Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان می‌گوید که واقعیت دشوار لبنان مستلزم تسریع در تشکیل دولت و کار بر روی دستاوردهای ملموس به ویژه تلاش برای تامین داروهای بیماریهای مزمن و غیرقابل، آرد و برق و نیازهای ضروری و مبارزه با قیمت های دیوانه‌کننده است.

وی با اشاره به دخالت‌های سفیر عربستان سعودی در لبنان، گفت: «در لبنان سفیر فتنه نمی‌خواهد کشور آرام بگیرد یا از بحران خارج شود، بلکه برای تحریک و فتنه‌انگیزی میان لبنانی‌ها، کار می‌کند، بنابراین در امور لبنان دخالت می‌کند و بعد ادعا می‌کند که عربستان سعودی در فاصله‌ای یکسان با لبنانی‌ها قرار دارد و از لبنان می خواهد که در امور داخلی کشورهای عربی دخالت نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویی که سفیر لبنان یا حزب‌الله است که در تشکیل دولت عربستان یا  انتخاباتی ارگ در عربستان باشد، دخالت می‌کنند».

شیخ قاووق سکوت در قبال دخالت‌های سفیر عربستان سعودی را مایه شرمساری دانست و برای همه مدعیان حاکمیت و بی طرفی مایه رسوایی دانست و گفت که اگر مسئولان ذیربط نمی‌توانند نان و دارو تهیه کنند، باید عزت لبنانی‌‌ها را حفط و از آن در مقابل سوء استفاده و دخالت سفیر فتنه، دفاع کنند، زیرا این کمترین وظیفه است.

 عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در ادامه با تاکید بر این‌که مقاومت امروز در بهترین حالت خود قرار دارد، افزود: «درست است که تهدیدات اسرائیل وجود دارد، اما به هیچ یک از اهداف خود اعم از روانی، سیاسی و رسانه‌ای دست نخواهد یافت. همه تهدید‌ها دارای اهداف داخلی اسرائیلاست، اما نتوانسته شهرک‌نشینان و اسرائیلی‌ها را از دریای وحشت و ترس از مقاومت خارج کند، زیرا همه اسرائیلی ها متوجه شده‌اند که هیچ شهر، شهرک یا تاسیسات راهبردی اسرائیل وجود ندارد که از تیررس موشک‌های مقاومت خارج باشد».

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: شیخ نبیل قاووق حزب الله لبنان سفیر عربستان سعودی سفیر فتنه حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دانشجویان چند دانشگاه در بیروت پایتخت لبنان حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و به ویژه ساکنان نوار غزه اعلام کردند.

خبرنگار شبکه المیادین در لبنان گزارش داد که از برگزاری راهپیمایی دانشجویان در اطراف دانشگاه آمریکایی بیروت در حمایت از ملت فلسطین ممانعت شده است.

دانشجویان مستقر در اطراف دانشگاه آمریکایی بیروت با سر دادن شعارهایی نظیر «ما نیروهای محمد ضیف هستیم و به سمت قدس حرکت می کنیم» حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند.

پایگاه خبری النشره نیز گزارش داد: تحصن های دانشجویان دانشگاه های لبنان در حمایت از ساکنان نوار غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

این تحصن ها بنا به دعوت نهادهای دانشجویی در دانشگاه آمریکایی بیروت، دانشگاه لبنانی آمریکایی شاخه بیروت، تمام شاخه های دانشگاه بیروت العربیه، دانشگاه بین المللی لبنان شاخه های بیروت و البقاع، دانشگاه الحدت، دانشگاه القدیس یوسف در بیروت، دانشگاه هایکازیان و دانشگاه روح قدیس برگزار می شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر کشورهای مختلف جهان به ویژه آمریکا شاهد خیزش دانشجویان در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی است که با واکنش وحشیانه نیروهای پلیس آمریکایی و بازداشت گسترده معترضان همراه بوده است.

کد خبر 6093033

دیگر خبرها

  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه