش‌بنیان مربوط می‌شود که متولی اصلی آن دانشگاه علمی کاربردی است.

وی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، مدیریت خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در حال فعالیت است و سرفصل‌های متنوعی را برای این چهار بخش تعریف کرده که این بخش‌ها در حال حاضر در حال اجراست. دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که براساس نیازسنجی کشور اقدام به برنامه‌ریزی درسی، ثبت نام و اجرای دوره‌های آموزشی می‌کند.

سلجوقی تصریح کرد: به عبارتی در هر دوره برای هر کدرشته محل نیازسنجی صورت می‌گیرد و برای پذیرش بعدی مجددا نیازسنجی صورت خواهد گرفت و در صورت نیاز است که آن رشته ادامه حیات خواهد داشت؛ در غیر این صورت رشته دیگری جایگزین آن خواهد شد. همچنین که سرفصل دروس در این دانشگاه‌ هر ۲ سال یکبار بازنگری و به روز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی نیز با سرفصل دروس متنوع و متمایز از سایر دانشگاه‌ها بدون اتکا به بودجه دولتی و با همکاری بخش غیر دولتی دارای بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در سطح استان است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی اظهار کرد: این دانشگاه دارای بیش از ۴۷ هزار متر مربع فضای آموزشی شامل کلاس، فضاهای کارگاهی، آزمایشگاهی، کتابخانه، رفاهی، ورزشی و مراکز رشد و همچنین خوشه‌های فناوری و مراکز نوآوری برای جذب خلاقیت‌ها و نوآوری افراد است. این مجموعه پس از تهران به عنوان دومین استان با جمعیت دانشجویی اشتغال به تحصیل در آموزش‌های مهارتی علمی کاربردی شناخته می‌شود.  

سلجوقی گفت: پذیرش دانشجوی این دانشگاه از یکم لغایت هفتم تیر ماه در ۲۲۸ کد رشته محل در مقطع کارشناسی و از ۱۳ تیر ماه در ۲۸۶ کد رشته محل هم در مقطع کاردانی به مدت یک هفته از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد. همچنین امکان ادامه تحصیل در سایر دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور برای دانشجویان، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان نیز فراهم است.

وی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش دانشگاه در مهر سال جاری در ۵۱۴ کد رشته‌محل در سطح ۳۰ مرکز آموزش علمی کاربردی استان با ظرفیت ۳۶ هزار و ۷۰۰ نفر خواهد بود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ۲۵۱۹ مدرس تایید صلاحیت شده دارد که در این رشته‌های مختلف مشغول تدریس هستند. همچنین این دانشگاه ۲۰۳ کد رشته محل در بخش صنعت، ۱۵ کد رشته محل در بخش کشاورزی، ۲۲۰ کد رشته محل در بخش مدیریت و خدمات اجتماعی و ۷۵ کد رشته محل هم در بخش فرهنگ و هنر داراست.

سلجوقی تقسیم‌بندی و نیازسنجی رشته‌ای ارائه شده در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی را براساس فعالیت‌های بخش‌های مختلف اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: استان ما بیشترین جمعیت شاغل در بخش‌های مدیریت و خدمات اجتماعی را داراست و به همین جهت بیشترین کد رشته‌ها ا در این بخش‌ها ارائه می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: ما ۲۴۱۰ صندلی دانشگاه را برای علاقه‌مندان به دوره کاردانی و ۱۶ هزار و ۲۹۰ صندلی را هم برای پذیرش علاقه‌مندان به مقطع کارشناسی در مراکز آموزش علمی کاربردی استان آماده کرده‌ایم تا دانش‌پذیران نظام آموزش علمی کاربردی با خیال راحت در رشته مورد علاقه خود مهارت لازم را کسب کنند و در آن رشته به ادامه تحصیل بپردازند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی یادآور شد: علاقه‌مندان جهت ثبت نام در دوره‌های کارشناسی از یکم تیر ماه و دوره‌های کاردانی از ۱۳ تیر می‌توانند به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org یا سایت دانشگاه جامعه علمی کاربردی کشور به نشانی uast.ac.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علمی کاربردی دانشجويان کدرشته دانش بنیان توليد علمی کاربردی استان علمی کاربردی کد رشته محل علاقه مندان آموزش ها تیر ماه بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

به گزارش ایثار،  تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی  دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام  و المسلمین حامد قوام، سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر جهانگیری معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حامد قوام در  نشست امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه یکی اهداف کلان بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه است، گفت:  این نگرش با تعامل و ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها در قالب تفاهم نامه‌های همکاری علمی و پژوهشی جزء برنامه‌های اصلی  ما است.

دکتر جهانگیری، معاون پژوهشی دانشگاه انقلاب اسلامی با بیان گزارشی از روند تأسیس دانشگاه و برنامه‌های آن در طول دوسال گذشته، ضمن اعلام آمادگی همکاری دوجانبه با دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد گفت: حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوعات فراوان عرصه ایثار و شهادت توسط دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری  پژوهشی بین دانشگاه و دفتر مطالعات  گام بسیار مؤثری در تحقق اهداف علمی و فرهنگی نظام است.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری علمی، تحقیقاتی بین طرفین به امضاء رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند